Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   ‘Antwerpse wijken volledig ontvolkt van onze eigen mensen' CD&V (https://forum.politics.be/showthread.php?t=250604)

Sneaky 30 oktober 2019 08:59

‘Antwerpse wijken volledig ontvolkt van onze eigen mensen' CD&V

Allez, 1 van de nieuwe kandidaat-voorzitters van de CD&V doet opmerkelijke uitspraken. Hij geeft letterlijk toe dat het migratiebeleid van CD&V gefaald heft.

Citaat:

Men heeft gezegd dat dat niet aan de orde was, en dat we iedereen moeten omarmen. Maar men heeft op het terrein gezien dat dat niet werkt, en beleidsmensen hebben dat ontkend.
Ik ben eens benieuwd hoe snel hij gaat teruggefloten worden...

bron

ViveLaBelgique 30 oktober 2019 09:17

Walter De Donder zal niet de laatste zijn die Filip De Winter gelijk geeft.

De oplossingen die Filip De Winter aanreikte zijn maar voor een deel gerealiseerd. Wat vermeden kon worden, de getto-vormingen en afgesloten cultuurgemeenschappen, vereist nu een andere aanpak om onze maatschappij niet tot barbarij te doen verzanden.

Het Verzet 30 oktober 2019 09:31

De verontwaardiging is al goed aan het pruttelen op twitter.

alberto 30 oktober 2019 09:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky (Bericht 9152862)
Allez, 1 van de nieuwe kandidaat-voorzitters van de CD&V doet opmerkelijke uitspraken. Hij geeft letterlijk toe dat het migratiebeleid van CD&V gefaald heft.

bron

Het is nooit te laat de waarheid ónder ogen te zien.
Een zwaluw bij de cd&v maakt de cd&v lente niet.
Ze gaan die zwaluw neerschieten.

Jan van den Berghe 30 oktober 2019 09:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alberto (Bericht 9152896)

Dan zullen ze weer verwonderd zijn als hun partij weer naar de zoveelste nederlaag op rij sukkelt...

Sneaky 30 oktober 2019 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alberto (Bericht 9152896)

CD&V is niet klaar voor dat soort eerlijkheid. Daar had Crembo gelijk in...

Jan van den Berghe 30 oktober 2019 09:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky (Bericht 9152917)
CD&V is niet klaar voor dat soort eerlijkheid. Daar had Crembo gelijk in...

Op naar de 5%!

Xenophon 30 oktober 2019 10:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 9152877)
Walter De Donder zal niet de laatste zijn die Filip De Winter gelijk geeft.

De oplossingen die Filip De Winter aanreikte zijn maar voor een deel gerealiseerd. Wat vermeden kon worden, de getto-vormingen en afgesloten cultuurgemeenschappen, vereist nu een andere aanpak om onze maatschappij niet tot barbarij te doen verzanden.

Hoe bedoel je, een andere aanpak? Zijn we dan niet meer multicultureel?

Dat was toch de bedoeling niet waar?
De goeie oude multiculturele maatschappij.

Heeft nooit nergens gewerkt, in geen enkel land, in geen enkele tijd doorheen de geschiedenis.

Maar daar laten we ons niet door stoppen...

De smeerlappen die dit geregeld hebben die zien nu het licht, wil je nu wat weten, multicultureel werkt niet....

Zipper 30 oktober 2019 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky (Bericht 9152862)

bron

Eerst de boel jarenlang verkloten, en dan 40jaar later zeggen "eigenlijk was het toch zo geen goed idee", gaat heel geloofwaardig overkomen.

Anna List 30 oktober 2019 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9152968)
Eerst de boel jarenlang verkloten, en dan 40jaar later zeggen "eigenlijk was het toch zo geen goed idee", gaat heel geloofwaardig overkomen.

Citaat:

Op een dag vertelde Jezus het volgende verhaal.

