![]() |
Jarenlange corruptie van Reynders komt boven nu hij naar Europa trekt.
Het parket is een opsporingsonderzoek naar de mogelijke corruptie van Reynders en een van zijn vertrouwelingen gestart. De corruptie werd al minstens tien jaar door de staatsveiligheid verborgen gehouden. De dienst waarvoor de agent die de zaken aan het licht bracht werkte, de economische sectie, werd opgedoekt.
Er zou onder andere smeergeld zijn betaald bij de bouw van de Belgische ambassade in Kinshasa. Ook bij de huur van de hoofdzetel van de politie zouden onregelmatigheden zijn gebeurd. Wel toevallig dat die dossiers die reeds tien jaar bestaan nu bovenkomen natuurlijk maar verschieten doe ik er niet van. Het geld zou zijn wit gewassen in de antiekhandel en de immobiliënsector. Bron De Tijd. |
Die aanklager schijnt een soort Olivier de Trussnach te zijn.
|
Dat Renders door en door corrupt is is al lang duidelijk. Hij had ook tonnen boter op het hoofd bij de vrijgave van miljoenen geblokkeerd Libisch geld maar toen zweeg hij als vermoord.
|
Citaat:
|
Jarenlange corruptie van Reynders komt boven nu hij naar Europa trekt.
Wie had dat verwacht? Euh, iedereen wel denk ik. En hij is zeker niet de enige. Zoals ik een tijdje geleden al wist te schrijven: Er gaan nog véééééél 'lijken' uit kasten en muren vallen. ![]() |
Citaat:
Deze week zei ik nog "ze sturen de grootste crimineel naar Europa voor justitie". |
Citaat:
De Goldman Sacs club zal tevreden zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
Edit: Eigenlijk wel droevig dat ik er moest om lachen. |
Zou het kunnen dat hij de dans net niet ontglipt?
Ik denk het haast niet maar het licht hem alvast van zijn voetstukje. Het duurt lang voor men naar een klokkenluider luistert en meestal komt hijzelf er nog het beroerst vanaf. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar hij is veel te slim om zich met zoiets te laten vangen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Niet voor het een of het ander, maar het stinkt... - het is een ex-geheim agent. Zijn dienst werd opgedoekt, en hij zal daar niet erg blij mee geweest zijn vrees ik. - ze noemen hem zelfs bij zijn naam, wat ze normaal nooit doen in zo'n zaak (gerechtelijk bedoel ik nu) - er is niets bewezen. Niet de normale gang van zaken. Ik ga hier Reynders nu ook niet vrijpleiten, maar hem zonder enig bewijs op de schandpaal binden, dat nu ook niet. |
Misschien wordt Reynders met zijn nieuwe job beloond voor het stelen van een paar miljard Khaddafi fondsen, vermoedelijk op vraag van de VS.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:53. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be