Profiteur |
16 september 2019 08:00 |
Nog nooit van gehoord. Maar ze kunnen dus ook statistieken maken. Tof zal ik dan maar zeggen. Maar wat in België? Cijfers van TRAXIO zijn niet echt positief. En de leasingmaatschappijen die E-wagens willen aanbieden zien niet echt veel vraag. Vandaag blijft het opladen een groot probleem. Met een tankkaart en een fossiele wagen heeft elke werkgever een mooi overzicht. Maar wat als mensen hun E-salariswagen 's nachts thuis gaan opladen? Wie gaat de nodige infrastructuur betalen? Wie gaat garanderen dat er enkel de E-salariswagen wordt opgeladen of dat er "gefoefeld" gaat worden? Of gaat men een forfaitair bedrag geven? Waarbij de fiscus dan vragen stelt en de boekhouding van deze bedrijven extra gaat controleren? Weinig bedrijven willen mee op de kar springen en wachten nog af.
Vandaag blijft een E-wagen enkel voor zelfstandigen een mogelijke interessante aankoop. Die overdag op hun bureau zitten en daar de wagen opladen. Waar ze ook de nodige infrastructuur en meer vermogen capaciteit hebben. Waar de elektriciteitsfactuur volledig mee in de boekhouding gaat. Privé zijn er weinigen die het aandurven. En nu de vraag over al dan niet kilometerheffing en BIV/VB op E-wagens weer in de pijplijn zit?
|