Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   bxl vana 2035 alleen EV... en er staan 4 laadpalen.. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=250552)

brother paul 25 oktober 2019 18:19

bxl vana 2035 alleen EV... en er staan 4 laadpalen..
 
kun je dat nu inbeelden ?

subsidies voor EV afschaffen
geen laadpalen installeren
en dan met de harde hand verplichten...:lol:

fox 25 oktober 2019 18:36

Worden de subsidies in Brussel ook afgeschaft?

Dadeemelee 25 oktober 2019 18:42

Zo van die loze beweringen:’binnen 15 jaar zullen we xyz doen’. Tegen dan zijn het toch anderen die het moeten doen.

brother paul 25 oktober 2019 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9149219)
Worden de subsidies in Brussel ook afgeschaft?

de vlaamse pendelaar koopt die auto waar precies ?

en waar zet je die laadpaal voor uw deur als je in een rijhuis zonder garage woont ?

en waar installeer je die solar carport om EV onder te parkeren en te rechargen als je geen voortuin hebt ?

en misschien nog een regeltje zo als in Gent we leveren geen vergunning meer voor uw auto te parkeren in uw voortuin ?

Anna List 25 oktober 2019 18:45

Waarom moet de overheid die laadpalen eigenlijk zetten op kosten vd gemeenschap? Naftstations zijn toch ook geen publieke taak??

brother paul 25 oktober 2019 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9149236)
Waarom moet de overheid die laadpalen eigenlijk zetten op kosten vd gemeenschap? Naftstations zijn toch ook geen publieke taak??

al die laadpalen zijn privé tussen haakjes... ze staan op openbare parkeerplaatsen

Micele 25 oktober 2019 18:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 9149198)
kun je dat nu inbeelden ?

subsidies voor EV afschaffen
geen laadpalen installeren
en dan met de harde hand verplichten...:lol:

Ze gaan het beetje geld van de afgeschafte EV-premies in openbare laadpalen steken. Allé Vlaanderen toch:

Citaat:

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20191025_...n-doel-voorbij

Vlaamse regering schrapt premies voor elektrische wagens: “Schieten hun doel voorbij”

Vandaag om 13:43 | Bron: BELGA

Wie ten laatste op 31 december een elektrische wagen koopt, kan nog genieten van de premie van maximaal 4.000 euro. Elektrische auto’s worden echter slechts in een minderheid van de gevallen door particulieren aangekocht.
Voor de zowat 3.600 verkochte elektrische wagens in 2018 werden daarom slechts een vierhonderdtal premies aangevraagd. De maatregel heeft de verwachtingen dus niet ingelost, is vrijdag te horen.

Nochtans worden er dit jaar weer meer premies aangevraagd. Uit cijfers van de vorige Energieminister Lydia Peeters (Open Vld) bleek dat het in de eerste helft van dit jaar al ging om 593, tegenover de 415 in heel 2018. Er werd al 2,2 miljoen euro uitgekeerd in de eerste jaarhelft.

Peeters drong er eerder dit jaar nog op aan om de premie te verlengen, om de doelstelling van 7,5 procent elektrische voertuigen tegen eind 2020 te halen. N-VA was echter geen fan van de aanmoediging. Toenmalig fractieleider Matthias Diependaele (N-VA) noemde het een cadeautje en stelde voor om het geld voor de premie te investeren in meer omkadering zoals laadinfrastructuur.
Soit die premie wordt pas 1 jan 2020 afgeschaft (is sowieso enkel voor particulieren), wie nog rap van die dikbetaalde BTW een paar duizend € wil recupereren heeft niet meer veel tijd een EV te bestellen.
Citaat:

Aanschafprijs € 49.780
Inclusief btw van ca. € 8.640

Verwachte levering: december

Levertijden hangen af van uw configuratie en afleverlocatie
Citaat:

Cataloguswaarde EV: PREMIE 2019

minder dan 31.000€: 4.000€
31.000€ - 40.999,99€: 3.500€
41.000€ - 60.999,99€: 2.500€
vanaf 61.000€: 2.000€

Micele 25 oktober 2019 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 9149198)
.... 4 laadpalen

:lol:

Citaat:

https://www.demorgen.be/politiek/cd-....google.com%2F

CD&V gaat voor 4.000 elektrische laadpalen in Brussel

Anna List 25 oktober 2019 19:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 9149239)
al die laadpalen zijn privé tussen haakjes... ze staan op openbare parkeerplaatsen

Blijkbaar wel publiek gefinancierd.

