Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Poll: Nordschleife (https://forum.politics.be/showthread.php?t=250101)

Micele 19 september 2019 13:46

Poll: Nordschleife
 
Toch eens een poll maken.

Of pronostiek welke tijd Tesla S P100D+ kan halen, wslk zaterdag.


....
De Duitse media kondigt het nu al aan... een blamage voor Porsche...

Citaat:

Tesla blamiert Porsche: Model S auf der Nordschleife 20 Sekunden schneller als Taycan

https://www.focus.de/auto/elektroaut..._11160179.html
mmmh lekker spannend, zaterdag zou ook schoon weer zijn.

Volgens ams zouden 3 ervaren piloten "ingehuurd" zijn voor 2 wagens:

Citaat:

Die "Auto Motor & Sport" berichtet auch, wer am Steuer der getunten Model S sitzen soll: " Tesla sicherte sich die Dienste von drei erfahrenen Nordschleifen-Kennern: VLN-Pilot Thomas Mutsch, der bereits bei der Erprobung des Projekt SCG 003 der Scuderia Cameron Glickenhaus hinter dem Steuer saß. Ergänzt wird das Fahreraufgebot durch Andreas Simonsen, der in der VLN für das Porsche Team Huber mit einem Porsche 911 GT3 Cup mit der Startnummer 80 fährt. Er bringt also sehr viel Nordschleifen-Erfahrung mit. Dritter Pilot ist der Schwede Carl Rydquist", so die Autozeitschrift.

Micele 19 september 2019 13:52

De Taycan tijd was 7:42

Officieel gemeten volgens reglement hier te vinden, en andere details:
Citaat:

https://www.wikiwand.com/en/List_of_...eife_lap_times (onderaan)
Lap times
Production, street-legal vehicles
...
De keuzetijden zijn wie gokt er het minst naast, in trappen van 10 sec.

Men mag natuurlijk ook -in een post- zijn gok per seconde plaatsen.

(deze poll maak ik ook omdat de weddenschappoll te beperkt is en wat off topic geraakt is)

araneus 20 september 2019 09:37

http://www.taycant.com :-)

fox 20 september 2019 10:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9118224)
De Taycan tijd was 7:42

Officieel gemeten volgens reglement hier te vinden, en andere details:


De keuzetijden zijn wie gokt er het minst naast, in trappen van 10 sec.

Men mag natuurlijk ook -in een post- zijn gok per seconde plaatsen.

(deze poll maak ik ook omdat de weddenschappoll te beperkt is en wat off topic geraakt is)

Wel de kanttekening dat dit met een "gewone" Taycan was. Ik ben benieuwd hoeveel ze met de Turbo S gaan neerzetten. Zal ook een serieus verschil worden denk ik.

Tavek 20 september 2019 11:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9118877)
Wel de kanttekening dat dit met een "gewone" Taycan was. Ik ben benieuwd hoeveel ze met de Turbo S gaan neerzetten. Zal ook een serieus verschil worden denk ik.

The race is on.

Maar batterijmanagement, power electronica, software en motor gaan hier allemaal een heel belangrijke rol spelen en daar heeft Tesla pakken meer ervaring en kennis in huis over dan ICE-legende Porsche.

Goed, EV's varen hier wel bij ! Dus ik kan het alleen maar toejuichen indien Porsche de handschoen opneemt !

Tavek 20 september 2019 11:03

fox als ge uw M3P hebt moet ge eens een paar rondjes gaan rijden :p

Ben benieuwd naar de tijden van dat ding.

fox 20 september 2019 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9118882)
fox als ge uw M3P hebt moet ge eens een paar rondjes gaan rijden :p

Ben benieuwd naar de tijden van dat ding.

Ik ben vooral benieuwd naar hoeveel dat ding verbruikt als ge alles uit de kast haalt op zo een circuit.

fox 20 september 2019 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9118881)
The race is on.

Maar batterijmanagement, power electronica, software en motor gaan hier allemaal een heel belangrijke rol spelen en daar heeft Tesla pakken meer ervaring en kennis in huis over dan ICE-legende Porsche.

Goed, EV's varen hier wel bij ! Dus ik kan het alleen maar toejuichen indien Porsche de handschoen opneemt !

Dat ze een achterstand hebben is een zekerheid (de prijs van de wagen alleen al...) maar ik vermoed dat de budgetten van VW groep van die aard zijn, dat een inhaalbeweging nu bezig is.

