Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Koning Filip schenkt België terug aan Nederland (https://forum.politics.be/showthread.php?t=250695)

Anna List 6 november 2019 07:47

Koning Filip schenkt België terug aan Nederland

Citaat:

Koning Filip schenkt België terug aan Nederland: “Heb het gehad met dit kutland.”

BRUSSEL – Coup de théâtre in het Belgische politieke landschap. Na het mislukken van de preformatiegesprekken onder leiding van Geert Bourgeois (N-VA) en Rudi Demotte (PS) overweegt Koning Filip ernstig er de brui aan te geven en het land terug te schenken aan de Nederlandse kroon.
“Het is hier altijd iets”, zucht de getergde Belgische vorst. “Ik heb geen zin om opnieuw maanden aan een stuk sereen leiderschap uit te stralen terwijl de politieke leiders van dit land zich als een bende kleuters gedragen. Zowat het enige waarover ze het eens zijn, is dat mijn dotatie naar beneden moet. Terwijl ik degene ben die weer de kastanjes uit het vuur mag halen.”
“Nee jongens, voor mij is het genoeg geweest. Als jullie zélf al geen zin hebben om het land te besturen, dan hoeft het voor mij ook niet meer. Kust allemaal mijn kloten, ik heb het gehad met dit kutland. Keer maar terug naar de Oranjes!”
Stevig debatje
In Nederland is men alvast erg gecharmeerd door deze denkpiste. “De helft van het Belgische bedrijfsleven wordt vandaag toch al gerund door Nederlandse consultants, en we kunnen best wel enkele van jullie voetballers gebruiken in ons nationale elftal. Bovendien hebben we toch woorden als jus d’orange en marechaussée, dus met dat Frans komt het ook wel goed. En dat constante gekibbel tussen Vlamingen en Walen? Nou, een beetje Nederlander houdt toch van een stevig debatje, niet? Ja, lekker! Helemaal top!”
Ook Vlaams minister-president Jan Jambon ziet er wel iets in: “Nederland was hoe dan ook al érg gecharmeerd door het Vlaamse regeerakkoord. We hebben altijd gezegd dat we ons willen spiegelen aan de Noordelijke landen, en zo horen we er ineens bij.” Wel raadt de minister-president de Nederlanders aan achtzaam te zijn voor de volksaard van hun aanstaande zuidelijke landgenoten. “Bestuur onder geen beding met de PS, splits de sociale zekerheid en bovenal: let op voor de verfransing van de Randstad!”
Na het voltooien van de machtsoverdracht lijkt koning Filip geen verdere politieke ambities meer te hebben. Toen een journalist naar zijn toekomstplannen polste, antwoordde de vorst zonder aarzelen: “Poepen op Ibiza!”. Waarna de aanwezige Nederlanders zich afvroegen wat het er na de troonsafstand nog toe doet waar de excretie der fecaliën plaatsvindt. Gekke Belgen!
https://www.raaskalderij.be/2019/11/..._7jd9-b-Yfej58

:cheer: en het is gebeurd! :cheer:

:-D

Derk de Tweede 6 november 2019 09:16

:grootned:

Pol Dolf 6 november 2019 10:11

staat op zn plaats in Kolder & kwatsch

Anna List 6 november 2019 10:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pol Dolf (Bericht 9159333)
staat op zn plaats in Kolder & kwatsch

Kolder, Kwatsch & Kutland. :lol:

Het Verzet 6 november 2019 10:16

:lol: Zalig.
Ik denk dat ik het niet eens erg zou vinden ook.

kojak 6 november 2019 11:33

Nou seg.... :lol:

Universalia 6 november 2019 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9159229)
https://www.raaskalderij.be/2019/11/..._7jd9-b-Yfej58

:cheer: en het is gebeurd! :cheer:

:-D

Daar zou je gelijk kunnen op reageren met: "Ben je besodemieterd man?" :roll:

Waarschijnlijk is 1830 al in de vergeethoek geraakt?

Citaat:

De Belgische Revolutie, Belgische Omwenteling of Belgische Opstand is de gewapende opstand in 1830 tegen koning Willem I der Nederlanden die tot afscheiding van de zuidelijke provincies leidde en tot de onafhankelijkheid van België.
Vlaanderen apart dan maar gedaan met dat Koningshuis????