Micele 25 oktober 2019 19:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 9149231)
en waar zet je die laadpaal voor uw deur als je in een rijhuis zonder garage woont ?

En waar parkeer je dan de auto? :lol:

brother paul 25 oktober 2019 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9149289)
Blijkbaar wel publiek gefinancierd.

ze zetten een bordje, reserveren een paar parkings voor de EV, je moet die laadpaal verbinden met electr, die staat daar dan te wachten tot er een toevallige passant 50% boven de thuisprijs wil laden etc;.. je hebt een inname van openbaar domein, je verkoopt dus een stukje openbare grond... je moet vergunning krijgen , stad moet u dat toelaten etc

dus zo eenvoudig is dat niet denk ik, en uw subsidie verspeel je aan die verplichtingen, kosten, procedure

Micele 25 oktober 2019 22:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 9149313)
ze zetten een bordje, reserveren een paar parkings voor de EV, je moet die laadpaal verbinden met electr, die staat daar dan te wachten tot er een toevallige passant 50% boven de thuisprijs wil laden etc;.. je hebt een inname van openbaar domein, je verkoopt dus een stukje openbare grond... je moet vergunning krijgen , stad moet u dat toelaten etc

dus zo eenvoudig is dat niet denk ik, en uw subsidie verspeel je aan die verplichtingen, kosten, procedure

Onzin, want alle laadpaalkosten zijn 100% aftrekbaar.
Grond hoef je niet te kopen. Je zet laadpalen aan de bestaande parkeerplaatsen tiens.

Johan Daelemans 25 oktober 2019 22:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9149230)
Zo van die loze beweringen:’binnen 15 jaar zullen we xyz doen’. Tegen dan zijn het toch anderen die het moeten doen.

2

brother paul 26 oktober 2019 08:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9149422)
Onzin, want alle laadpaalkosten zijn 100% aftrekbaar.
Grond hoef je niet te kopen. Je zet laadpalen aan de bestaande parkeerplaatsen tiens.

zo omdat laadpalen afgetrokken worden door privé investeerders in een vennootschap zijn ze natuurlijk vrijgesteld van administratieve beslommeringen van goedkeuringen en zijn ze vrijgesteld van wetgeving en overheden...8O

Enje mag als privé firma gewoon een putje graven, die kabel zoeken van infrax en zonder af te sluiten hang je die meter aan de kabel.. De telefoonverbinding gaat ook vanzelf alles gaat vanzelf

reservespeler 26 oktober 2019 08:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 9149198)
kun je dat nu inbeelden ?

subsidies voor EV afschaffen
geen laadpalen installeren
en dan met de harde hand verplichten...:lol:

Brussel!!!!

reservespeler 26 oktober 2019 08:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9149251)
Ze gaan het beetje geld van de afgeschafte EV-premies in openbare laadpalen steken. Allé Vlaanderen toch:



Soit die premie wordt pas 1 jan 2020 afgeschaft (is sowieso enkel voor particulieren), wie nog rap van die dikbetaalde BTW een paar duizend € wil recupereren heeft niet meer veel tijd een EV te bestellen.

Tot 20 oktober 2020, bestelling dit jaar nog afronden!

Micele 26 oktober 2019 09:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 9149572)
zo omdat laadpalen afgetrokken worden door privé investeerders in een vennootschap zijn ze natuurlijk vrijgesteld van administratieve beslommeringen van goedkeuringen en zijn ze vrijgesteld van wetgeving en overheden...8O

Enje mag als privé firma gewoon een putje graven, die kabel zoeken van infrax en zonder af te sluiten hang je die meter aan de kabel.. De telefoonverbinding gaat ook vanzelf alles gaat vanzelf

Op het internet wemelt het van firmas die dat allemaal voor jou doen en regelen, natuurlijk moet je het minimum zelf doen hé, zoals eerst HIEROP klikken :lol:

Citaat:

ChargePro is de ervaren installateur van laadpalen voor elektrische voertuigen voor zakelijk en persoonlijk gebruik in België. Wilt u ook snel uw elektrische auto opladen thuis of op het werk? Lees verder en ontdek de mogelijkheden van ChargePro.

