Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   De val van de Duitse auto-industrie. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=250084)

Universalia 17 september 2019 08:44

De val van de Duitse auto-industrie.
 
Frankfurter Automesse bevestigt de val van de Duitse auto-industrie.

Zou dat te maken kunnen hebben, de val van de Duitse auto-industrie, met dat Duitsland Europa overhoop gezet heeft, met het 'wir schaffen das van merkel' bedoel ik? (weer maar eens :roll: )

Altijd Duitse wagen gehad maar ik denk er ook stevig over na of de volgende nog van Duitse makelij gaat zijn. :|

Micele 17 september 2019 09:27

Ik dacht al dat de IAA Frankfurt dit jaar nog een grotere flop zou zijn, maar zoveel protestacties had ik toch niet verwacht.

Ze zetten de D-regering daarmee serieus onder druk

Binnen enkele dagen moet de regering namelijk een bepaalde CO2-taxatie invoeren, die geleidelijk veel strenger gaat worden.
Hoe streng is ff afwachten.

De diesel zal alvast 12 cent duurder worden en de benzine 10 cent schat ik, dit vanaf jan 2020. En daarbij komt nog de onrust in het midden-Oosten, maar dat geld volr de ganse wereld.

Of ze "de SUVs" extra gaan/kunnen aanpakken weet ik niet, ik denk van niet.
Die verbruiken sowieso al veel meer.

reservespeler 17 september 2019 09:42

De diverse regeringen voelen zich goed in hun vel.
De auto is de grote boosdoener (lees dat is hetgeen we naar hartenlust kunnen belasten).
Dat ze hiermee een groot deel van de economie kapot maken, zal hun een worst wezen.

Wanneer krijgt Europa de moed die Amerika heeft en gaan ze de Chinese invoerbrol serieus belasten.

We moeten gaan voor duurzame economie en daar hoort brol niet in thuis. Spullen die op korte termijn stuk gaan, zouden verboden moeten worden.
De consument ligt daar niet wakker van, voor een snoepcent koopt hij wel een nieuw exemplaar, dat we hierdoor in een razendsnel tempo onze grondstoffen opsouperen, zal hem een worst wezen. Hij brengt de afgedankte brol immers naar het containerpark waarna het wel gerecycleerd zal worden.

Dat Recyclage eindig is, daar is niemand mee bezig.

Micele 17 september 2019 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9116112)
De diverse regeringen voelen zich goed in hun vel.
De auto is de grote boosdoener (lees dat is hetgeen we naar hartenlust kunnen belasten).
Dat ze hiermee een groot deel van de economie kapot maken, zal hun een worst wezen.

Als bepaalde Duitse automerken niet stilaan moderniseren gaan er sowieso een paar steden een tweede Detroit worden.

Volkswagen heeft het al begrepen.

De aandelen van bepaalde autoconstructeurs staan nu al minstens -1,50% in het rood, BMW, Mercedes, Renault, enz... VW -0,5%, en heeft +9 % YTD

Op jaarbasis liggen hun koersen 15-25% lager, als ze verder blijven dalen...

Jantje 17 september 2019 10:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9116112)
De diverse regeringen voelen zich goed in hun vel.
De auto is de grote boosdoener (lees dat is hetgeen we naar hartenlust kunnen belasten).
Dat ze hiermee een groot deel van de economie kapot maken, zal hun een worst wezen.

Wanneer krijgt Europa de moed die Amerika heeft en gaan ze de Chinese invoerbrol serieus belasten.

We moeten gaan voor duurzame economie en daar hoort brol niet in thuis. Spullen die op korte termijn stuk gaan, zouden verboden moeten worden.
De consument ligt daar niet wakker van, voor een snoepcent koopt hij wel een nieuw exemplaar, dat we hierdoor in een razendsnel tempo onze grondstoffen opsouperen, zal hem een worst wezen. Hij brengt de afgedankte brol immers naar het containerpark waarna het wel gerecycleerd zal worden.

Dat Recyclage eindig is, daar is niemand mee bezig.

