Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Erdoganjugend staat paraat (https://forum.politics.be/showthread.php?t=250394)

TheFourHorsemen 15 oktober 2019 07:38

Erdoganjugend staat paraat

Voetbalbond onderzoekt “militaire groet” van Turkse voetballertjes uit Beringen

Citaat:

Voetbal Vlaanderen, een tak van de Belgische Voetbalbond, is een onderzoek gestart naar enkele foto’s en filmpjes van de Beringse club Turkse FC. Daarop is te zien hoe kinderen een militaire groet brengen om de soldaten in de Turks-Syrische oorlog te eren. Dat meldt onder meer Het Belang van Limburg.
Op foto’s en filmpjes die de club zelf via sociale media deelde, is te zien hoe spelers van verschillende leeftijden een militaire groet brengen op het veld en in de kleedkamer. De min 10-jarigen droegen hun zege op aan de soldaten. “Laat onze overwinning met 5-3 van onze U10 een cadeau zijn voor onze soldaten. We zijn een ernstig volk. We willen nog veel cadeaus geven aan onze soldaten. Terwijl we in de kou en in de regen staan willen we onze ziel offeren voor het bestaan van de Turkse natie. En dat is geen grapje”, zo staat er bij de foto.
Volgens Turkse FC heeft het gebaar niets met politiek te maken. De club reageert via Basir Hamarat, voorzitter van Union of International Democrats, een AKP-gezinde organisatie. “Dergelijke foto’s worden elk jaar gemaakt uit eerbied voor alle martelaren en hun familieleden”, zegt Hamarat. “Ook als er geen conflict was geweest tussen Turkije en Syrië, en ook als de speler van de nationale ploeg dat gebaar niet had gemaakt, dan nog had de club die foto’s gemaakt en gepost. Dat dit nu extra gevoelig ligt? Daar heeft de club niet op gelet.”
Thomas Vints (CD&V), de burgemeester van Beringen, zal de club er bij gelegenheid over aanspreken.
Mooi om te merken dat de integratie perfect verloopt.

Intussen zitten we aan vierde generatie allochtonen en nog steeds zijn ze geen Belg.

Moest Turken uitwijzen een mogelijke represaille zijn voor de acties van Erdogan, dan hadden we met deze gastjes, hun ouders en de trainers kunnen beginnen.

Skobelev 15 oktober 2019 07:52

Tot zover de integratie in België.

TheFourHorsemen 15 oktober 2019 08:07

Men zou beter de staatsveiligheid een onderzoek laten starten in plaats van de voetbalbond.

Ah neen, die zijn bezig met die paljas van een DVL in het oog te houden.

Universalia 15 oktober 2019 08:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9140061)
Men zou beter de staatsveiligheid een onderzoek laten starten in plaats van de voetbalbond.

Ah neen, die zijn bezig met die paljas van een DVL in het oog te houden.

Staatsveiligheid werkt dat nog wel naar behoren want men doet al een beroep op 'iedereen' om bepaalde info door te spelen.

Citaat:

Elk bedrijf en elke arbeidsgroep moet informatie aan Staatsveiligheid doorspelen wanneer deze inlichtingendienst daar om vraagt. Enkel journalisten, artsen en advocaten zijn vrijgesteld van het gebod.
Niet dat het doorspelen van bepaalde info een slecht idee is maar dan stel ik mij wel de vraag waarom 'journalisten, artsen en advocaten' daar vrijgesteld van zijn want zijn dat niet juist de bronnen waar men het meeste info zou kunnen van krijgen, info waar de staatsveiligheid wat aan heeft bedoel ik. (link)

Vlad 15 oktober 2019 08:29

Maar er is helemaal geen vijfde colonne. Multicultureel is goed. De Vlaming kan niet om met verandering en moet zich aanpassen aan de nieuwe wereld. Een wereld gebaseerd op nationalisme uit de rest van de wereld en een boek van een gewelddadige psychotische fanaticus van meer dan duizend jaar oud.

TheFourHorsemen 15 oktober 2019 08:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlad (Bericht 9140075)
Maar er is helemaal geen vijfde colonne. Multicultureel is goed. De Vlaming kan niet om met verandering en moet zich aanpassen aan de nieuwe wereld. Een wereld gebaseerd op nationalisme uit de rest van de wereld en een boek van een gewelddadige psychotische fanaticus van meer dan duizend jaar oud.

