Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Meer verkeersdoden (https://forum.politics.be/showthread.php?t=250266)

lamenielachen 4 oktober 2019 08:12

Meer verkeersdoden
 
Iedere verkeersdode is er een te veel en we moeten respect hebben voor de zwakkeren in het verkeer, wat maar normaal is.
Anderzijds is het systeem zoals het nu geïnterpreteerd wordt een regelrechte aanmoediging voor kamikase toestanden.
Fietsers en alsmaar sneller, jong en oud vliegen om je heen en dat van uit alle richtingen.
Hoe dikwijls zie je geen fietser in volle snelheid het zebrapad opvliegen net voor je neus, ze kijken gewoon niet meer en mogen zelfs niet rijden op dat zebrapad.
Ik ben zelf fietser maar ik hou wel degelijk rekening met het andere verkeer en de mogelijkheden ervan.
Als ik kinderen zie ga ik automatisch minderen als automobilist maar leer die kinderen ook op te letten en repect voor het andere verkeer te hebben.
Wat schiet je er met op dat je begraving betaald wordt ook als je in fout bent ...

Rahowa 4 oktober 2019 10:24

Vermoedelijk komt de stijging volledig op conto van de SUV rijders.

Vrijheideerst 4 oktober 2019 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 9130898)
Vermoedelijk komt de stijging volledig op conto van de SUV rijders.

SUVs zijn al een jaar of 15 populair, dus dat is dikke zever.

Te veel fietsers houden zich niet aan de regels, en de stijging komt eigenlijk vooral door Wallonië.

araneus 4 oktober 2019 11:29

Er zijn al zeker een aantal speed-pedelec rijders bij!

Bobke 4 oktober 2019 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen (Bericht 9130687)
Iedere verkeersdode is er een te veel en we moeten respect hebben voor de zwakkeren in het verkeer, wat maar normaal is.
Anderzijds is het systeem zoals het nu geïnterpreteerd wordt een regelrechte aanmoediging voor kamikase toestanden.
Fietsers en alsmaar sneller, jong en oud vliegen om je heen en dat van uit alle richtingen.
Hoe dikwijls zie je geen fietser in volle snelheid het zebrapad opvliegen net voor je neus, ze kijken gewoon niet meer en mogen zelfs niet rijden op dat zebrapad.
Ik ben zelf fietser maar ik hou wel degelijk rekening met het andere verkeer en de mogelijkheden ervan.
Als ik kinderen zie ga ik automatisch minderen als automobilist maar leer die kinderen ook op te letten en repect voor het andere verkeer te hebben.
Wat schiet je er met op dat je begraving betaald wordt ook als je in fout bent ...

Ze denken zelfs dat ze voorrang hebben van links en de voetpaden Fietsostrade zijn.

Vrijheideerst 4 oktober 2019 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 9131017)
Ze denken zelfs dat ze voorrang hebben van links en de voetpaden Fietsostrade zijn.

Dat is wat het VIAS wil he.

De schoofzak 4 oktober 2019 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 9130898)
Vermoedelijk komt de stijging volledig op conto van de SUV rijders.

Ach wat gij. Vermoedelijk ...

In alle krantenartikelen die ik er over las, klonk het unisono: we gaan de ongevallenstatistieken nog nader in detail moeten bekijken.
Een paar cijfers stonden er al wel: hoeveel speed-elektriekers betrokken waren, en nog wat.

Ik denk (dat is - helaas - ook vermoedelijk) dat als je meer zwakke weggebruikers de straten op stuurt, je ook bij die zwakkeren de nodige gevolgen ervan moet bijnemen.

En wat ik ook denk: het actuele beleid van snelheidscontroles is te blind.
De overheid zou eens, bijvoorbeeld, moeten durven om van 100.000 gepakte snelheidsovertreders na te gaan hoeveel van die mensen de vijf jaren voorafgaand aan de overtreding, een ongeval veroorzaakt hebben.
En idem dito: van alle doodrijders te checken hoeveel snelheidsboetes ze aan hun broek kregen.

Dadeemelee 4 oktober 2019 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 9130898)
Vermoedelijk komt de stijging volledig op conto van de SUV rijders.