Installateur van laadpalen voor persoonlijk en zakelijk gebruik

Als installateur van laadpalen bekijken we graag samen met u naar de beste laadoplossing voor uw situatie. Een laadoplossing voor een auto thuis verschilt namelijk sterk van laadpalen voor de verschillende elektrische bedrijfswagens op kantoor of op een openbare ruimte. Welke oplossing u ook kiest, bij ChargePro staat kwaliteit altijd voorop. Zo is een veilige en snelle laadpaal gegarandeerd. Als installateur van laadpalen weten we als geen ander dat u kiest voor een milieuvriendelijk alternatief. Daarom zijn onze laadpalen gemaakt van stevige en duurzame materialen zodat deze jaren meegaan. Met onze laadpalen haalt u bovendien het maximale uit uw rendement via het overzichtelijke online portaal.

Contacteer ons voor een gratis offerte
Als ik wil dat mijn huis geverfd wordt moet ik dat ook regelen hé.
Waarom zit jij toch altijd te kronkelen voor laadpalen waar er al tienduizenden van staan? Laat me raden je hebt 2 linkerhanden en 2 linkeroren? Je bent ontzettend lui om iets te regelen? Of je hebt het niksdoensyndroomvlaamkanhetniet?

In Nederland en Noorwegen liggen er wslk al 500.000 private laadpalen maar dat is ook een ander mensenras als de Vlaamikwilachterlijkblijven. :-D :roll:

Citaat:

https://e-drivers.com/aantal-laadpal...ed-aantal-evs/

AANTAL LAADPALEN IN NEDERLAND HOUDT GELIJKE TRED MET AANTAL EV’S

Micele 26 oktober 2019 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9149577)
Tot 20 oktober 2020, bestelling dit jaar nog afronden!

euh levertijd tot 20 oktober 2020? Bron van die datum?

Ik denk dat er nog een kleine stormloop gaat plaatsvinden van bestellingen dit jaar! Zeker bij de EVs onder 41k.

Citaat:

https://www.techpulse.be/nieuws/2411...che-wagens-af/
Tot op heden was het altijd wel mogelijk om een premie aan te vragen bij de Vlaamse regering voor de aankoop van een elektrische wagen. Dat kon je toch tot €4000 uitsparen. Maar blijkbaar werd dat onvoldoende gedaan. In 2018 werden 3648 elektrische wagens verkocht, maar slechts voor 415 exemplaren werd een premie aangevraagd. Daarom was vooral N-VA tegenstander van de premies. Zij vinden dat het budget beter kan besteed worden voor de uitbreiding van het netwerk van oplaadpalen.

Dat het aantal vragen in 2019 steeg tot 593, is voor de nog maar pas aangeduide Vlaams minister van Energie Zuhal Demir (N-VA) niet voldoende de premie te behouden. Vanaf 1 januari 2020 zullen ze dan ook definitief verdwijnen. Wie voor 31 december een elektrische auto besteld, kan de premie nog wel steeds aanvragen.

brother paul 26 oktober 2019 12:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9149613)
Op het internet wemelt het van firmas die dat allemaal voor jou doen en regelen, natuurlijk moet je het minimum zelf doen hé, zoals eerst HIEROP klikken :lol:



Als ik wil dat mijn huis geverfd wordt moet ik dat ook regelen hé.
Waarom zit jij toch altijd te kronkelen voor laadpalen waar er al tienduizenden van staan? Laat me raden je hebt 2 linkerhanden en 2 linkeroren? Je bent ontzettend lui om iets te regelen? Of je hebt het niksdoensyndroomvlaamkanhetniet?

In Nederland en Noorwegen liggen er wslk al 500.000 private laadpalen maar dat is ook een ander mensenras als de Vlaamikwilachterlijkblijven. :-D :roll:

openbare laadpalen bij mijn weten worden goedgekeurd en beslist op het niveau van de gemeenteraad... hier in mijn gemeente is dat zo gebeurd. Dus daarover gaat het mij. Ik kronkel niet, het is jij die beweert dat je door het aftrekken zomaar een paaltje kunt neerpoten op een openbare parking , zonder enige administratieve beslissing daaromtrent

brother paul 26 oktober 2019 12:44

zou die verandering in subsidie ook tellen voor de elektrische motor"s ?


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be