Citaat:

Bijval

De beelden kregen met meer dan honderd likes wel heel wat bijval in de Turkse gemeenschap. Eén van die opgestoken duimpjes kwam van Mustafa Aytar (SP.A), schepen in Houthalen-Helchteren. ‘Maar ik like alles wat met jeugd en sport te maken heeft’, zegt hij. ‘Ik heb die beelden zelfs niet eens goed bekeken, en wist niet dat er een verband was met de situatie in Syrië. Ik wil vooral dat kinderen zich zo goed mogelijk integreren, in allerlei verenigingen.’

Bron: https://www.standaard.be/cnt/dmf2019...FBEA59632FEBE3

:lol::lol::lol:

De schoofzak 15 oktober 2019 09:22

Dat is sossenpolitiek: alles liken van hetzelfde kleurke, zonder het zelfs gelezen te moeten hebben.

En dan die militaire Turkenaanhangers: hebben wij dat hier nodig ?

Tavek 15 oktober 2019 09:28

Goeie turken, tot ze legerdienst moeten gaan doen in Turkije. Dan wringen ze zich in alle bochten om daar onderuit te komen.

vanderzapig 15 oktober 2019 09:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9140050)
Moest Turken uitwijzen een mogelijke represaille zijn voor de acties van Erdogan, dan hadden we met deze gastjes, hun ouders en de trainers kunnen beginnen.

Je gebruikt de voorwaardelijke wijs omdat dit op dit ogenblik jammer genoeg nog steeds politiek totaal onhaalbaar is.

Die laksheid* gaat ons in de toekomst heel zuur opbreken.

* : daarmee bedoel ik niet jou, Ruitermans :-)

Henri1 15 oktober 2019 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9140102)
Dat is sossenpolitiek: alles liken van hetzelfde kleurke, zonder het zelfs gelezen te moeten hebben.

En dan die militaire Turkenaanhangers: hebben wij dat hier nodig ?

Omschrijf de rechtse-wurg-politiek eens ?

Bobke 15 oktober 2019 11:01

Ze voelen zich echte Belgen.

Hypochonder 15 oktober 2019 11:08

Bedankt sossen, bedankt linksche forumlummels van het zevende knoopsgat, bedankt linkse origanisaties, bedankt Verhofstadt, bedankt Di Rupo en bedankt middenveld.

Libro 15 oktober 2019 11:23

Citaat:

Intussen zitten we aan vierde generatie allochtonen en nog steeds zijn ze geen Belg.

Die twee vlaggen achter het doel :roll:

Universalia 15 oktober 2019 11:40

Citaat:

Als ze zo een groet kunnen brengen dan vraag ik mij af wat ze in ons land nog staan te doen?

Ah dat zal hetzelfde zijn als vroeger in die ooit leuk geweest zijnde Brederodestraat te Antwerpen.

Daar was een Turks café geïnfiltreerd waar een hoop wereldverbeteraars zaten aan een kopje thee te slurpen.

Dan denk je: zou je niet beter mee gaan strijden dan ergens veilig te gaan zitten ver van het geweld. (niet alleen voor Turken van toepassing ook voor diegenen die uit Afrika komen en beweren dat ze vluchten omdat er oorlog in hun land gaande is)

Anna List 15 oktober 2019 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 9140214)
Die twee vlaggen achter het doel :roll:

verderfelijk staatsnationalisme.

TheFourHorsemen 15 oktober 2019 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9140230)
verderfelijk staatsnationalisme.

:lol:

Xenophon 15 oktober 2019 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9140085)

Citaat:

‘Ik heb die beelden zelfs niet eens goed bekeken,
Hoe moeten we nu zo iemand noemen?

[ ] Een leugenachtige idioot.
[ ] Een idiote leugenaar.

Zet maar een "x" in het juiste vakje.

Anna List 15 oktober 2019 11:59

Citaat:

‘Ik heb die beelden zelfs niet eens goed bekeken,
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9140250)
Hoe moeten we nu zo iemand noemen?

[x] Een leugenachtige idioot.
[x] Een idiote leugenaar.

Zet maar een "x" in het juiste vakje.

²

Xenophon 15 oktober 2019 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9140252)
²

Ja, zo ben je altijd juist natuurlijk. ;)

Anna List 15 oktober 2019 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9140253)
Ja, zo ben je altijd juist natuurlijk. ;)

dat overkomt mij wel eens. :-D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be