![]() |
Ga jij nog stemmen?
De meerderheid gaat blijkbaar toch nog stemmen.
https://www.gva.be/cnt/dmf20191001_0...knsY760qxHVyyc |
Vandaag de dag? Tuurlijk niet.
Wasmedanna voor een vraag? |
Als er geen opkomstplicht is, ga ik zeker stemmen.
En altijd voor 'de goei' (zelfs al zou dat 'blanco' zijn) :-) |
Zonder stemplicht zou elke stem wel uitgebracht meer "kracht" moeten hebben, maar onze Blegische politiek in gedachte, gaan onze leiders het concept wel verkloten.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ga jij nog stemmen?
Citaat:
gaan de verkiezingen nog samenvallen? |
Ga je jezelf dienen in te schrijven in een kiesregister om te mogen stemmen; zoals nu het geval is voor niet-Belgen hier en voor iedereen in de USA ?
Als men louter de opkomstplicht afschaft is er een discriminatie tussen Belgen en legale verblijvers van een andere nationaliteit. |
Gewoon een opmerking: veergeet niet dat de afschaffing enkel van toepassing is op de gemeente- en provinciale verkiezingen.
Voor de deelstaat- en federale verkiezingen blijft de opkomsplicht van kracht. |
Citaat:
mensen die niet wensten te komen, kwamen al niet (zo'n 1 tot 1.4 mio kiezers) anderen zie ik niet stemmen voor federaal en vlaams ; en uitdrukkelijk niet stemmen voor gemeente en provincie ... |
ik ben de laatste keer niet gaan stemmen
|
Citaat:
Tuurlijk gaat er nog wat afvallen: die op het laatste moment toch te lui zijn. Wellicht gaan er nog gedetailleerdere polls komen, zodat we een vaag idee krijgen op welke partijen de deserteurs stemden, en op welke partijen de volharders stemden (of zullen stemmen). En eventuele motiveringen. En misschien gaan na vele jaren sommige van de huidige politici het achterste van hun tong laten zien: waarom hebben ze het veranderd? Gaan ze toegeven dat ze dachten dat het goed ging zijn voor hun partij? Of gaan ze blijven liegen? |
gemeentelijk niet nee.
federaal of gewestelijk zou ik dat wel doen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:39. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be