De Amerikaanse auto-industrie zit allang op zijn gat.
En Trump gaat daar niet veel aan kunnen veranderen.

De taksen op Chinese producten liggen hier al vrij hoog, maar de loonlast op Europese producten ligt nog 100X hoger.

Europa heeft immers geld nodig om alle asielzoekers en hun ondersteunde NGO's te kunnen blijven onderhouden.

Micele 17 september 2019 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 9116150)
De Amerikaanse auto-industrie zit allang op zijn gat.

Je hebt blijkbaar de link niet gelezen...

dpg 17 september 2019 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9116036)
Frankfurter Automesse bevestigt de val van de Duitse auto-industrie.

Zou dat te maken kunnen hebben, de val van de Duitse auto-industrie, met dat Duitsland Europa overhoop gezet heeft, met het 'wir schaffen das van merkel' bedoel ik? (weer maar eens :roll: )

Altijd Duitse wagen gehad maar ik denk er ook stevig over na of de volgende nog van Duitse makelij gaat zijn. :|

https://www.hessenschau.de/wirtschaf...perte-100.html

Auto´s verliezen aan belang, is wereldwijd zo.
Andersom gingen de Europese fabrikanten al langer niet meer naar "auto-shows" in de USA.

Universalia 17 september 2019 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 9116175)
https://www.hessenschau.de/wirtschaf...perte-100.html

Auto´s verliezen aan belang, is wereldwijd zo.
Andersom gingen de Europese fabrikanten al langer niet meer naar "auto-shows" in de USA.

Kan ik u geen ongelijk in geven want als ik bij vrienden kom die in een appartementsgebouw wonen waar de parking vroeger altijd afgeladen vol wagens stond, daar merk je op het ogenblik een groot verschil, als je met de mensen aldaar praat (meestal oudere mensen) klinkt het verhaal hetzelfde: ik heb mijn wagen niet meer nodig en ga er dan ook geen geld meer in steken. :|

Universalia 17 september 2019 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9116093)
Ik dacht al dat de IAA Frankfurt dit jaar nog een grotere flop zou zijn, maar zoveel protestacties had ik toch niet verwacht.

Ze zetten de D-regering daarmee serieus onder druk

Binnen enkele dagen moet de regering namelijk een bepaalde CO2-taxatie invoeren, die geleidelijk veel strenger gaat worden.
Hoe streng is ff afwachten.

De diesel zal alvast 12 cent duurder worden en de benzine 10 cent schat ik, dit vanaf jan 2020. En daarbij komt nog de onrust in het midden-Oosten, maar dat geld volr de ganse wereld.

Of ze "de SUVs" extra gaan/kunnen aanpakken weet ik niet, ik denk van niet.
Die verbruiken sowieso al veel meer.

Het was even verschieten inderdaad.

Had ik ook niet verwacht of zien aankomen. 8O

Profiteur 17 september 2019 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9116215)
Kan ik u geen ongelijk in geven want als ik bij vrienden kom die in een appartementsgebouw wonen waar de parking vroeger altijd afgeladen vol wagens stond, daar merk je op het ogenblik een groot verschil, als je met de mensen aldaar praat (meestal oudere mensen) klinkt het verhaal hetzelfde: ik heb mijn wagen niet meer nodig en ga er dan ook geen geld meer in steken. :|

Dat klopt! Mijn vrouw heeft nog een wagen en enkel en alleen omdat het een salariswagen is. Zelf hebben wij geen enkele wagen meer en moeten wij ook geen meer hebben. Een wagen bezitten kost gewoon teveel geld. Voor de politici is een wagen een melkkoe die nooit stopt met melk te geven.

Hypochonder 17 september 2019 12:13

Ze zijn wel slim geweest bij de Duitse auto industrie he: terwijl iedereen wist dat diesel ten dode opgeschreven was bleven zij er halsstarrig aan vasthouden. Ondanks ze op bergen geld zaten en zitten zijn ze veel te laat beginnen investeren in elektrisch rijden, ze hebben zelfs meer geïnvesteerd in zelfrijdend dan in elektrisch. Het zou le niet verwonderen mocht het grootste deel van de Duitse auto industrie niet meer bestaan binnen 5 a 10 jaar.

