Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Belgische wegen 'nog slechter dan in Namibië' (https://forum.politics.be/showthread.php?t=250284)

Derk de Tweede 5 oktober 2019 14:31

Belgische wegen 'nog slechter dan in Namibië'
 
Citaat:

Automobilisten die de grens oversteken, hebben het zelf waarschijnlijk ook al ervaren: Belgische wegen zijn een stuk minder dan de onze. Het Wereld Economisch Forum (WEF) bevestigt de slechte kwaliteit. ,,We staan nog onder Rwanda en Namibië'', verzuchten onze zuiderburen.
https://www.ad.nl/buitenland/belgisc...ialsharing_web


Hypochonder 5 oktober 2019 14:41

Geld dat normaal voor het onderhoud van de wegen zou moeten worden gebruikt gaat nu naar leeghangers, Walen (wat hetzelfde is als leeghangers), vreemdelingen en blijft hangen aan de vettige vingers van de zuilen.

Derk de Tweede 5 oktober 2019 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 9131906)
Geld dat normaal voor het onderhoud van de wegen zou moeten worden gebruikt gaat nu naar leeghangers, Walen (wat hetzelfde is als leeghangers), vreemdelingen en blijft hangen aan de vettige vingers van de zuilen.

Maar de havens zijn prima.

Hypochonder 5 oktober 2019 14:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 9131911)
Maar de havens zijn prima.

Als we dat laten verkommeren zijn we vogels voor de kat. Wegen laten verkommeren brengt nog meer op.

Vette Pois(s)on 5 oktober 2019 14:51

en dagelijks wat platgereden kinderen

fred vanhove 5 oktober 2019 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 9131899)

Ook hier heeft de Verandering (niet) gewerkt.

Tavek 5 oktober 2019 17:03

Nochtans al heel een bevoegdheid van het gewest & van een NVA'er.

Wat we zelf doen, doen we beter he.....

:roll:

Zucht 5 oktober 2019 17:04

En toch zijn er continu werken op zowat alle wegen.
Alleen zijn die 2 maanden na de werken al terug kapot.

Derk de Tweede 5 oktober 2019 18:30

Een natie kan zich geen slecht wegenpark veroorloven.

Koning WillemI.

maddox 5 oktober 2019 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 9132015)
En toch zijn er continu werken op zowat alle wegen.
Alleen zijn die 2 maanden na de werken al terug kapot.

Niet moeilijk, de normen voor asfalt en beton voor de wegenbouw zijn opgesteld door de betonboeren zelf op vraag van de toenmalige regering Van Acker.

Ook is Vlaanderen een moeilijk stuk grond voor wegenbouw. Leem en klei , met hier en daar zandstroken, da's grond die leeft met water en vorst.

chris k 10 oktober 2019 19:22

De slechte wegen hebben wel grote voordelen .....we hebben de beste Mountainbikers en de beste crossers ...die kunnen overal en op elk uur van de dag trainen ?

Micele 10 oktober 2019 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 9132099)
Niet moeilijk, de normen voor asfalt en beton voor de wegenbouw zijn opgesteld door de betonboeren zelf op vraag van de toenmalige regering Van Acker.

Ook is Vlaanderen een moeilijk stuk grond voor wegenbouw. Leem en klei , met hier en daar zandstroken, da's grond die leeft met water en vorst.

Nederland heeft daar blijkbaar geen probleem mee. :-P

maddox 10 oktober 2019 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9136413)
Nederland heeft daar blijkbaar geen probleem mee. :-P

Die hebben veel meer pure zandgrond. En andere normen voor hun wegenbouwers.

Micele 10 oktober 2019 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 9136425)
Die hebben veel meer pure zandgrond. En andere normen voor hun wegenbouwers.

En amper water en rivieren. :roll:

Dat laatste is natuurlijk altijd juist.

maddox 10 oktober 2019 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9136474)
En amper water en rivieren. :roll:

Dat laatste is natuurlijk altijd juist.

