![]() |
De val van de Duitse auto-industrie.
Frankfurter Automesse bevestigt de val van de Duitse auto-industrie.
Zou dat te maken kunnen hebben, de val van de Duitse auto-industrie, met dat Duitsland Europa overhoop gezet heeft, met het 'wir schaffen das van merkel' bedoel ik? (weer maar eens :roll: ) Altijd Duitse wagen gehad maar ik denk er ook stevig over na of de volgende nog van Duitse makelij gaat zijn. :| |
Ik dacht al dat de IAA Frankfurt dit jaar nog een grotere flop zou zijn, maar zoveel protestacties had ik toch niet verwacht.
Ze zetten de D-regering daarmee serieus onder druk Binnen enkele dagen moet de regering namelijk een bepaalde CO2-taxatie invoeren, die geleidelijk veel strenger gaat worden. Hoe streng is ff afwachten. De diesel zal alvast 12 cent duurder worden en de benzine 10 cent schat ik, dit vanaf jan 2020. En daarbij komt nog de onrust in het midden-Oosten, maar dat geld volr de ganse wereld. Of ze "de SUVs" extra gaan/kunnen aanpakken weet ik niet, ik denk van niet. Die verbruiken sowieso al veel meer. |
De diverse regeringen voelen zich goed in hun vel.
De auto is de grote boosdoener (lees dat is hetgeen we naar hartenlust kunnen belasten). Dat ze hiermee een groot deel van de economie kapot maken, zal hun een worst wezen. Wanneer krijgt Europa de moed die Amerika heeft en gaan ze de Chinese invoerbrol serieus belasten. We moeten gaan voor duurzame economie en daar hoort brol niet in thuis. Spullen die op korte termijn stuk gaan, zouden verboden moeten worden. De consument ligt daar niet wakker van, voor een snoepcent koopt hij wel een nieuw exemplaar, dat we hierdoor in een razendsnel tempo onze grondstoffen opsouperen, zal hem een worst wezen. Hij brengt de afgedankte brol immers naar het containerpark waarna het wel gerecycleerd zal worden. Dat Recyclage eindig is, daar is niemand mee bezig. |
Citaat:
Volkswagen heeft het al begrepen. De aandelen van bepaalde autoconstructeurs staan nu al minstens -1,50% in het rood, BMW, Mercedes, Renault, enz... VW -0,5%, en heeft +9 % YTD Op jaarbasis liggen hun koersen 15-25% lager, als ze verder blijven dalen... |
Citaat:
En Trump gaat daar niet veel aan kunnen veranderen. De taksen op Chinese producten liggen hier al vrij hoog, maar de loonlast op Europese producten ligt nog 100X hoger. Europa heeft immers geld nodig om alle asielzoekers en hun ondersteunde NGO's te kunnen blijven onderhouden. |
Citaat:
|
Citaat:
Auto´s verliezen aan belang, is wereldwijd zo. Andersom gingen de Europese fabrikanten al langer niet meer naar "auto-shows" in de USA. |
Citaat:
|
Citaat:
Had ik ook niet verwacht of zien aankomen. 8O |
Citaat:
|
Ze zijn wel slim geweest bij de Duitse auto industrie he: terwijl iedereen wist dat diesel ten dode opgeschreven was bleven zij er halsstarrig aan vasthouden. Ondanks ze op bergen geld zaten en zitten zijn ze veel te laat beginnen investeren in elektrisch rijden, ze hebben zelfs meer geïnvesteerd in zelfrijdend dan in elektrisch. Het zou le niet verwonderen mocht het grootste deel van de Duitse auto industrie niet meer bestaan binnen 5 a 10 jaar.
|
Citaat:
Voor zover ik vernomen heb zijn ze behalve auto's maken ook andere wegen ingeslaan. Worstfabriek, carglas, auto herstellers, verzekeringen...enz. Zo alles wat rondom de auto te maken heeft. Het voormalige Saab doet dat ook. Carrosserieën, garages, verdelers....enz. Maar dat zit wellicht onder holdings. |
Citaat:
|
Citaat:
De Europese merken zijn immers vanaf het begin sponsors van de Formula E. De meeste autofabrikanten weten dat een wagen voor hun klanten aan bepaalde eisen moet voldoen en 1 van die eisen is dat hij betaalbaar moet zijn. Een tweede eis is dat men altijd en overal kan opladen binnen een aanvaarbare tijd. En de klant moest er klaar voor zijn Massaal EV's op de markt gooien die de klanten niet willen, is dwaas en zinloos. |
Citaat:
De auto-industrie was voor hen slecht een neven activiteit. |
Waar de meeste ziektes en allergieën wslk vandaan komen...
Yeuh de verdieseling van het Europees verkeer... NOT (en deels India, zie wereldkaart)
Ook dat nog... Nu ook al ultrafijnstofdeeltjes gevonden in de placenta, was te verwachten. Citaat:
https://www.nature.com/articles/s41467-019-11654-3 https://www.webmd.com/baby/news/2019...loping-fetus#1 Nu weet men ook waarom men zoveel mogelijk fossiele verbranding, vooral in het (diesel)verkeer, wil stoppen. Landen en steden die de verkoop van nieuwe fossiele personenwagens al in 2025-2030 willen verbieden. Helaas is er nog te weinig batterijpack-productie om genoeg electrische wagens te maken. Maar zo langzaam is er hoop. Ook dankzij Tesla en Aziatische landen, vooral China, waar de mensen al de steden verlaten wegens de smog. ![]() Aan dit kaartje en tabel van Duitsland kan men goed zien dat de Duitse automerken vooral teren - of teerden - op dieselwagens. De andere Europese landen moesten volgen, ook Frankrijk heeft ongeveer tezelfdertijd ingezet op dieselmotoren bij kleine personenwagens, hoofdreden was de schrik dat ze hun diesel niet meer kwijtgeraakten door de bouw van hun vele kerncentrales. De Franse wetenschappers wisten in die tijd al rap dat roetdeetjes kankerverwekkend waren, maar de politici zijn gezwicht voor de olielobby. (links in het Frans genoeg: https://www.huffingtonpost.fr/2013/0...n_2804743.html ) |
Citaat:
|
Citaat:
En ik was het niet die Saab als voorbeeld aanhaalde, maar Mambo. Er is trouwens geen enkel autoproducent die zuiver op de productie auto's werkt. Zo is de Volkswagen groep allang bezig met batterijpackts voor gebouwen met zonnepanelen en/of windmolens. Want ook voor hen is de auto-industrie allang niet hun enige core business meer. |
Citaat:
Ontwikkelingsafdeling van Saab was wel zijn tijd vooruit |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:09. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be