Te ver gezocht of net niet? 8O

Anna List 6 november 2019 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9159527)
Daar zou je gelijk kunnen op reageren met: "Ben je besodemieterd man?" :roll:

Waarschijnlijk is 1830 al in de vergeethoek geraakt?

Vlaanderen apart dan maar gedaan met dat Koningshuis????

Te ver gezocht of net niet? 8O

wen er maar aan.

:grootned: :grootned: :grootned: :grootned: :grootned: :grootned: :grootned: :grootned: :grootned: :grootned: :grootned: :grootned: :grootned: :grootned: :grootned: :grootned: :grootned: :grootned: :grootned: :grootned: :grootned: :grootned: :grootned: :grootned: :grootned: :grootned: :grootned: :grootned: :grootned: :grootned:

Jantje 6 november 2019 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9159530)
wen er maar aan.

Gelukkig staat het in k&k, want veel Vlamingen lopen echt niet hoog op met Nederlanders.

Anna List 6 november 2019 12:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 9159580)
Gelukkig staat het in k&k, want veel Vlamingen lopen echt niet hoog op met Nederlanders.

er zijn dan ook veel Vlamingen waar ik niet hoog mee op loop.

Jantje 6 november 2019 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9159582)
er zijn dan ook veel Vlamingen waar ik niet hoog mee op loop.

Zullen het dus maar twee gescheiden landen laten blijven.
Hoewel er ook mooie en leuke dingen zijn in Nederland.
Vooral de Nederlandse vrouwen.
Ze moeten alleen afleren om even veel te zagen als de Vlaamse vrouwen.

Anna List 6 november 2019 12:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 9159586)
Zullen het dus maar twee gescheiden landen laten blijven.
Hoewel er ook mooie en leuke dingen zijn in Nederland.
Vooral de Nederlandse vrouwen.
Ze moeten alleen afleren om even veel te zagen als de Vlaamse vrouwen.

waarom? ik ben als Vlaming helemaal voor hereniging van ons land.

quercus 6 november 2019 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 9159580)

Dat is het resultaat van meerdere factoren, maar de voornaamste zijn:
- afgunst. Nederland klopt ons op zowat alle vlakken;
- ons onderwijs dat maar blijft zemelen dat we tussen 1815 en 1830 “door de Ollanders bezet waren”. Daar is niets van aan, integendeel de militaire aanwezigheid van Nederland was zodanig zwak dat een zootje francofone herrieschoppertjes volstond om de Haagse regering door de knieën te doen gaan.

Vrijheideerst 6 november 2019 12:52

Citaat:

wen er maar aan.

:grootned: :grootned: :grootned: :grootned: :grootned: :grootned: :grootned: :grootned: :grootned: :grootned: :grootned: :grootned: :grootned: :grootned: :grootned: :grootned: :grootned: :grootned: :grootned: :grootned: :grootned: :grootned: :grootned: :grootned: :grootned: :grootned: :grootned: :grootned: :grootned: :grootned:

:grootned: Eindelijk! :cheer:

Skobelev 6 november 2019 13:04

'k Zou liever bij Albion aansluiten. Een brug zoals voor de Krim is snel gebouwd.

https://www.nationaltrust.org.uk/outdoors

quercus 6 november 2019 15:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9159632)
'k Zou liever bij Albion aansluiten. Een brug zoals voor de Krim is snel gebouwd.

e
De overgrote meerderheid van de Nederlanders is anglofiel. Het feit dat ze in de 17e en 18e eeuw drie zee-oorlogen met de Britten hebben uitgevochten (en de derde uiteindelijk verloren) heeft die liefde volstrekt niet bekoeld.

Het Verzet 6 november 2019 15:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9159632)

Hou er dan wel rekening mee dat we eindstation worden voor alles wat uit de ons omringende werelddelen komt.

Zipper 6 november 2019 15:25

1 Bijlage(n)
Citaat:

wen er maar aan.

:cheer: :cheer: :cheer:

cookie monster 9 november 2019 00:48

Ik heb niks tegen Nederland , maar ik blijf liever apart !!

Henri1 9 november 2019 00:54

Weg met de kaaskoppen !

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be