![]() |
Vlaams Belang: na drie maanden zonder regering automatisch nieuwe verkiezingen
De koning kan nu zo lang met zijn kont draaien als hij wil, Belgique zal en moet gered worden als het van hem afhangt, ongeacht hoe lang het duurt:
Citaat:
Ik verwacht natuurlijk niet dat dit goedgekeurd zal worden, buiten het VB en misschien nog enkele andere kleine partijen heeft geen enkele andere partij hier belang bij... |
het komt van het VB maar ik ben akkoord. desnoods mag er nog een éénmalige verlenging komen van nog eens 3 maanden als er een andere meerderheid geprobeerd wordt.
|
Vraag is wat dat gaat oplossen....
Ik vrees niet veel. |
Het komt van het VB, dus iedereen zal tegenstemmen.
Belgische democratie. |
Slecht idee, ik ben voor legislatuurregeringen, dus federaal hetzelfde als gewestelijk.
Ze zijn verkozen, dus moeten ze hun werk doen en een regering vormen. Tegenvoorstel: na 3 maanden de wedden van parlementairen en partijdotaties stopzetten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nee, ik vind 3 maanden prima ! Zo zijn we eindelijk van dat federale niveau verlost, en met een beetje geluk, zelfs van de deelregeringen. |
Citaat:
|
Citaat:
Je kan een groep nooit iets opdragen ; zeker niet van "akkoord te geraken". Je kan eventueel wel aan een persoon zeggen van gehoorzaam te zijn aan een ander persoon. Maar niet van "akkoord te geraken". |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Of is het bedoeld als grap ? |
Citaat:
Maar het zou wel een goede incentive zijn, ik ben er niet tegen. |
Citaat:
Er zal dan zelfs direct een regering zijn met een 100% meerderheid :lol: Iedereen in de regering. Elke partij een minister. En de eerste minister verandert om de maand. Er moet maar 1 regel in het regeerakkoord staan: "meerderheid behouden, wedde krijgen". Is goed genoeg als regeerakkoord. Geen schrik van de oppositie, want die is er niet. Alleman is een regeringspartij, en er moet niks gedaan worden. Gewoon maar een wedde krijgen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:11. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be