![]() |
Ik moet jammer genoeg de mening vragen van mijn medeburger
Morgen stel je vast dat door toedoen van derden, je binnen enkele maanden dakloos-geruïneerd en werkloos gaat zijn.
Wat zou jij een billijke jaarlijkse vergoeding vinden ter compensatie van de verloren tijd en weinig benijdenswaardige leven dat je door een tegenpartij is opgedrongen? |
Citaat:
|
Citaat:
De vraag was: wat is uw leven jaarlijks waard? |
Citaat:
Maar als je écht een antwoordje op je vraag wenst, mijn leven is onbetaalbaar. ;) |
Citaat:
|
Citaat:
Dus, hoeveel is een aanvaardbare vergoeding als men één jaar van uw leven steelt? |
Citaat:
|
Citaat:
Eerlijk gezegd heb ik hier al een pak tijd ingestoken en redelijk weinig gevonden. |
De vraag die ook moet gesteld worden is de volgende:
Is iedereen zijn leven evenveel waard? Je kan makkelijk iemand in coma een jaar naar een gevangenis sturen zonder dat die daar enig nadeel van ondervindt. Langs de andere kant ... zet even een Eden Hazard een jaartje onterecht in de cel ... toch een iets ander verhaal denk ik. |
Citaat:
Betreffende gerechterlijke uitspraken in België, da's wel moeilijker om daar een link naar te geven. |
Citaat:
Nu, je kan er ook even over nadenken. Wat is één jaar van je leven waard? |
Citaat:
|
Citaat:
Tja, dan zou ik het bekijken. Een jaarloon+ indexeringen+ de extra kosten die zo'n situatie meebrengt. Achterstallige betalingen worden niet minder door ze niet te betalen, het verlies van een reeds gesettelde woning. Ik denk dat we starten vanaf €80K per verloren jaar dan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vermoed dat je via 'morele' schadevergoeding niet veel moet verwachten. Een dood kind is 10,000 euro of zoiets dacht ik.
Dus zoals Maddox zegt probeer het te becijferen. En interest goed doorrekenen uiteraard. |
Citaat:
Hier heeft een rechter een onterecht veroordeelde 23€ per dag toegekend. Lees vervolgens het artikel dat handelt over dezelfde feiten ...in Nederland, niet echt ver dus... uiteindelijk wordt een schadevergoeding toegekend van ergens 400€ per dag. Belgisch bedrag maal 20 dus. ![]() |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:34. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be