Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Diependaele: goed idee, maar verkeerd parlement. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=250318)

Dadeemelee 8 oktober 2019 20:09

Diependaele: goed idee, maar verkeerd parlement.

https://radio1.be/programma/de-ochte...nieuwbouw/4531

Btw op afbraak en herbouw op 6% brengen is een goed idee, Matthias. Maak nu die federale met de PS en DOE HET. ;-)

Nr.10 8 oktober 2019 20:48

• 6% = renovatie
  • 21% = nieuwbouw
Vervolgens heb je een hele wirwar aan reglementen en vervolgens een hele wirwar aan manieren om vals te spelen.

Dadeemelee 8 oktober 2019 20:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 9134791)
  • 6% = renovatie
  • 21% = nieuwbouw
Vervolgens heb je een hele wirwar aan reglementen en vervolgens een hele wirwar aan manieren om vals te spelen.

Feit is dat er momenteel massaal valsgespeeld wordt. Men laat enkele muren staan en dan is het renovatie. Ik zie het hier regelmatig.

Mijn probleem is eigenlijk: op Vlaams niveau schaft de NVA de woonbonus af om budgettaire redenen. En dan gaan ze pleiten om op federaal niveau deficitair te gaan om woningbouw te bevorderen.

Logica?

fox 8 oktober 2019 20:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9134772)
https://radio1.be/programma/de-ochte...nieuwbouw/4531

Btw op afbraak en herbouw op 6% brengen is een goed idee, Matthias. Maak nu die federale met de PS en DOE HET. ;-)

Een regering met de PS behoort niet tot de mogelijkheden. Met krapuul vorm je geen regering.

Dadeemelee 8 oktober 2019 20:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9134797)
Een regering met de PS behoort niet tot de mogelijkheden. Met krapuul vorm je geen regering.

Het VB is uitgerangeerd. Het besef is nog niet doorgedrongen, maar zo is het.

Anselmo 9 oktober 2019 00:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 9134791)
  • 6% = renovatie
  • 21% = nieuwbouw

Waar wordt er vals gespeeld ?

Een bestaand gebouw moderniseren is toch altijd een renovatie en dus zeker als het grondig gebeurt.

Tavek 9 oktober 2019 00:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9134797)

Vind je dat fijn, bedrogen worden ?

daiwa 9 oktober 2019 00:22

Diependaele moet toch eens deftig uitleggen hoe hij er bij komt dat mensen daar beter van worden.
Alle berekeningen wijzen op het tegendeel.

reservespeler 9 oktober 2019 07:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo (Bericht 9134844)
Waar wordt er vals gespeeld ?

Een bestaand gebouw moderniseren is toch altijd een renovatie en dus zeker als het grondig gebeurt.

Gisteren op Radio Twee.

Het is een renovatie als de draagmuren blijven staan.
De eigenaar maakt renovatieplannen op en laat deze goedkeuren door de BTW administratie.

De aannemer begint aan de renovatiewerken, en dan begint het.
  • Een bepaalde gevel niet steunen, waardoor deze omwaait bij hevige wind.
  • De bulldozerchauffeur rijdt "per ongeluk" een dragende muur omver.
  • De kraanmachinist slingert een muur ondersteboven
  • Er wordt te kort naast de funderingen gegraven, gevolg een verzakking.
  • ...

Het gevolg is (bijna) steeds dat de woning volledig afgebroken moet worden en dat de "nieuwbouw" kan aan 6%.

fox 9 oktober 2019 10:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9134846)

Nee, maar wat heeft het ene met het andere te maken? Ten andere, jij moet nog altijd eens uitleggen vanwaar uw bocht kom. In augustus was je nog voorstander van het afschaffen van de woonbonus.

marie daenen 9 oktober 2019 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9134800)
Het VB is uitgerangeerd. Het besef is nog niet doorgedrongen, maar zo is het.

Juist en het krapuul is gebleven...

Tavek 9 oktober 2019 10:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9135069)
Nee, maar wat heeft het ene met het andere te maken? Ten andere, jij moet nog altijd eens uitleggen vanwaar uw bocht kom. In augustus was je nog voorstander van het afschaffen van de woonbonus.

Deze post van mij heeft enkel het doel om de hypocrisie van uw partij in de verf te zetten.

Sneaky 9 oktober 2019 10:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9134846)

Los van de verkiezingsbelofte is die afschaffing een goede zaak zondermeer.

En aangezien ik er zelf net nog 1tje ga opstrijken in December, kan ik alleen maar gniffelen.

fox 9 oktober 2019 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9135073)
Deze post van mij heeft enkel het doel om de hypocrisie van uw partij in de verf te zetten.

Mijn partij? Ik heb geen partij hoor.

Verder zet je hiermee ook uw eigen hypocrisie in de verf. Je was voorstander van de afschaffing toen NVA tegenstander was en je bent tegenstander nu NVA voorstander is. Ikzelf blijf gewoon tegen. Ik ben immers niet pro of contra een bepaalde partij. Dat maakt dat ik voor mezelf kan denken. Zou je ook eens moeten proberen, want die anti houding zorgt duidelijk voor frustraties.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be