Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Waar het hart van vol is (https://forum.politics.be/showthread.php?t=250274)

vanderzapig 4 oktober 2019 21:48

Waar het hart van vol is

Er is een opvallende trend in het woordgebruik van de linkse trollen op dit forum. Om het vermeende racisme bij Vlamingen aan te klagen, bedienen ze zich van bijzonder racistisch woordgebruik.

Het zou toch niet dat er diep in hun binnenste ... een racist schuilt?

Een beetje zoals politici en predikanten die tekeer gaan tegen holebi's, maar uiteindelijk zelf kasthomo's blijken te zijn.

Een kleine greep uit het recente aanbod:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9118941)
Een VB stemmer is gewoon een ant makak stemmer en die spreekt wat hem het beste uitkomt.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9119052)
enkel de strijd tegen de makak telt.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9119064)
noteert ijverig : makakken zijn vreemdelingen, walen zijn ook vreemdelingen

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9119007)
Helaas is voor anti-makak zijn een zeer breed electoraal draagvlak.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9119044)
Voor de Blokkers is de wereld heel eenvoudig : smijt al die makakken buiten. Opgelost.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 8914600)
Dan moeten ze ook niet zagen over de makak in hippy kostuum en dikke mercedes die rondtoert in hun wijk.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9037753)
Blokkers hun focus is 100% gericht op makakken

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8936881)
Een moslim-arabier is een ongewenste makak

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 8953828)
Zie jij een verband tussen het anti makakken discours van het Blok en de eis dat men de taalwetgeving moet toepassen ?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9067443)
Dat die puur draaiden rond veiligheid, identitaire toestanden,moslims, makakken en migranten, en 'eigen jobs eerst' ?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9117127)
Het Blok is een anti makakken partij, hun kiezers vegen hun kloten aan communautaire toestanden.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 9131407)
'makkak zegt dat die gediscrimineerd wordt

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 9131407)
'Vlaming die zegt dat er teveel makkaken rondlopen

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9131445)
Zeg ventje, het gros van de bevolking deelt uw makkaken en walenhaat niet.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9130081)
De Vlaming stemt vooral anti makak.

kojak 4 oktober 2019 22:18

Besluit: Extreem rechts heeft niets tegen makaken want ze zijn helemaal niet racistisch. Verder hebben zij dat woordje nog nooit gebruikt. Ze zouden zelfs niet durven !

Xenophon 4 oktober 2019 23:06

Er is duidelijk een soort van collectief taalgebruik bij Belgisch links.

Xenophon 4 oktober 2019 23:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9131552)
Besluit: Extreem rechts heeft niets tegen makaken want ze zijn helemaal niet racistisch. Verder hebben zij dat woordje nog nooit gebruikt. Ze zouden zelfs niet durven !

Toon ons anders een aantal quotes van rechts met soortgelijk taalgebruik.

kojak 5 oktober 2019 00:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9131568)
Toon ons anders een aantal quotes van rechts met soortgelijk taalgebruik.

Ik kom het van te posten. Rechts gebruikt dit woordje nooit. Hoe kan ik dan die postings aantonen ? :lol:

Pandareus 5 oktober 2019 05:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9131552)

Het loopt al fout van bij zijn eerste zin : "Om het vermeende racisme bij Vlamingen aan te klagen..."

De klassieke truuk van de Blokker die probeert in algemene termen te spreken alsof het om 'de Vlamingen' zou gaan terwijl wij nochtans duidelijk over Blok creaturen spraken.

maddox 5 oktober 2019 06:41

Ik ben alvast geen VB'r noch PVDA'r.

En als ik spreek over ongewenste figuren, dan probeer ik er altijd wel een job beschrijving aan te binden
Voorbeelden: Maniokstampers, tapijtenkoppers, dobbernegers, kamelenjockeys, woestijnrovers en dergelijke.

Wat betreft racisme en rassen. Ik volg de stelling dat er Kaukasiërs, Negroïden, Mongoloïden en mensen met gemengde afkomst zijn. Afhankelijk van auteurs van bepaalde werken is deze verdeling meer divers, of gaan ze er van uit dat iedereen al een gemengde afkomst heeft.

Om me daarom een racist te noemen? Als dat iemand een plezier doet, en mij geen schade berokkend, ga ervoor.

kojak 5 oktober 2019 09:20

'...Dox is een naam voor jongens en meisjes. De naam Dox wordt -voor zover bekend- alleen gegeven aan Nederlandse jongens en meisjes....'

Mad-dox. :mrgreen:

The Paulus Experience 5 oktober 2019 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig (Bericht 9131537)
Er is een opvallende trend in het woordgebruik van de linkse trollen op dit forum. Om het vermeende racisme bij Vlamingen aan te klagen, bedienen ze zich van bijzonder racistisch woordgebruik.

Een beetje zoals politici en predikanten die tekeer gaan tegen holebi's, maar uiteindelijk zelf kasthomo's blijken te zijn.

:rofl:

https://www.knack.be/nieuws/belgie/e...h-1179903.html

STFU racistenvriendje :lol:

hi moe je mul hoedn' :lol:

vanderzapig 5 oktober 2019 09:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9131622)
Het loopt al fout van bij zijn eerste zin : "Om het vermeende racisme bij Vlamingen aan te klagen..."

De klassieke truuk van de Blokker die probeert in algemene termen te spreken alsof het om 'de Vlamingen' zou gaan terwijl wij nochtans duidelijk over Blok creaturen spraken.

