Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Vlaams Belang: na drie maanden zonder regering automatisch nieuwe verkiezingen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=250483)

Hypochonder 22 oktober 2019 15:44

Vlaams Belang: na drie maanden zonder regering automatisch nieuwe verkiezingen

De koning kan nu zo lang met zijn kont draaien als hij wil, Belgique zal en moet gered worden als het van hem afhangt, ongeacht hoe lang het duurt:

Citaat:

Het Vlaams Belang is van plan om dinsdag een opmerkelijk wetsvoorstel in te dienen. De partij wil dat er automatisch nieuwe verkiezingen zouden komen als er drie maanden na de stembusslag nog altijd geen regering is.
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...ngen~a7e883ec/

Ik verwacht natuurlijk niet dat dit goedgekeurd zal worden, buiten het VB en misschien nog enkele andere kleine partijen heeft geen enkele andere partij hier belang bij...

vlijmscherp 22 oktober 2019 15:53

het komt van het VB maar ik ben akkoord. desnoods mag er nog een éénmalige verlenging komen van nog eens 3 maanden als er een andere meerderheid geprobeerd wordt.

kojak 22 oktober 2019 16:04

Vraag is wat dat gaat oplossen....
Ik vrees niet veel.

Xenophon 22 oktober 2019 16:17

Het komt van het VB, dus iedereen zal tegenstemmen.

Belgische democratie.

Dadeemelee 22 oktober 2019 16:18

Slecht idee, ik ben voor legislatuurregeringen, dus federaal hetzelfde als gewestelijk.

Ze zijn verkozen, dus moeten ze hun werk doen en een regering vormen.

Tegenvoorstel: na 3 maanden de wedden van parlementairen en partijdotaties stopzetten.

Xenophon 22 oktober 2019 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9146249)
Slecht idee, ik ben voor legislatuurregeringen, dus federaal hetzelfde als gewestelijk.

Tegenvoorstel: na 3 maanden de wedden van parlementairen en partijdotaties stopzetten.

U bent dus voorstander om PS te verplichten van confederalisme uit te voeren met de N-VA?

patrickve 22 oktober 2019 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9146239)
Vraag is wat dat gaat oplossen....
Ik vrees niet veel.

Geniaal voorstel. Zo komt er nooit meer een regering ! Verkiezingen om de drie maanden :lol:

patrickve 22 oktober 2019 16:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 9146235)
het komt van het VB maar ik ben akkoord. desnoods mag er nog een éénmalige verlenging komen van nog eens 3 maanden als er een andere meerderheid geprobeerd wordt.

Er kan geen "andere" meerderheid geprobeerd worden als er al geen eerste gevonden werd he ;-) Jij maakt er gewoon 6 maanden van ipv 3 maanden.

Nee, ik vind 3 maanden prima ! Zo zijn we eindelijk van dat federale niveau verlost, en met een beetje geluk, zelfs van de deelregeringen.

Dadeemelee 22 oktober 2019 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9146251)
U bent dus voorstander om PS te verplichten van confederalisme uit te voeren met de N-VA?

Verplichten niet. Als ze zonder wedde en dotatie willen blijven voortmodderen dan mogen ze dat.

patrickve 22 oktober 2019 16:23

Citaat:

Je kan aan een persoon zeggen van zijn werk te doen, maar niet aan een groep. Hoe zeg je aan een groep van 3 negers, 4 chinezen en 2 blanken, dat ze dezelfde huidskleur moeten hebben want dat dat hun job is ?

Je kan een groep nooit iets opdragen ; zeker niet van "akkoord te geraken". Je kan eventueel wel aan een persoon zeggen van gehoorzaam te zijn aan een ander persoon. Maar niet van "akkoord te geraken".

Dadeemelee 22 oktober 2019 16:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9146256)
Je kan aan een persoon zeggen van zijn werk te doen, maar niet aan een groep. Hoe zeg je aan een groep van 3 negers, 4 chinezen en 2 blanken, dat ze dezelfde huidskleur moeten hebben want dat dat hun job is ?

Je kan een groep nooit iets opdragen ; zeker niet van "akkoord te geraken". Je kan eventueel wel aan een persoon zeggen van gehoorzaam te zijn aan een ander persoon. Maar niet van "akkoord te geraken".

Ik heb er wel een ‘incentive’ bij gegeven. ;-)

patrickve 22 oktober 2019 16:25

Citaat:

Nog beter tegenvoorstel: die die het meeste betaalt, mag beslissen wat er gebeurt. (komt op bijna hetzelfde neer als het jouwe: die met de meeste centen mogen dus beslissen wat de anderen zullen moeten doen).

patrickve 22 oktober 2019 16:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9146257)
Ik heb er wel een ‘incentive’ bij gegeven. ;-)

Maw, de rijkste kan beslissen, de armste moet toegeven.

Dadeemelee 22 oktober 2019 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9146260)
Maw, de rijkste kan beslissen, de armste moet toegeven.

Xeno zal content zijn, het VB zijn de rijksten. :lol:

Boduo 22 oktober 2019 16:27

Citaat:

Zo'n voorstel zullen ze zeéééééééééker niet goedkeuren...
Of is het bedoeld als grap ?

Dadeemelee 22 oktober 2019 16:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9146264)
Zo'n voorstel zullen ze zeéééééééééker niet goedkeuren...
Of is het bedoeld als grap ?

Ik weeeeeet dat ze zoiets niet gaan goedkeuren. ;-)

Maar het zou wel een goede incentive zijn, ik ben er niet tegen.

patrickve 22 oktober 2019 16:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9146262)
Xeno zal content zijn, het VB zijn de rijksten. :lol:

Ge gaat lachen, maar ja hoor, dan is er direct een regering met N-VA en VB in.

Er zal dan zelfs direct een regering zijn met een 100% meerderheid :lol: Iedereen in de regering. Elke partij een minister. En de eerste minister verandert om de maand. Er moet maar 1 regel in het regeerakkoord staan: "meerderheid behouden, wedde krijgen". Is goed genoeg als regeerakkoord. Geen schrik van de oppositie, want die is er niet. Alleman is een regeringspartij, en er moet niks gedaan worden. Gewoon maar een wedde krijgen.

fox 22 oktober 2019 16:49

Citaat:

Ze zijn verkozen om parlementslid te zijn en het parlementaire werk wordt gedaan los van de regeringsvorming. Niemand wordt in de uitvoerende macht verkozen. Je kan dus ook geen enkel parlementslid verplichten om een regering te vormen. Je kan ze enkel vragen om hun parlementair werk te doen. Als geen enkel NVA parlementslid zich geroepen voelt om in een regering te stappen dan is dat geen werkweigering, zo simpel is dat.

Hypochonder 22 oktober 2019 16:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9146252)
Geniaal voorstel. Zo komt er nooit meer een regering ! Verkiezingen om de drie maanden :lol:

Dat betwijfel ik toch hoor, als partijen zoals CD&V de kiesdrempel voelen naderen dan zullen ze wel tot actie over gaan... Of het natuurlijk zoiets is wat we willen valt ook te betwijfelen maar dat er hierdoor partijen zichzelf in de vernieling zullen klungelen is zeker :lol:

Hypochonder 22 oktober 2019 16:58

Citaat:

Klein probleempje: het zijn de partijen zelf die hier over beslissen. U denkt dat de grootste partijen zichzelf in de voet zullen schieten met dergelijke fratsen? Daarom zullen ze die nieuwe verkiezingen na drie maanden zonder regering ook niet goedkeuren.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be