Mambo 17 september 2019 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 9116279)
Ze zijn wel slim geweest bij de Duitse auto industrie he: terwijl iedereen wist dat diesel ten dode opgeschreven was bleven zij er halsstarrig aan vasthouden. Ondanks ze op bergen geld zaten en zitten zijn ze veel te laat beginnen investeren in elektrisch rijden, ze hebben zelfs meer geïnvesteerd in zelfrijdend dan in elektrisch. Het zou le niet verwonderen mocht het grootste deel van de Duitse auto industrie niet meer bestaan binnen 5 a 10 jaar.

Daar twijfel ik toch aan.
Voor zover ik vernomen heb zijn ze behalve auto's maken ook andere wegen ingeslaan.
Worstfabriek, carglas, auto herstellers, verzekeringen...enz.
Zo alles wat rondom de auto te maken heeft.

Het voormalige Saab doet dat ook. Carrosserieën, garages, verdelers....enz.
Maar dat zit wellicht onder holdings.

Hypochonder 17 september 2019 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9116326)
Daar twijfel ik toch aan.
Voor zover ik vernomen heb zijn ze behalve auto's maken ook andere wegen ingeslaan.
Worstfabriek, carglas, auto herstellers, verzekeringen...enz.
Zo alles wat rondom de auto te maken heeft.

Het voormalige Saab doet dat ook. Carrosserieën, garages, verdelers....enz.
Maar dat zit wellicht onder holdings.

Diversifiëren doen ze al zeer lang maar hun core business is nog altijd auto's bouwen en verkopen. Als dat wegvalt dan blijft er niet veel meer over.

Jantje 18 september 2019 07:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 9116279)
Ze zijn wel slim geweest bij de Duitse auto industrie he: terwijl iedereen wist dat diesel ten dode opgeschreven was bleven zij er halsstarrig aan vasthouden. Ondanks ze op bergen geld zaten en zitten zijn ze veel te laat beginnen investeren in elektrisch rijden, ze hebben zelfs meer geïnvesteerd in zelfrijdend dan in elektrisch. Het zou le niet verwonderen mocht het grootste deel van de Duitse auto industrie niet meer bestaan binnen 5 a 10 jaar.

Ik heb meer de indruk dat veel Europese merken in stilte aan het werken waren aan hun EV's.

De Europese merken zijn immers vanaf het begin sponsors van de Formula E.

De meeste autofabrikanten weten dat een wagen voor hun klanten aan bepaalde eisen moet voldoen en 1 van die eisen is dat hij betaalbaar moet zijn.
Een tweede eis is dat men altijd en overal kan opladen binnen een aanvaarbare tijd.
En de klant moest er klaar voor zijn
Massaal EV's op de markt gooien die de klanten niet willen, is dwaas en zinloos.

Jantje 18 september 2019 07:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 9116377)
Diversifiëren doen ze al zeer lang maar hun core business is nog altijd auto's bouwen en verkopen. Als dat wegvalt dan blijft er niet veel meer over.

De Core Business van Saab zijn altijd vliegtuigen geweest.
De auto-industrie was voor hen slecht een neven activiteit.

Micele 18 september 2019 08:44

Waar de meeste ziektes en allergieën wslk vandaan komen...
 
Yeuh de verdieseling van het Europees verkeer... NOT (en deels India, zie wereldkaart)

Ook dat nog...

Nu ook al ultrafijnstofdeeltjes gevonden in de placenta, was te verwachten.

Citaat:

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/09...-roetdeeltjes/

Al na 12 weken zwangerschap komt foetus in contact met roetdeeltjes

“Al zeer vroeg in de zwangerschap – op 12 weken - hebben we in de placenta zowel aan de moederzijde als aan de kant van de foetus roetdeeltjes teruggevonden”, zeggen onderzoekers Tim Nawrot en Hannelore Bové van UHasselt. Roet in de lucht komt voornamelijk van de verbranding van fossiele brandstoffen zoals diesel en stookolie.

