Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Onderzoek naar politiegeweld bij klimaatactie. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=250375)

Universalia 13 oktober 2019 16:48

Onderzoek naar politiegeweld bij klimaatactie.

Onderzoek naar politiegeweld bij klimaatactie.

Citaat:

Er komt een onderzoek naar mogelijk overdreven machtsvertoon van de Brusselse politie bij de ontruiming van het Koningsplein te Brussel zaterdag tijdens de klimaatactie van de Belgische tak van klimaatbeweging Extinction Rebellion. Agenten zouden actievoerders die reeds geboeid op de grond lagen nog aangevallen hebben met pepperspray.
Dat gilde ik al toen we TV zaten te kijken naar een nieuwsuitzending waar men dat allemaal in de bloemetjes gezet heeft.

Ik zei al: Naar alle waarschijnlijkheid gaan de politiediensten daar weer voor gestraft worden.

Was die betoging toegestaan?

In wie zijn tuin was het te doen?

Als het in de 'gewone mens' zijn tuin geweest was kraaide er geen haan over.

Klimaatactivisten willen tuin koninklijk paleis inpalmen: “We vinden niet dat we radicaal zijn, het is wel radicaal om niets te doen voor het klimaat”

Ik begin die klimaatactivisten ferm beu te worden.

Hebben ze al een goede oplossing geboden om het allemaal op te lossen? 8O

p.s.

Mogen ze nog blij zijn de activisten, in Hong Kong (ander gegeven maar toch) kloppen ze er op met de wapenstok.

Hypochonder 13 oktober 2019 17:16

Dat zou moeten een standaardactie worden bij illegale klimaatacties en dergelijke: pepperspray en traangas in de wijd open gesperde ogen spuiten.

Eduard Khil 13 oktober 2019 17:24

de flikken kunnen niet hard genoeg optreden tegen dat crapuul

Vrijheideerst 13 oktober 2019 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 9138570)
Dat zou moeten een standaardactie worden bij illegale klimaatacties en dergelijke: pepperspray en traangas in de wijd open gesperde ogen spuiten.

Biologisch afbreekbare pepperspray dan toch.

Jakko 13 oktober 2019 18:14

Citaat:

Pepperspray is een verboden wapen dat enkel als wapen door de politie mag gebruikt worden. Het wordt gebruikt om iemand tijdelijk te bedwelmen om hem vervolgens in de boeien te slaan en niet in omgekeerde volgorde.

fred vanhove 13 oktober 2019 18:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9138580)

Tegen het echte crapuul zijn ze wel wat minder moedig. Dan noemen ze dat wijselijk terugtrekken uit schrik voor verdere escalaties.:roll:
Of nog straffer ze komen toe een uur na de feiten:-)

Anna List 13 oktober 2019 18:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9138626)
Tegen het echte crapuul zijn ze wel wat minder moedig. Dan noemen ze dat wijselijk terugtrekken uit schrik voor verdere escalaties.:roll:

²

Heb ze dit nog niet zien doen als Molenbeek weer eens half in brand gestoken werd.

Eduard Khil 13 oktober 2019 18:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9138626)

je hebt gelijk. Tegen dat ander links crapuul, hoofdzakelijk moslims, moeten ze ook zo hard optreden

Xenophon 13 oktober 2019 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jakko (Bericht 9138623)

Pepperspray is een verboden wapen dat enkel als wapen door de politie mag gebruikt worden. Het wordt gebruikt om iemand tijdelijk te bedwelmen om hem vervolgens in de boeien te slaan en niet in omgekeerde volgorde.

De theorie is inderdaad redelijk.

De praktijk is - zoals we zien, net iets anders.

De meeste flikken/cipiers kunnen niet met hun macht om, het ontaard direct in machtsmisbruik.

Elke keer opnieuw.

Dadeemelee 13 oktober 2019 18:28

Citaat:

En als het extreem rechtsen zijn in hun anus ook. :lol:

Anna List 13 oktober 2019 18:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9138638)

Ik stel vast dat je geen probleem hebt met buitenwettelijk en buitensporig politiegeweld...

Vrijheideerst 13 oktober 2019 18:31

Voor een keer dat de flikken eens doen wat ze moeten. :thumbsup:

Dadeemelee 13 oktober 2019 18:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9138640)
Ik stel vast dat je geen probleem hebt met buitenwettelijk en buitensporig politiegeweld...

Als ik een onnozele post lees probeer ik die te ontkrachten door iets nog onnozeler te posten. :twisted:

De schoofzak 13 oktober 2019 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9138635)
De theorie is inderdaad redelijk.

De praktijk is - zoals we zien, net iets anders.

De meeste flikken/cipiers kunnen niet met hun macht om, het ontaard direct in machtsmisbruik.

Elke keer opnieuw.

Dat buske pepperspray zit in de handen van 1 flik. Niet in de handen van de 50 andere flikken die daar bezig waren.

Verder zie ik inderdaad niet in waarom die ene aap besproeid moest worden, als hij al geboeid op de grond lag.
Misschien had hij een minuut daarvoor gespuwd in het gezicht van de flik. Ja, daar zou ik ook zeer kwaad voor worden.

Eduard Khil 13 oktober 2019 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9138638)

aaaanus aaaaaaanus de melkboer komt aaannnuuuss aaanuuuusss

Anna List 13 oktober 2019 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9138650)
Dat buske pepperspray zit in de handen van 1 flik. Niet in de handen van de 50 andere flikken die daar bezig waren.

Verder zie ik inderdaad niet in waarom die ene aap besproeid moest worden, als hij al geboeid op de grond lag.
Misschien had hij een minuut daarvoor gespuwd in het gezicht van de flik. Ja, daar zou ik ook zeer kwaad voor worden.

Hoe komt dat geen een van de agenten het nodig vond om hem tegen te houden en te arresteren? Da's hun job toch hé...

Henri1 13 oktober 2019 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9138580)

In Filip zijne hof ?

Dadeemelee 13 oktober 2019 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9138654)
aaaanus aaaaaaanus de melkboer komt aaannnuuuss aaanuuuusss

Wallays heeft gewonnen. De achtervolgers kregen zijn gat niet dicht.

En dat allemaal op het VTM nieuws. :-P

nabat54 13 oktober 2019 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9138640)

voeg er maar gerust aan toe sexueel/ anaal geweld......het zal wel een fixatie zijn van Dadeemelee :lol:

nabat54 13 oktober 2019 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9138658)
In Filip zijne hof ?

Ik voel een discussie aankomen van collaboratie vlaggen :-) te doorzichtig:lol:

BDW en TVG waren daar op uitnodiging van de koning de laatste keer hé , Henri

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be