Tavek 20 september 2019 12:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9118895)
Dat ze een achterstand hebben is een zekerheid (de prijs van de wagen alleen al...) maar ik vermoed dat de budgetten van VW groep van die aard zijn, dat een inhaalbeweging nu bezig is.

Ik hoop het.

Wij consumenten kunnen er alleen wel bij varen.

Het is de juiste reactie op Dieselgate van VW.

Tavek 20 september 2019 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9118893)
Ik ben vooral benieuwd naar hoeveel dat ding verbruikt als ge alles uit de kast haalt op zo een circuit.

353 kW max vermogen

Batterij van 75 kW

Natuurlijk ga je niet constant aan max vermogen rijden, maar vermoed dat de batterij wel wat sneller leeg gaat zijn ja :p

Nugoed, een deftig ICE racemachien rij je ook zo leeg op circuit hoor, met verbruiken die 20-25 liter en meer worden door al dat accelereren en remmen. De EV recupereert nog een heel deel remenergie die je permanent kwijt zult zijn bij een ICE....

Tavek 20 september 2019 12:43

Met 353 kW max vermogen en 639 Nm torque (dat is lollig veel...meer als een Audi R8) gaat gij massas plezier hebben denk ik.

Mambo 20 september 2019 12:51

In de formule E rijden ze ongeveer een kleine 10 minuten en wisselen dan van wagen.
3 race wagens per half uur gebruiken ze.

Gelukkig gaat tesla maar voor een goede 7 minuten.
Dus het zal nipt zijn.

Micele 20 september 2019 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9118877)
Wel de kanttekening dat dit met een "gewone" Taycan was. Ik ben benieuwd hoeveel ze met de Turbo S gaan neerzetten. Zal ook een serieus verschil worden denk ik.

Het is te hopen voor Porsche.
Maar ik denk dat er niet veel verschil is, aangezien ze beide over 625 pk beschikken, de 80 PK verschil is enkel bij stilstand acceleratie (launch control)

Het verschil zit dus vooral in de keramische remmen, die ook lichter zijn, en dus minder opgehangen gewicht. Globaal weegt de Turbo S maar 10 kg minder dan de Turbo.

In elk geval heeft Tesla een niet-officiële 7:20 bevestigd of 22 sec beter.

Tesla zou nog improvements doen en een ongelooflijke tijd van 7:05 zou er volgens hun inzitten. Maar zou pas voor oktober zijn, of ze morgen toch officieel proberen? Zullen we morgenavond weten.

Citaat:

Tesla
Geverifieerd account

Data from our track tests indicates that Model S Plaid can achieve 7:20 at the Nürburgring.

With some improvements, 7:05 may be possible when Model S returns next month.

10:41 - 19 sep. 2019
bron en afgegeven power grafiek:
https://electrek.co/2019/09/19/tesla...g-coming-back/

fox 20 september 2019 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9118980)
In de formule E rijden ze ongeveer een kleine 10 minuten en wisselen dan van wagen.
3 race wagens per half uur gebruiken ze.

Gelukkig gaat tesla maar voor een goede 7 minuten.
Dus het zal nipt zijn.

Lang geleden dat je een formule E race gezien hebt zeker? Een race duurt 45 min +1 ronde en er wordt maar 1 wagen meer gebruikt.

Micele 20 september 2019 13:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9118960)
Nugoed, een deftig ICE racemachien rij je ook zo leeg op circuit hoor, met verbruiken die 20-25 liter en meer worden door al dat accelereren en remmen. De EV recupereert nog een heel deel remenergie die je permanent kwijt zult zijn bij een ICE....

Een krachtige ICE zijn rijbereik bij volgas is ruim onder 200 km, ook onder 150 km. Het zal dus ruim 40 liter/100 km zijn.

Een Porsche Cayenne Turbo S zuipt 66,7 liter/100 km bij plankgas:
https://www.spiegel.de/auto/aktuell/...-a-415728.html



Hoe groot is zijn tank? :-P

Micele 20 september 2019 13:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9118980)
In de formule E rijden ze ongeveer een kleine 10 minuten en wisselen dan van wagen.

Je bent alweer in retard, of je verzint BS.

Sinds seizoen '18-'19 al niet meer, ze rijden de volledige race uit op een 54 kWh batterijpack. De race is 45 minuten lang + de laatste ronde.

Je hoeft maar te googlen wikipedia Formula E.

