![]() |
4 miljoen boetes per jaar ?
serieus, nog geen jaar of vijf terug?? reden we 1miljoen boetes per jaar..
https://www.autogids.be/autonieuws/v...2-miljoen.html en curieus, is al jaren geleden dat ik een boete gekregen heb;..8O dankzij mijn distronic en digitale snelheidsmeting en ijking met GPS heb ik blijkbaar alles goed onder controle op de baan maar hé, is een zot spelletje geworden, de kans dat je een boete krijgt is 60 % blijkbaar... en dat dankzij die trajectcontroles |
Citaat:
Of werken die alleen maar op het detecteren van Belgische nummerplaten? |
En zoals altijd zijn het alweer de Vlamingen die de meeste boetes betalen. Kloteland.
|
Citaat:
|
Citaat:
Trajectcontrole herkent geen gepersonaliseerde nummerplaten. (artikel de dato 2015 wel, geen idee van of er al verandering in gekomen is maar: I doubt it) Doch ... Boetes ontlopen met gepersonaliseerde nummerplaat niet meer mogelijk. Citaat:
Voor de fans van ... :| De gekste gepersonaliseerde nummerplaten van België Gepersonaliseerde kentekenplaten. Belgian vanity plates / Belgische gepersonaliseerde nummerplaten / Plaques personnalisées belges Ik ben tevreden met mijn gewone nummerplaat. :cheer: |
In Limburg is het toch anders...
De verlaging van algemene 90 kmh naar 70 kmh blijkt een pure kassa-kassa-maatregel te zijn, want de lichte overtredingen zijn poeplogisch fel toegenomen, de dan "zware" overtredingen zijn ~stabiel en soms zelfs afgenomen. Soit meer drukker en langzaam verkeer en je kunt er sowieso niet langs...
De grootste sprong van meer zware overtredingen kun je gewoon aflezen op de tabel # vanaf 1 januari 2017 mocht men plots op de meeste Vlaamse gewestwegen maar 70 kmh rijden, of waar je in 2016 nog voorbeeldig reed aan 80-90 kmh was je vanaf die datum al bijna een zware overtreder. Dat eerste jaar # 2017 was het succesrijkste kassa-kassa. # 2016 > 2017, tabel : # 21-30 kmh te snel: 6303 -> 8686 # 31-40 kmh te snel: was zelfs een verdubbeling van 1.458 -> 2.992 om in 2019 weer te halveren tov 2017 naar 1.508 # 40 km te snel: ~idem evolutie als 31-40 kmh, van 544 -> 1218 -> 683 -> 577 in 2019 Soit de kassa-kassa maakt het grote aantal uit van 1-20 kmh te snel of de arbitraire 20 kmh snelheidsverlaging. Die zijn van pakweg 150k (2014-2015-2016) naar bijna 190k (2018-2019) gestegen. Dat is 40.000 meer kassa. De zware snelheidsovertredingen > 21 kmh te snel zijn gemiddeld nauwelijks veranderd, en kennen zelfs een daling in Limburg. Maar zoals ik al zei is het verkeer nog altijd de beste snelheidsremmer. Citaat:
|
hoekom je aan dat verschil van 200.000 snelheidsovertredingen, terwijl er 4miljoen geinkasseerd worden ?
En gaat dat allemaal naar het boetefonds ?Straks rijden alle polities met Tesla S ipv een zuinige Zoe |
Het is bij mij ook al jaren geleden dat ik een boete had. Cruise Control is een goede zaak, met die veralgemeende 70 ben je er anders snel eens over.
|
Citaat:
|
Citaat:
2003: max toegelaten snelheid op die baan 70km/h, verkeersborden geplaatst in opdracht van de provincie. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:00. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be