Het is een combinatie van de twee denk ik: meer SUV’s en meer (roekeloze) fietsers.

Nu komen daar de pick ups bij die meer en meer populair worden en massale schade kunnen aanrichten.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190930_04637093


Anna List 4 oktober 2019 12:29

het zijn idd wel altijd SUV bestuurders die fietsers doodrijden, nooit omgekeerd.

fred vanhove 4 oktober 2019 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9131077)
Ach wat gij. Vermoedelijk ...

In alle krantenartikelen die ik er over las, klonk het unisono: we gaan de ongevallenstatistieken nog nader in detail moeten bekijken.
Een paar cijfers stonden er al wel: hoeveel speed-elektriekers betrokken waren, en nog wat.

Ik denk (dat is - helaas - ook vermoedelijk) dat als je meer zwakke weggebruikers de straten op stuurt, je ook bij die zwakkeren de nodige gevolgen ervan moet bijnemen.

En wat ik ook denk: het actuele beleid van snelheidscontroles is te blind.
De overheid zou eens, bijvoorbeeld, moeten durven om van 100.000 gepakte snelheidsovertreders na te gaan hoeveel van die mensen de vijf jaren voorafgaand aan de overtreding, een ongeval veroorzaakt hebben.
En idem dito: van alle doodrijders te checken hoeveel snelheidsboetes ze aan hun broek kregen.

De Verandering heeft gewerkt. Nogmaals bewezen.

fred vanhove 4 oktober 2019 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9131086)
Het is een combinatie van de twee denk ik: meer SUV’s en meer (roekeloze) fietsers.

Nu komen daar de pick ups bij die meer en meer populair worden en massale schade kunnen aanrichten.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190930_04637093


Hehe het geliefkoosde model van de Brasschaatse NVA bende.....deze of de Range Rover.

Anna List 4 oktober 2019 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9131102)
Hehe het geliefkoosde model van de Brasschaatse NVA bende.....deze of de Range Rover.

foei zeker?

:rofl:

Het Verzet 4 oktober 2019 12:39

Tijd om nog wat zone 30 bordjes bij te plaatsen.

fred vanhove 4 oktober 2019 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9131108)
foei zeker?

:rofl:

Waarom ?

Vrijheideerst 4 oktober 2019 12:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 9131110)
Tijd om nog wat zone 30 bordjes bij te plaatsen.

Zwijg stil of Dirk Lauwers neemt het mee naar de verkeers-staten-generaal van volgend jaar.

Zo'n oetlul komt alleen maar af met anti-autogezeik, maar als je hem andere cijfers voorlegt zwijgt hij al snel (zie zijn Twitter account).

fred vanhove 4 oktober 2019 12:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 9131110)
Tijd om nog wat zone 30 bordjes bij te plaatsen.

Goed nieuws voor de maker van die bordjes. Was de leverancier daarvan geen zekere ex van I De Meulemeester ?

Henri1 4 oktober 2019 19:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 9130898)
Vermoedelijk komt de stijging volledig op conto van de SUV rijders.

Schoof rijdt met een SUV.
Ben je er ondertussen uit vanaf welk model je kan spreken van een SUV ?

Henri1 4 oktober 2019 19:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9131108)
foei zeker?

:rofl:

Calvo rijdt daar niet mee.

kojak 4 oktober 2019 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9130928)
SUVs zijn al een jaar of 15 populair, dus dat is dikke zever.

Te veel fietsers houden zich niet aan de regels, en de stijging komt eigenlijk vooral door Wallonië.

't zijn altijd de anderen, dat hoor je altijd & overal. :lol:

Het probleem is een algemeen probleem.
Auto's, fietsers, voetgangers,...
Nonchalant, roekeloos, en een foert-mentaliteit.
Zonder het dan nog te hebben over alcohol & andere drugs.
Beter kan ik het niet omschrijven.

praha 4 oktober 2019 19:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 9131110)
Tijd om nog wat zone 30 bordjes bij te plaatsen.

:-)

Tjah dat gaat zeker helpen.
En dankzij tovenaarsleerling Weyts is er nog wat materiaal over van al die verwijderde 70 km/u borden


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be