Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Hoop doet Leven.... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=250248)

Zipper 3 oktober 2019 13:17

Hoop doet Leven....

"Het Vlaamse regeerakkoord kondigt het einde van de religieuze vrijheid aan"

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/10...religieuze-vr/

Hopelijk wordt de islam hier nu een beetje aan banden gelegd !! Geen dag te vroeg. Alleen weet ik niet waaraan dat te merken valt. :?

Mindset 3 oktober 2019 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9130049)

Hopelijk wordt de islam hier nu een beetje aan banden gelegd !! Geen dag te vroeg. Alleen weet ik niet waaraan dat te merken valt. :?

El Hammouchi ziet de bui al hangen.
Geen genitale verminkingen meer. Geen rituele slachtingen. Geen gratis parcours voor nieuwkomers meer etccc..

TheFourHorsemen 3 oktober 2019 15:53

Geen discriminatie van vrouwen, geen religieuze uitzonderingen op wetten die voor iedereen zouden moeten gelden,...

Het belooft een ware verschrikking te worden. :lol:

Xenophon 3 oktober 2019 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9130170)
Geen discriminatie van vrouwen, geen religieuze uitzonderingen op wetten die voor iedereen zouden moeten gelden,...

We zijn in Belgie, het zal zo geen vaart lopen.

Moest het nu alleen over katholieken of joden gaan, het was allemaal al lang verboden.

Maar het gaat over moslims, en die durft niemand een haar in de weg leggen.

Bad Attila 3 oktober 2019 17:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9130170)

Ik hoor die gast klagen, maar wat zou er concreet veranderen? :?

TheFourHorsemen 3 oktober 2019 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 9130200)
Ik hoor die gast klagen, maar wat zou er concreet veranderen? :?

Hij moet op allerlei wijzen gaan interpreteren om toch maar zijn punt te bewijzen:

Citaat:

Het onderdeel "Samenleven" in het regeerakkoord begint met de gewoonlijke plichtplegingen over het belang van diversiteit en inclusie, zij het dat de storm zich hier reeds aankondigt met de terminologie van "onze waarden" en "de Verlichting". Wie vertrouwd is met het publieke debat, weet dat deze woorden meestal niet veel goeds voorspellen voor gelovigen, met name moslims
Citaat:

"Scheiding van kerk en staat" is echter codetaal voor het volledig terugdringen van religie naar de private sfeer.
Citaat:

In het verlengde hiervan is in het regeerakkoord ook aangekondigd dat de Vlaamse regering “de mogelijkheden zal onderzoeken om mensen te steunen die van religie of levensbeschouwing willen veranderen”. Het is een evidentie dat in onze samenleving iedereen vrij moet zijn in geloof of ongeloof. Niettemin valt de eenzijdige bezorgdheid in dit regeerakkoord op en is de willekeur van de N-VA hierin zeer opvallend.

Telkens moet hij uitgaan van veronderstellingen.

Echt een ongelooflijk zwakke tekst.

Eduard Khil 3 oktober 2019 17:17

Alle gelovigen zijn achterlijk, dat is al lang geweten

Bad Attila 3 oktober 2019 17:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9130204)
Hij moet op allerlei wijzen gaan interpreteren om toch maar zijn punt te bewijzen:

Telkens moet hij uitgaan van veronderstellingen.

Echt een ongelooflijk zwakke tekst.

Daar ben ik volledig mee eens, maar bon, helemaal ongelijk heeft hij niet, hé...

Bad Attila 3 oktober 2019 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9130208)

Ik ben te jong om ze persoonlijk gekend te hebben, maar mensen als Isaac Newton, Voltaire, Blaise Pascal en veel anderen, die zou ik toch niet als achterlijk bestempelen, hoor...
Hoewel zij vaak diepgelovig waren...

Eduard Khil 3 oktober 2019 18:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 9130212)
Ik ben te jong om ze persoonlijk gekend te hebben, maar mensen als Isaac Newton, Voltaire, Blaise Pascal en veel anderen, die zou ik toch niet als achterlijk bestempelen, hoor...

ik ben een stuk ouder, maar niet oud genoeg om ze gekend te hebben bij leven. Nu lopen ze hierboven wel rond en ik kan u zeggen: gatachterlijk! :lol:

Elio di Supo 3 oktober 2019 19:12

Citaat:

"Scheiding van kerk en staat" is echter codetaal voor het volledig terugdringen van religie naar de private sfeer. Het atheïsme en secularisme moet een soort staatsgodsdienst worden, die het alleenrecht heeft om openlijk beleden te worden in de publieke ruimte.
Wat codetaal? Scheiding van kerk en staat is een fundamenteel principe vd rechtsstaat. En dan dat gebazel dat atheisme een staatsgodsdienst is. Wordt die kerel betaald door 1 of ander salafistisch clubje?

Elio di Supo 3 oktober 2019 19:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 9130212)

Je was in die tijden ook erg marginaal als je iets anders durfde beweren dan dat God bestaat. Maar die grote denkers hebben uiteindelijk wel het pad geeffend naar het vrije denken.

Universalia 3 oktober 2019 19:23

Citaat:

Laten we stellen dat 95% (<- misschien wel meer % ) oorlogen die op huidig ogenblik onze planeet misbruiken allemaal godsdienstoorlogen zijn.

Of je er dan ook nog maar enig respect kan voor opbrengen voor godsdiensten en wat ze allemaal met zich meebrengen, dat lijkt mij wel vreselijk twijfelachtig.

Geloof en geweld hebben geen relatie.

Best 'leuk' om er op nagelezen te mogen worden die site. :|

Henri1 3 oktober 2019 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9130049)

Zijn ze al op de vingers getikt door Europa ?

Henri1 3 oktober 2019 19:43

Citaat:

U spreekt uzelf tegen. Haast alle rechtsen zijn gelovig.

Henri1 3 oktober 2019 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9130294)
Wat codetaal? Scheiding van kerk en staat is een fundamenteel principe vd rechtsstaat. En dan dat gebazel dat atheisme een staatsgodsdienst is. Wordt die kerel betaald door 1 of ander salafistisch clubje?

De Nazis ....... Gott MIT Uns......

kojak 3 oktober 2019 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9130310)
Laten we stellen dat 95% (<- misschien wel meer % ) oorlogen die op huidig ogenblik onze planeet misbruiken allemaal godsdienstoorlogen zijn.

Of je er dan ook nog maar enig respect kan voor opbrengen voor godsdiensten en wat ze allemaal met zich meebrengen, dat lijkt mij wel vreselijk twijfelachtig.

Geloof en geweld hebben geen relatie.

Best 'leuk' om er op nagelezen te mogen worden die site. :|

Als de drang naar zelfbelang en rijkdom een religie is heb je gelijk. ;)

Elio di Supo 3 oktober 2019 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9130339)
De Nazis ....... Gott MIT Uns......

Henri, het wordt genant met uw jaren '40 fetisjisme.

Henri1 3 oktober 2019 19:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9130348)
Henri, het wordt genant met uw jaren '40 fetisjisme.

Die zin stond nochtans te lezen op de gesp van hun broekriem. Wist je dat dan niet?

Elio di Supo 3 oktober 2019 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9130351)
Die zin stond nochtans te lezen op de gesp van hun broekriem. Wist je dat dan niet?

Als het nog enigszins relevant was ...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be