William Laenen di 17 sep
Natuurlijk haalt zoiets het internationaal nieuws:

https://www.nature.com/articles/s41467-019-11654-3

https://www.webmd.com/baby/news/2019...loping-fetus#1

Nu weet men ook waarom men zoveel mogelijk fossiele verbranding, vooral in het (diesel)verkeer, wil stoppen.

Landen en steden die de verkoop van nieuwe fossiele personenwagens al in 2025-2030 willen verbieden.

Helaas is er nog te weinig batterijpack-productie om genoeg electrische wagens te maken.

Maar zo langzaam is er hoop.

Ook dankzij Tesla en Aziatische landen, vooral China, waar de mensen al de steden verlaten wegens de smog.



Aan dit kaartje en tabel van Duitsland kan men goed zien dat de Duitse automerken vooral teren - of teerden - op dieselwagens.

De andere Europese landen moesten volgen, ook Frankrijk heeft ongeveer tezelfdertijd ingezet op dieselmotoren bij kleine personenwagens, hoofdreden was de schrik dat ze hun diesel niet meer kwijtgeraakten door de bouw van hun vele kerncentrales.

De Franse wetenschappers wisten in die tijd al rap dat roetdeetjes kankerverwekkend waren, maar de politici zijn gezwicht voor de olielobby. (links in het Frans genoeg: https://www.huffingtonpost.fr/2013/0...n_2804743.html )

Hypochonder 18 september 2019 09:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 9116866)
De Core Business van Saab zijn altijd vliegtuigen geweest.
De auto-industrie was voor hen slecht een neven activiteit.

En zie waar zijn nu staan met hun auto's. Wat doet dit hier trouwens ter zake? Saab heeft nooit deel uitgemaakt van de Duitse auto industrie.

Jantje 18 september 2019 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 9116961)
En zie waar zijn nu staan met hun auto's. Wat doet dit hier trouwens ter zake? Saab heeft nooit deel uitgemaakt van de Duitse auto industrie.

Nu, de Duitse auto-industrie zit nog lang niet op zijn gat.
En ik was het niet die Saab als voorbeeld aanhaalde, maar Mambo.
Er is trouwens geen enkel autoproducent die zuiver op de productie auto's werkt.
Zo is de Volkswagen groep allang bezig met batterijpackts voor gebouwen met zonnepanelen en/of windmolens.
Want ook voor hen is de auto-industrie allang niet hun enige core business meer.

chris k 20 september 2019 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 9116961)
En zie waar zijn nu staan met hun auto's. Wat doet dit hier trouwens ter zake? Saab heeft nooit deel uitgemaakt van de Duitse auto industrie.

Saab was van GM ....en wij GM Antwerpen maakten de bodemplaat voor Saab ( zelfde als Vectra ontworpen door Saab ) ....Saab leverden motoren voor de sportieve versie Astra enz....Die Carl-Peter Forster kikte op het merk slecht verkopende Saab en trok GM Europe mee in schulden .

Ontwikkelingsafdeling van Saab was wel zijn tijd vooruit

chris k 20 september 2019 19:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 9117265)
Nu, de Duitse auto-industrie zit nog lang niet op zijn gat.
En ik was het niet die Saab als voorbeeld aanhaalde, maar Mambo.
Er is trouwens geen enkel autoproducent die zuiver op de productie auto's werkt.
Zo is de Volkswagen groep allang bezig met batterijpackts voor gebouwen met zonnepanelen en/of windmolens.
Want ook voor hen is de auto-industrie allang niet hun enige core business meer.

De Duitse autoindustrie gaat wel de dieperik in en Merkel is daar de rechtstreekse oorzaak van .....juist zoals ze zorgt voor toekomstige oorlog door haar Moslim vriendjes die de M.O. oorlog hier verder komen uitvechten ....daar moet men niet gestudeerd hebben om dit te zien.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be