Wacht! Beweer je nu dat veralgemeningen slecht zijn?

quercus 5 oktober 2019 10:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig (Bericht 9131741)

Het is goed dat je dat eens aangekaart hebt. Het is mij ook opgevallen dat de forum-epigonen van belgicistisch links uitblinken in het gebruik van een taaltje dat nogal fascistisch stinkt. Misschien is het maar “om te lachen”? :roll:

DewareJakob 5 oktober 2019 10:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9131753)
Het is goed dat je dat eens aangekaart hebt. Het is mij ook opgevallen dat de forum-epigonen van belgicistisch links uitblinken in het gebruik van een taaltje dat nogal fascistisch stinkt. Misschien is het maar “om te lachen”? :roll:

Het is duidelijk genoeg waar het racisme en polarisatie vandaan komt. De verwijten naar rechts zijn extreem voorbeeld daarvan (van wat ze een ander verwijten).

Jantje 5 oktober 2019 10:38

Citaat:

Racisme is een natuurlijke eigenschap van vele dieren, zelfs binnen het planten rijk kan je dat terugvinden.

Het is zelfs één van de weinige vormen voor soorten om te kunnen overleven, die je bij alle levende wezens terugvind.

Het benadelen van de eigen soort, het verbieden om aan de eigen soort om onderscheid te maken, het gelijstellen van een vreemde soort met de eigen soor, is een vorm van racisme tegen de eigen soort.

Bach 5 oktober 2019 10:39

In de pers wordt ook systematisch de racistisch overkomende uitspraak "witte mensen" gebruikt. En er wordt reklame gemaakt voor boeken met racistische titels zoals "Waarom ik niet meer met witte mensen over racisme spreek". De illusie lijkt te bestaan dat racisme iets is dat per definitie iets van "witte mensen" is. Dit is onwetenschappelijk. Maar tevens sterkt het de idee dat racisme tegen die "witte mensen" in feite geen racisme is. Racisme bestrijders dienen op te passen dat door een racistische wijze racisme te bestrijden ze het racisme niet juist bevorderen. Ik vermoed echter dat ze niet stil staan bij die valkuil. Ik merk daar in ieder geval niet veel van in de main stream media.

Ik weiger me thuis te voelen onder de noemer "wit". Wat een ridicule manier om een mens en zelfs zijn huidskleur te beschrijven. Als men zo nodig behoefte heeft mensen te in te delen op basis van hun huids'kleur' dan kan men beter een grijswaarde schaal gebruikt. Tenminste iets gedetailleerder, objectiever en minder racistisch van connotatie.

Pandareus 5 oktober 2019 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig (Bericht 9131741)

Je kunt moeilijk spreken van veralgemeningen als je het hebt over het kenmerk rond dewelke het Blok is ontstaan, en is groot geworden : racisme en de jacht op de makak.

Is het een veralgemening om te stellen dat het milieu belangrijk is voor Groen ?
Is het een veralgemening om te stellen dat economie belangrijk is voor liberalen ?

Is het een veralgemening om te stellen dat vreemdelingenhaat belangrijk is voor het Vlaams Blok ?

Bach 5 oktober 2019 12:00

Citaat:

De quotes lezend heb ik de indruk dat men eerder het woordgebruik van ordinair rechts overneemt om een punt te maken en niet omdat men bepaalde mensen zelf al "makkak" ziet.

Als u zegt "Die vreemdeling is een makkak" en ik reageer daar op met "Die makkak is hier wel geboren" en u dan mijn uitspraak uit context citeert om te pogen racisme bij mij aan te tonen door een bepaald soort woordgebruik, sorry maar dan bent u wel aan het manipuleren. Het is niet omdat ik uw woordgebruik overnam in dit geval dat ik ook dezelfde minachting als u aan boord zou leggen voor die vreemdeling.

kojak 5 oktober 2019 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bach (Bericht 9131845)
De quotes lezend heb ik de indruk dat men eerder het woordgebruik van ordinair rechts overneemt om een punt te maken en niet omdat men bepaalde mensen zelf al "makkak" ziet.

Als u zegt "Die vreemdeling is een makkak" en ik reageer daar op met "Die makkak is hier wel geboren" en u dan mijn uitspraak uit context citeert om te pogen racisme bij mij aan te tonen door een bepaald soort woordgebruik, sorry maar dan bent u wel aan het manipuleren. Het is niet omdat ik uw woordgebruik overnam in dit geval dat ik ook dezelfde minachting als u aan boord zou leggen voor die vreemdeling.

Dat lag er van in het begin al vingerdik op hé. ;)
Op café, op straat, overal eigenlijk hoor je trouwens niets anders als je ze (VB aanhangers) bezig hoort. :lol:

Hoe noemen ze dat weer ?
Iets met potten & ketels. ;)

Dadeemelee 5 oktober 2019 12:12

De correcte spelling is trouwens makaken. Maar dat geheel terzijde.

kojak 5 oktober 2019 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9131849)
De correcte spelling is trouwens makaken. Maar dat geheel terzijde.

Maar wel héél belangrijk !

Makakken zijn dus geen makaken.
Extreem rechts valt dus niets te verwijten. :rofl:

Dadeemelee 5 oktober 2019 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9131850)
Maar wel héél belangrijk !

Makakken zijn dus geen makaken.
Extreem rechts valt dus niets te verwijten. :rofl:

Er loopt een klacht van de makaken bij Unia daar over.

Van deze dus:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be