![]() |
Porsche heeft 5 jaar achterstand op Tesla!
Al jaren werd de Tesla-killer aangekondigd en nu is de Porsche Taycan ook beschikbaar. Maar zou je hem bestellen en is hij echt wel vergelijkbaar met een Tesla of zelfs beter. Bij Porsche hebben ze alvast de Taycan al eens rond de Nordschleife gestuurd en hebben hierbij een impressionante tijd neergezet.
Porsche claimt immers als fabrikant van sportwagens dat hun elektrische Taycan geen problemen heeft met koeling waardoor ze de Nordschleife kunnen rijden zonder dat er een vermogensreductie in het spel komt. Dit is een probleem waar Tesla vroeger wel eens mee kampte. Bij herhaald vol accelereren en daarna regeneratief remmen werd de batterij maar vooral de stators van de motoren te warm. Elon Musk is er vrij zeker van dat dit probleem bij de recente Model S is verholpen want in een tweet kondigt hij aan dat de Model S ook naar de Norschleife gaat. Maar nu de spec's van de Taycan: De basisversie kost 158k, de topspec versie 192k, daarvoor krijg je een acceleratie naar 60 mph van 3.0 en 2.6 sec. Dit is zeer vergelijkbaar met een Model S P85D uit 2015 die toen hetzelfde spurtje in 2.8 seconde kon doen. De laatste versie van de Model S doet het zelfs in 2.4 seconde! Dan is er het bereik, bij Porsche is dat ongeveer 370 km (EPA), de tesla Model S uit 2015 had al een bereik van 400 km, de laatste versie gaat vlot over de 500 km. De basisversie van de Model S kost nu nog zo'n 88k en de Performance 105k. Je krijgt er bij Porsche zonder twijfel een betere afwerking bij, maar qua ruimte is de wagen beperkt. Is de Porsche Taycan een Tesla-killer, ik dacht het niet! Qua performantie en bereik loopt hij 5 jaar achter op Tesla en dat voor bijna de dubbele prijs. |
Zelfs voor de topversie van de Taycan Turbo S kan men voor $ 55.150 opties bestellen.
https://insideevs.com/features/36888...orsche-taycan/ ![]() Ook daar is Porsche altijd beter den de anderen, lol. :-P Voor $55k heeft men een model 3 Performance. En voor 241,5 k heeft men 6 Teslas SR+ Een analyse van de talrijke opties via motor1.com: https://www.motor1.com/news/368852/2...n-turbo-price/ Menige optie is bij een model S of X standaard. |
Daarom dat dit geen concurrentie is voor Tesla.
Niet omdat het een slechte wagen zou zijn, in tegendeel. Ik vind het een bloedmooie kar. Die blauwe die ze presenteerden bij de lancering...kwijl. Maar het is een ander type wagen dan de Teslas. Dit is een zuivere sportwagen die je gebruikt om in het weekend mee rond te karren. De echte Porsche. Dat zie je duidelijk aan de range (te beperkt), de achterbank (veel te klein) en de prijs. In Silicon Valley zal de Tesla 3 of S wel de daily driver zijn, en zal die Porsche wel de weekendkar worden bij de 300-500k verdienende Sr. Software Engineers. |
Citaat:
|
Citaat:
Gemiddelde van 160 per uur vs 130 per uur. Scheelt toch een pak. |
Citaat:
|
Citaat:
We zullen meer weten volgende week. Gezien de snelle reactie van Elon denk ik dat men bij Tesla voorbereid is en dat ze die tijd kunnen kloppen. Misschien nemen ze ineens ook de Roader NG mee en kunnen ze die tijd van Porsche verpulveren! |
Citaat:
Ik ben heel blij met deze Porsche. Ik ben ook blij met de VW ID en de Kona en de e-tron.... Ik zou wel graag hebben dat Tesla haar productie eens mondiaal uitrolt en echt massa produceert. En durft te zakken naar het 25k prijspunt met een soort Tesla hatchback ofzo. Die verkopen als zoete broodjes. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Een Porsche koop je omdat je weet dat het een heel performante wagen is en nu en dan wil je dat wel eens tonen. De performantie van de Taycan ligt op het niveau van Tesla 5 jaar geleden. Dat toertje op de Nurburgring is eigenlijk niet te vergelijken. Tesla heeft nog nooit op een lege Nurburgring met een professionele chauffeur een tijd proberen neer te zetten. Vergeet ook niet dat de Taycan niet de productieversie was!
Men probeert hier en daar iets positiefs te melden over die Taycan, men vindt ergens wel iets waar hij beter presteert dan de Tesla. Met de Jaguar iPace was dat net hetzelfde. De iPace zou sneller acceleren dan Tesla. Daarbij vergeleken ze de iPace met de Model X 75D. Men vergeleek de iPace met een wagen die veel groter is en men gebruikt van deze wagen de minst krachtige versie. Laat ons hopen voor Porsche dat het bereik dat ze claimen ongeveer gehaald kan worden. Bij de iPace, de e-Tron en de Mercedes EQC is dat alvast niet gelukt. |
Citaat:
Inmiddels is dat bijgesteld naar 450 km WLTP, en 412 km WLTP voor de S wegens de slechtere aerodynamica (meer koeling nodig, bredere banden) En als ik zie dat men tot 6 touchscreens kan hebben... ook een simpele ACC is een optie van 2k, en de complete drive assist sowieso, ook die zal extra stroom verbruiken. Om een idee te geven wat die opties kosten, en dit bij de top versie...: Citaat:
Of vanaf $ 8460 kost dat blauw rijtje. |
nu de "bet of the year":
gaat de Tesla S op de nurburgring nu sneller zijn dan de Porsche Taycan Of gaan ze de Tesla S effe extra tunen met zijn vering, en software optimaliseren voor de nurburg ring ? en ondanks die aanpassingen enkele seconden in het zand moeten bijten Het zou mij ten zeerste verwonderen dat Tesla beter is dan de Porsche;.. |
Ik ga even overwegen om beide aan te kopen, om ze gedurende een paar jaar grondig te kunnen vergelijken.
Bwa neen, ik stop met overwegen, ik ga het niet doen. |
Citaat:
klik hier eens OP: https://www.tesla.com/nl_BE/roadster?redirect=no en een getrimde S P100D voor het circuit, ff 500 kg afgestript gaat niet veel langzamer zijn dan de nieuwe roadster: https://electrek.co/2018/06/22/tesla...ctric-gt-team/ Eerste testen op het circuit van Barcelona: https://www.youtube.com/watch?v=08h_NK47AaY |
Een Porsche is een Porsche, en het zal ook een Porsche blijven.
Een Testa is een Testa, en het zal ook een Tesla blijven. Het is BROL en BLIJFT brol. |
Citaat:
ADAC kan alleen maar besluiten dat een Tesla S P100D bij ~dezelfde prestaties ca. 200 km meer rijbereik heeft, namelijk 590 km WLTP. (de S 100D heeft 610 km WLTP) Citaat:
Soit mijn *post van augustus gaat dus mogelijk feit worden, Porsche durft in 2020 een dubbel zo dure Taycan uit de brengen die 200 km minder rijbereik heeft als een Tesla S van 2016. * https://forum.politics.be/showthread...=249665&page=4 Ik durf te zeggen - en de metingen van ADAC bevestigen dat- is dat Porsche qua batterijtechniek minstens 6 jaar achterstand heeft, zoniet nog meer. ADAC testte namelijk in september 2013 het toenmalige Performance model P85, met gemeten 415 km rijbereik. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:56. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be