Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb
(Bericht 9137686)
Ik hamer daar helemaal niet op. altijd hameren op dezelfde nagel is uw specialiteit nl.
|
Oei, wat je zelf zegt zijt ge zelf... lachen uw kinderen nu ook met u???
Citaat:
Ik kijk altijd naar the big picture.
|
En wat is the big picture??? Het verschil tussen vrijheid vragen voor zichzelf (nationalisme) of zijn eigen eisen opdringen aan anderen (imperialisme)...
Citaat:
Een Europa van de volkeren is praktisch onmogelijk. Een volk is al een illusie. gewoon dat administratief regelen is al absurd. Ik heb bvb geen nationalistisch gevoel. ik voel mij niet bij een volk horend. wat moet ik doen in een Europa van volkeren?:roll:
|
Echte democratie regelen is al onmogelijk... Zwitserland doet het toch wel in grotere mate dan vele andere landen... Dus waar een wil is, is een weg...
Wanneer ben ik nationalistisch ingesteld geworden??? Bij mijn geboorte, God neen, maar wel de dag dat ik zag dat Francofoon la Belgique er alles en dan ook alles aan doet om op zogenaamde vreedzame wijze, maar heel maffieus en sluipend er alles aan doet om haar franstalige grootheid verder uit te breiden...
De dag dat ik zag dat wat aan franstalige kant wordt opgehemeld, aan Vlaamse kant totaal wordt afgebroken, zogezegd te absurd...
Ik kan je honderd en één elementen opsommen om het intransiek imperialistisch karakter van de francofonie aan te tonen en als la Belgique vandaag in viese papieren zit is het niet omdat de Vlamingen te nationalistisch waren, in tegendeel maar juist omdat het francofone imperialisme steeds weer en opnieuw de enige grondslag was om op en voor te handelen...
En als grootste bewijs dat onze media een zuiver Belgische propaganda media is; wat zijn ze vlug om de Vlaamse zakheden, die er natuurlijk zijn, aan te klagen en op te blazen, van een muis een olifant makend; terwijl ze de lippen stijf op elkaar houden en verdomd zwijgen wat al het onrecht door de francofonie Vlaanderen aangedaan betreft...
Ik woon midden in Wallonië en 99% van de Vlamingen hebben gewoonweg niet door hoe hier Vlaanderen als de interne tegenstander en zelfs vijand, te dwaas om ook maar de elementaire beleefdheid voor te hebben, wordt afgetekend...
En nu jij... Als jou het natuurlijk geen bars kan schelen dat men anderen, Vlamingen in dit geval, als Beta-mannetjes blijft voorstellen en blijft behandelen...
Hewel heb dan wel het innerlijke rechtvaardigheidsgevoel om dat gewoon te zeggen en niet hier met allerlei zogezegde subtiliteiten te komen vertellen...