Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Tegemoetkomingen voor mantelzorgers (https://forum.politics.be/showthread.php?t=250074)

Universalia 16 september 2019 10:32

Tegemoetkomingen voor mantelzorgers

Ik doe het al geruime tijd voor mijn ouders maar een tegemoetkoming moet ik er niet voor verwachten in Antwerpen.

Het kaartje is misschien best handig voor die mensen die in een zelfde situatie verkeren en instaan voor zorg aan anderen.

Kaartjeuhhh

De rode markering bij de kaart voor Antwerpen leerde: Hier krijg je geen mantelzorgpremie.

reservespeler 16 september 2019 11:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9115174)

Ik doe het al geruime tijd voor mijn ouders maar een tegemoetkoming moet ik er niet voor verwachten in Antwerpen.

Het kaartje is misschien best handig voor die mensen die in een zelfde situatie verkeren en instaan voor zorg aan anderen.

Kaartjeuhhh

De rode markering bij de kaart voor Antwerpen leerde: Hier krijg je geen mantelzorgpremie.

De meeste mantelzorgers krijgen 1 dag per week vrij.
Ze verliezen daarbij maar een klein beetje van hun loon.

Anna List 16 september 2019 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9115174)

Kaartjeuhhh

de premie is er wel voor de zorgbehoevende.

Universalia 16 september 2019 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9115302)

Heeft men mij dan weer maar eens verkeerd ingelicht?

Citaat:

De gemeentelijke mantelzorgpremie wordt toegekend aan de zorgbehoevende of aan de mantelzorger. Het is het gemeentebestuur die kiest aan wie welk bedrag wordt gegeven en wanneer dit gebeurt.
Wanneer hebt u recht op een mantelzorgpremie?

:|

1207 17 september 2019 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9115443)
Heeft men mij dan weer maar eens verkeerd ingelicht?

het geld zal naar de mantelzorger gaan indien er mentale problemen zijn, bv dementie

het principe is dat de zrogbehoevende 130 krijgt en daarmee zorgen kan kopen.
hij kan daarmee uw benzine betalen maar ook de poetsdienst.

er is geen officieel statuut voor mantelzorgers en dat zijn gewoon vrijwilligers, meestal familie. Eigenlijk misbruikt de overheid uw liefde voor de zorgbehoevende om zelf te kunnen besparen.

reservespeler 17 september 2019 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9115302)

Nee, dat klopt niet.
De premie die gegeven wordt door de gemeentes is volledig voor de mantelzorger.

reservespeler 17 september 2019 13:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1207 (Bericht 9116323)
het geld zal naar de mantelzorger gaan indien er mentale problemen zijn, bv dementie

er is geen officieel statuut voor mantelzorgers en dat zijn gewoon vrijwilligers, meestal familie. Eigenlijk misbruikt de overheid uw liefde voor de zorgbehoevende om zelf te kunnen besparen.

De zorgpremie van 130 euro heeft hier nu eens geen kloten (van Schoof) mee te maken.

Universalia 1 oktober 2019 09:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1207 (Bericht 9116323)

Zo zie ik dat ook wel.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be