Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Een zwarte voor links: Islamitische school krijgt geen erkenning (https://forum.politics.be/showthread.php?t=249910)

IJsboer 30 augustus 2019 11:39

Een zwarte voor links: Islamitische school krijgt geen erkenning

https://m.hln.be/in-de-buurt/genk/is...jven~aae5506f/

Een zwarte dag voor Groen, PVDA en de sossen. De islamitische school die seks met zesjarigen Promoot en geweld tegen vrouwen goedkeurt komt er niet.

marie daenen 30 augustus 2019 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 9104143)

Een zwarte dag voor Groen, PVDA en de sossen. De islamitische school die seks met zesjarigen Promoot en geweld tegen vrouwen goedkeurt komt er niet.

Goed nieuws, maar bang dat het enkel een Pyrrhus overwinning zal zijn...
Laten we een tijdje afwachten... Ze zullen wel de ene of andere wereldvreemde rechter vinden die zal vinden dat dat racisme is of tegen de democratie of de godsdienstvrijheid in dit land ingaat...

Tavek 30 augustus 2019 12:02

Waarom is dit een verlies voor links ?

Wie van links op dit forum heeft die school toegejuichd ?

Niemand toch...

Terecht dat hij niet open gaat indien er fout loopt wat er verteld wordt door staatsveiligheid.

Zipper 30 augustus 2019 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9104157)

Niemand toch...

Terecht dat hij niet open gaat indien er fout loopt wat er verteld wordt door staatsveiligheid.

iedereen die onvoorwaardelijk de islam-partij Groen steunt, en bij verkiezingen erop stemt.

Het Verzet 30 augustus 2019 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9104194)
iedereen die onvoorwaardelijk de islam-partij Groen steunt, en bij verkiezingen erop stemt.

Wow. Ik weet dat groen er weinig graten in ziet dat men een hoofddoek op school draagt, maar dat ze ook akkord gaan met zaken als evolutie niet moeten onderrichten wist ik niet.
Waar heb je dat gelezen?

Jantje 30 augustus 2019 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 9104146)
Goed nieuws, maar bang dat het enkel een Pyrrhus overwinning zal zijn...
Laten we een tijdje afwachten... Ze zullen wel de ene of andere wereldvreemde rechter vinden die zal vinden dat dat racisme is of tegen de democratie of de godsdienstvrijheid in dit land ingaat...

Een rechter kan daar niets aan veranderen.
De Islamleer is nu eenmaal tegenstrijdig met de Europese en Belgische wetgeving.

marie daenen 30 augustus 2019 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 9104223)
Een rechter kan daar niets aan veranderen.
De Islamleer is nu eenmaal tegenstrijdig met de Europese en Belgische wetgeving.

Dat geldt niet voor een wereldvreemde rechter, die zal er wel een andere mouw aanpassen...

vlijmscherp 30 augustus 2019 13:58

aangezien deze school blijkbaar een extreem-rechts conservatief gedachtegoed ging promoten (je weet wel, vrouwen als objecten beschouwen en mensen met een andere huidskleur bekijken als huisdieren) is dit een overwinning voor links progressief Vlaanderen.

Jantje 30 augustus 2019 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 9104226)
Dat geldt niet voor een wereldvreemde rechter, die zal er wel een andere mouw aanpassen...

Geen enkele rechter, zelfs geen wereldvreemde kan daar een mauw aanpassen.
Ze hebben voor een keer eens de juiste motivatie gegeven om de erkenning af te wijzen.
Gebrek aan gelijkheid tussen man en vrouw, gebrek aan respect voor andersdenkenden, en niet alleen in hun gedrag, maar ook in de leer die ze aanhangen.

Tavek 30 augustus 2019 14:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 9104221)
Wow. Ik weet dat groen er weinig graten in ziet dat men een hoofddoek op school draagt, maar dat ze ook akkord gaan met zaken als evolutie niet moeten onderrichten wist ik niet.
Waar heb je dat gelezen?

Het pallieterke.

Zipper 30 augustus 2019 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9104236)
Het pallieterke.

Geert Hoste kom terug, alles is vergeven en vergeten

De schoofzak 30 augustus 2019 15:38

Citaat:

Niemand toch...

Dit is een zwarte dag, zeer specifiek voor de spa, de groenen en de tsjeven.
En een overwinning voor de originele Westerse cultuur.

No Apologies 30 augustus 2019 19:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 9104231)
aangezien deze school blijkbaar een extreem-rechts conservatief gedachtegoed ging promoten (je weet wel, vrouwen als objecten beschouwen en mensen met een andere huidskleur bekijken als huisdieren) is dit een overwinning voor links progressief Vlaanderen.

Als Meyrem Almaci progressief is, kan ze nu vast haar lol niet op. Op haar facebook valt hierover nog niks te zien. Wel een post over het opgeheven hoofddoekenverbod in de Leuvense GO-school. En haar standpunt over 'hoofddoekdracht altijd en overal' en ken ik.

Libro 30 augustus 2019 20:07

Citaat:

alice 1 september 2019 13:07

Citaat:

Hoera! Want zo'n islamschool zet jongeren eeuwen achteruit, gedaan met het promoten van achterlijkheid uit naam van een God.

patrickve 1 september 2019 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 9104221)
Waar heb je dat gelezen?

Waar staat die hoofddoek voor, dan ?

Dadeemelee 1 september 2019 14:05

Citaat:

Niemand toch...

Idd, ik ben als progressief tegen alle religieus (conservatief) onderwijs.

geertvdb 1 september 2019 14:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9105278)
Idd, ik ben als progressief tegen alle religieus (conservatief) onderwijs.

ik niet. Ik ben voor vrijheid van onderwijs. En als mensen zo dom zijn hun kinderen naar een conservatieve religieuze school te sturen, by all means. De Joden doen het al jaren, waarom de moslims niet? De jehova getuigen mogen dat ook van mij.

Een argument te meer om in neutrale scholen een hoofddoekverbod op te leggen. Religieuze ouders moeten hun kinderen maar niet naar neutrale scholen sturen, en dan klagen dat hun 'vrijheid van godsdienst' geschonden is.

De schoofzak 1 september 2019 17:03

Ik zou het ideaal vinden, mocht het breed-wetenschappelijk onderwijs door de staat georganiseerd worden met belastingscenten, op een superneutrale wetenschappelijke basis,
en als ouders hun kindjes buiten dat onderwijs nog graag muziek laten studeren, toneel, of sprookjes-geloven: dat ze dat doen, op eigen kosten.

geertvdb 1 september 2019 18:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9105327)
Ik zou het ideaal vinden, mocht het breed-wetenschappelijk onderwijs door de staat georganiseerd worden met belastingscenten, op een superneutrale wetenschappelijke basis,
en als ouders hun kindjes buiten dat onderwijs nog graag muziek laten studeren, toneel, of sprookjes-geloven: dat ze dat doen, op eigen kosten.

ik ben akkoord, maar zelfs de NVA wilt dat niet. BDW is zo emotioneel gehecht aan het 'kwalitatief' katholiek onderwijs.

Ik denk dat de OVLD daar eens een ballonnetje heeft over opgelaten, maar veel enthousiasme was er bij de andere partijen niet. Zéker niet bij de CD&V.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be