Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Draad van slechts 1 uur: Magnette persconferentie (https://forum.politics.be/showthread.php?t=250706)

De schoofzak 7 november 2019 10:45

Draad van slechts 1 uur: Magnette persconferentie

Ik zit me al sedert gisteren af te vragen:
wat kan een net aangestelde informateur nu al te zeggen hebben op de eerste ochtend van zijn termijn?

Xenophon 7 november 2019 10:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9160479)
wat kan een net aangestelde informateur nu al te zeggen hebben op de eerste ochtend van zijn termijn?

De nieuwe regering aankondigen. ;)

Of de schuld nu al op de N-VA steken.

Of oproepen om N-VA eindelijk in het cordon te steken, we zijn in Belgie hoor.

Anna List 7 november 2019 10:50

Citaat:

is er een pc aangekondigd?

Wapper 7 november 2019 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9160487)
is er een pc aangekondigd?

en direct ici: https://www.lalibre.be/belgique/poli...ad58130d8a9a35

Sneaky 7 november 2019 11:13

Citaat:

Die heeft stiekem achter de schermen al onderhandeld en heeft paars-groen reeds op zak?

Zipper 7 november 2019 11:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 9160536)

Vwalla, "il va prendre ses responsabilités" :lol:

Universalia 7 november 2019 11:17

Citaat:

Zijn beeltenis met de arm met de vuist in de lucht te zien in de meeste kranten denkt die dat hij véél te zeggen heeft of zou het een aanval van megalomanie zijn.

Naast al dat denken er veel mensen: waarom moeten wij eigenlijk nog gaan kiezen?

Al diegenen waar men voor gekozen heeft zijn al bijna allemaal terug de vergeethoek ingedrukt. :roll:

Er zijn landen waar men met dat soort van personen op een andere manier raad weet.

De schoofzak 7 november 2019 11:46

Allez zeg, hij gaat het anders aanpakken.
In plaats van partijen trachten te verenigen, gaat hij trachten beleidsopties te verenigen.
Het moet zijn dat hij de programma's en grootste bezorgdheden van de concurrenten nog niet kent ...

Met onze kloten is hij aan het spelen, dadist.

Anna List 7 november 2019 12:03

het lijkt er in eerste instantie op dat Magnette verder voor Paars Geel rijdt en Waalse partijen moet zien mee te krijgen in een autonomistisch verhaal (lees bevoegdheden de facto toewijzen aan regionale ministers met federaal vastgelegde middelen) ...

Garry 7 november 2019 15:30

Citaat:

FRANSTALIGE HEBBEN DAAR GEEN PROBLEEM MEE. In het tateren zijn dat stuk voor stuk uitblinkers, zolang het maar met hun mond moet gebeuren. Met hun handen beperkt het zich tot gesticuleren.

subocaj 7 november 2019 15:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 9160724)
FRANSTALIGE HEBBEN DAAR GEEN PROBLEEM MEE. In het tateren zijn dat stuk voor stuk uitblinkers, zolang het maar met hun mond moet gebeuren. Met hun handen beperkt het zich tot gesticuleren.

Met en zonder konijnenpoten?

De schoofzak 7 november 2019 17:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9160614)
het lijkt er in eerste instantie op dat Magnette verder voor Paars Geel rijdt en Waalse partijen moet zien mee te krijgen in een autonomistisch verhaal (lees bevoegdheden de facto toewijzen aan regionale ministers met federaal vastgelegde middelen) ...

Dat is al een stap verder, dan dat ik een paar weken geleden op dit forum zei, en wat onlangs nog in de krant gekomen is.

Men zou kunnen een aantal zaken van de sociale zekerheid splitsen, liefst zaken die maken dat er een betere homogeniteit komt, op de wijze zoals dit gebeurde in de laatste unitaire regeringen, vb. voor het onderwijs:
Voorbeeld, mocht dit gaan over de ziekenkassen:
Een Vlaming minister maken in de federale regering, bevoegd voor de Vlaamse ziekenkassen; en in diezelfde regering een Franstalige bevoegd maken voor de Franstalige ziekenkassen. Elke met een apart bugdet.

Eens die beweging gemaakt, is een terugkeer naar unitair ziekenkasbeleid onmogelijk.

(en er moeten daarom niet meer federale ministers komen; gewoon een bevoegdheid bij een Vl en een Fr van de elf voorziene ministers ..)

reservespeler 7 november 2019 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9160823)
Dat is al een stap verder, dan dat ik een paar weken geleden op dit forum zei, en wat onlangs nog in de krant gekomen is.

Men zou kunnen een aantal zaken van de sociale zekerheid splitsen, liefst zaken die maken dat er een betere homogeniteit komt, op de wijze zoals dit gebeurde in de laatste unitaire regeringen, vb. voor het onderwijs:
Voorbeeld, mocht dit gaan over de ziekenkassen:
Een Vlaming minister maken in de federale regering, bevoegd voor de Vlaamse ziekenkassen; en in diezelfde regering een Franstalige bevoegd maken voor de Franstalige ziekenkassen. Elke met een apart bugdet.

Eens die beweging gemaakt, is een terugkeer naar unitair ziekenkasbeleid onmogelijk.

(en er moeten daarom niet meer federale ministers komen; gewoon een bevoegdheid bij een Vl en een Fr van de elf voorziene ministers ..)

Hoe ingewikkeld.
We hebben een Vlaamse regering, geef gewoon de bevoegdheid af aan hen.

Henri1 7 november 2019 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9160592)
Allez zeg, hij gaat het anders aanpakken.
In plaats van partijen trachten te verenigen, gaat hij trachten beleidsopties te verenigen.
Het moet zijn dat hij de programma's en grootste bezorgdheden van de concurrenten nog niet kent ...

Met onze kloten is hij aan het spelen, dadist.

Bent U de “stront” vergeten deze keer?

Rahowa 7 november 2019 18:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky (Bericht 9160537)
Die heeft stiekem achter de schermen al onderhandeld en heeft paars-groen reeds op zak?

Ja,met messias Mathias uit Gent als witte konijn-premier.

DucDEnghien 7 november 2019 20:43

Zijn volgende persconferentie, voor hij naar de koning stapt, zal heel wat interessanter zijn.

De schoofzak 7 november 2019 21:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9160840)
Hoe ingewikkeld.
We hebben een Vlaamse regering, geef gewoon de bevoegdheid af aan hen.

Daar is een grondvodswijziging voor nodig, meneer.

De schoofzak 7 november 2019 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9160863)
Bent U de “stront” vergeten deze keer?

Vind je posts met dat woord in, meer tot je verbeelding spreken?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be