Er was eens een herder die wel honderd schapen had. Op een dag merkt hij dat één schaapje weg is. Het is niet meer bij de groep. Is het verloren gelopen? Is het iets tegengekomen? Heeft een wild dier het gepakt? Hij denkt na en wordt stil. Dan zegt hij bij zichzelf: "Ik ga terug, ik ga het zoeken. De andere schapen laat ik even alleen, die redden het wel".
En hij gaat terug en zoekt overal. Hij roept de naam van het schaapje en opeens hoort hij in de verte een jammerend geblaat. Dat is het! Hij loopt op het geluid af en ziet dadelijk wat er gebeurd is. Het schaapje zit tussen de braamstruiken en kan niet meer weg. "Kom hier," zei de herder, "ik help je hier wel uit." En hij haalde het schaapje voorzichtig uit de braamstruik en legde het diertje op zijn schouder. Zo trok hij blij weer naar zijn kudde. Thuis gekomen riep hij al zijn vrienden en buren bij elkaar. "Laten we samen blij zijn, want ik heb een verloren schaap teruggevonden."
“God is net als die herder,” zei Jezus. “God ziet de mensen die goed leven. En Hij ziet de mensen die het slechte pad op zijn gegaan. Daar maakt hij zich zorgen over. Er is meer blijdschap in de hemel over één verloren schaap dat gevonden is, dan over negenennegentig die al veilig zijn”.

Wie Jezus met de herder en de schaapjes in het verhaal bedoelde, weten de kinderen van het tweede leerjaar heel goed. Ze maakten daarover een mooie tekening. Je kan ze bekijken door op het gele schaap te klikken.
http://www.glsdedriehoek.be/het-verloren-schaap

:D

Vrijheideerst 30 oktober 2019 10:57

Plopperdeplopperdeplop.

Meneer de burgemeester, wat zegt gij nu?

Bad Attila 30 oktober 2019 11:06

Is Chinatown in Antwerpen dan zo groot geworden ineens? Laatste keer dat ik er langs geweest ben, was het nog steeds maar een straatje...

Zipper 30 oktober 2019 11:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 9153000)
Is Chinatown in Antwerpen dan zo groot geworden ineens? Laatste keer dat ik er langs geweest ben, was het nog steeds maar een straatje...

Ha, humor :thumbsup: :roll:

Hypochonder 30 oktober 2019 11:12

Dit wordt al tig jaren aan een stuk geschreeuwd door bepaalde partijen en mensen. Aan de reacties hierop te zien zal er geen hol veranderen bij CD&V, ze zullen het ingeslagen pad van verheerlijkte mulitcul blijven volgen. Ze beseffen niet dat de mensen het kotsbeu zijn.

Eigenlijk is het simpel hoor: de partijen die hardnekkig blijven vasthouden aan de multicul die zullen verdwijnen.

Mambo 30 oktober 2019 11:13

Mensen die deze bezette gebieden ontvluchten zouden moeten geholpen worden.

Doen we met vluchtelingen uit andere bezette gebieden ook.

Ironisch is dat de vluchtelingen hier de bezetters zijn geworden.

Zipper 30 oktober 2019 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 9153006)
Dit wordt al tig jaren aan een stuk geschreeuwd door bepaalde partijen en mensen. Aan de reacties hierop te zien zal er geen hol veranderen bij CD&V, ze zullen het ingeslagen pad van verheerlijkte mulitcul blijven volgen. Ze beseffen niet dat de mensen het kotsbeu zijn.

Eigenlijk is het simpel hoor: de partijen die hardnekkig blijven vasthouden aan de multicul die zullen verdwijnen.

Ze beseffen het wel, maar zijn niet meer in staat er een degelijk antwoord op te geven.

Xenophon 30 oktober 2019 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9152981)

We weten nu eenmaal dat de herder het beste met de schapen voorheeft.

Allee, het is te zeggen, tot dat ze slachtrijp zijn natuurlijk.

Guinevere 30 oktober 2019 11:17

Meneer zit bij de verkeerde partij, denk ik.

Guinevere 30 oktober 2019 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9152992)
Plopperdeplopperdeplop.

Meneer de burgemeester, wat zegt gij nu?

RIP studio 100.

Xenophon 30 oktober 2019 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9153008)
Ze beseffen het wel, maar zijn niet meer in staat er een degelijk antwoord op te geven.

Inderdaad, stel u voor dat partijen zoals ACW, OVLD en Groen en SPa nu zouden zeggen, we trekken de Vlaamse kaart.

Politieke standup comedy

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be