Citaat:

https://en.wikipedia.org/wiki/Formula_E#2018%E2%80%9319

The Gen2 race car was introduced for season five with significantly improved power and range, thus eliminating the need to change cars and pit stops altogether except for damages. However, cars are still vulnerable to power exhaustions if red flags and safety cars lengthen races. Gen2 also saw the introduction of the halo driver protection system.[27] The car was unveiled in January 2018.[28]

BMW, Nissan and DS Automobiles joined Formula E as official manufacturers for the 2018-19 season.[29] The format of the races also changed from a set number of laps to 45 minutes plus one lap.[30]
De power regels zet ik er ok bij

Citaat:

https://en.wikipedia.org/wiki/2018%E...al_regulations

Changes

Technical regulations

Gen2 car of Edoardo Mortara at the 2019 Hong Kong ePrix showing the Halo LEDs light.

The Spark-Renault SRT 01E, which was used by the championship since its inaugural season, was replaced by a brand-new chassis.[65] The new chassis, which was also developed by Spark Racing Technology, is known as the SRT05e and eschews the conventional design of having a rear wing in favour of incorporating aerodynamic elements into the chassis and floor.[66]

The category used a new standardised battery produced by McLaren Applied Technologies and Atieva.[67][68] Each driver is only allowed to use one car per race, thus the battery life now lasts the whole race instead of half distance.[69]

The series introduced new brakes, as Spark Racing Technology chose Brembo as the sole supplier of the entire braking system for all the single-seaters: discs, calipers, pads, bells and tandem pump.[70][71]

The maximum power output of the cars increased to 250 kW.[72] Cars have a series of pre-set power modes which were introduced to encourage strategic racing without allowing a team to gain a competitive advantage through powertrain development.[73]

The series also introduced a system officially called "attack mode" or dubbed "Mario Kart mode" in which drivers receive an additional 25 kW of power by driving through a designated area of the circuit off the racing line. The duration of the boost mode and the number of boosts available was meant to only decided shortly ahead of each race by the FIA to stop teams from anticipating its use and incorporating it into race strategy.[74][75] However, this largely did not happen, with all events except the second race in New York having two attack mode activations of 4 minutes each, with the final race having 3 activations, also of 4 minutes each.

The "halo" cockpit protection device was introduced on the chassis to meet the FIA rules that the halo should be involved in all single seater series by 2020.[76][77]

Sporting regulations

Races were no longer run to a set number of laps. Rather, they ran for forty-five minutes and complete an additional lap once the time limit has expired.[75]

Mambo 20 september 2019 14:07

Dan ben ik heel benieuwd naar de 45 minuten tesla race.

dpg 20 september 2019 16:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9119015)
Dan ben ik heel benieuwd naar de 45 minuten tesla race.

Als het allemaal zo leuk is, waarom hangen ze dan 99% van de tijd tussen twee vrachtwagens ? ;-)

brother paul 20 september 2019 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dpg (Bericht 9119086)
Als het allemaal zo leuk is, waarom hangen ze dan 99% van de tijd tussen twee vrachtwagens ? ;-)

superfrog aan het spelen op hun console :?

Micele 20 september 2019 17:15

Tesla S+ zou dus 7:20 halen met "amper" # 500 kW of 680 PK, dat belooft voor oktober. (Taycan Turbo S = 625 PK)

# Regen naar batterij = -100 kW bij het vertragen; ook acceleratie -vertraging in g.

7:05 zit er in met improvements dat zou wel eens hogere ampérage via batterijmanagement kunnen zijn, en dan hebben ze gemakkelijk >800 PK.
Of zoiets. :-P

#

Als mijn oog me niet vergist bollen ze wat uit op het laatste rechte stuk ~1 km voor het einde (stukje groen ~ in het begin van *Döttinger Höhe, grafiek kW), of het vermogen wordt wegens temperatuur kortstondig teruggeschroefd, dat zal dan een werkpunt zijn. Maar als ze ondanks dat toch al 7:20 kunnen halen, dat belooft voor oktober.

Het kan natuurlijk ook zijn dat eens de topsnelheid gehaald wordt 300 kW voldoende zijn, zie g-grafiek :?.
De Taycan ging ook niet sneller dan 259 kmh op dat lange rechte stuk.

* https://www.nuerburgring.de/en/fans-...the-track.html

19 - 20 km - Döttinger Höhe


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be