Ik heb echt geen idee hoe het zou komen waarom Nederland zoveel moeite heeft met waterwegenbeheer. Zou het kunnen dat ik als schipperszoon daar echt geen kloten van ken?

Micele 10 oktober 2019 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 9136514)
Ik heb echt geen idee hoe het zou komen waarom Nederland zoveel moeite heeft met waterwegenbeheer. Zou het kunnen dat ik als schipperszoon daar echt geen kloten van ken?

euh waterwegenbeheer? Ik dacht dat het over wegenbouw ging. :?

Ik geef je een tip waarom men in Nederland betere wegen bouwt:
Citaat:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Verkeerskunde

De Verkeerskunde is als discipline ontstaan na de publicatie van "Traffic in Towns" (het Buchanan Report) in 1963. Daarvóór bestonden er alleen disciplines als Wegenbouwkunde en Spoorwegbouwkunde. Buchanan was de eerste die verkeer zag als een functie van de ruimtelijke ordening en niet als onbeheersbaar natuurverschijnsel. Na 1963 werd Verkeerskunde ook in Nederland ingevoerd als onderwijsvak (TU Delft ca. 1969, Verkeersakademie Tilburg, nu NHTV internationaal hoger onderwijs Breda, 1972). Naast kennisinstituten in WO en hbo zijn er organisaties als de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid (SWOV) en de Dienst Verkeer en Scheepvaart (DVS) van Rijkswaterstaat die internationaal gewaardeerd onderzoek doen.

maddox 10 oktober 2019 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9136574)
euh waterwegenbeheer? Ik dacht dat het over wegenbouw ging. :?

U komt met de waterhuishouding in Nederland af om hun betere wegen te verklaren.

Micele 10 oktober 2019 21:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 9136579)
U komt met de waterhuishouding in Nederland af om hun betere wegen te verklaren.

Jij komt met water en vorst en ondergrond af om de wegen in Vlaanderen te verklaren.

maddox 10 oktober 2019 21:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9136582)
Jij komt met water en vorst en ondergrond af om de wegen in Vlaanderen te verklaren.

Nope, ik geef enkele van de redenen aan waarom de wegen in Vlaanderen (en België) er zo slecht uit komen in vergelijking met andere landen, zelfs Namibië.
De lastige ondergrond en de "gepolariseerde" normen dus.

Uw reflex om alles wat ik schrijf in het belachelijke te trekken maakt het een parodie.

Of moeten we aannemen dat de wegen in Vlaanderen/België niet slechter zijn in verhouding omdat uw reflex dat wil?
Ik stel voor dat we eens samen een grensovergang doen, bijvoorbeeld in een Tesla X (ja , ik kan dat regelen), de grensovergang van de E34 tussen Vlaanderen en Nederland.
Of de E314, die van België door Nederland naar Duitsland loopt
Welke metingen wil u uitvoeren? Inertie metingen vertikaal? Geluidsniveau met decibelmeters? Of blatante trillingsmetingen

Micele 10 oktober 2019 21:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 9136594)
Nope, ik geef enkele van de redenen aan waarom de wegen in Vlaanderen (en België) er zo slecht uit komen in vergelijking met andere landen, zelfs Namibië.
De lastige ondergrond en de "gepolariseerde" normen dus.

Uw reflex om alles wat ik schrijf in het belachelijke te trekken maakt het een parodie.

Of moeten we aannemen dat de wegen in Vlaanderen/België niet slechter zijn in verhouding omdat uw reflex dat wil?
Ik stel voor dat we eens samen een grensovergang doen, bijvoorbeeld in een Tesla X (ja , ik kan dat regelen), de grensovergang van de E34 tussen Vlaanderen en Nederland.
Of de E314, die van België door Nederland naar Duitsland loopt
Welke metingen wil u uitvoeren? Inertie metingen vertikaal? Geluidsniveau met decibelmeters? Of blatante trillingsmetingen

Nederland heeft ook lastige ondergrond, behalve dan waar veel zand is.

Rivier-/zeekleibodems en veenbodems neem ik aan.

http://www.geologievannederland.nl/ondergrond


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be