![]() |
Helft Vlamingen is voor multiculturele samenleving 'Somers in de Zevende dag).
Volgens Somers is de helft van de Vlamingen voor een multiculturele samenleving.
Welke Vlamingen zijn dat precies? Zijn dat de nieuwe Vlamingen aangevuld met wat sossen en groenen? De recente verkiezingen wezen volgens mij toch in een andere richting. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Er is geen multiculturele samenleving.
'Samenleving' is hierin het sleutelwoord, dat is Somers duidelijk uit de weg gegaan. |
Citaat:
De realiteit is dat de multiculturele samenleving apartheid is in de praktijk. Was nochtans heel slecht vroeger, die apartheid. |
Citaat:
De woorden lagen wel op z'n lippen. |
Citaat:
Toen ik 20 -25 jaar geleden zei dat ik niet geloofde in een multiculturele samenleving, werd ik verketterd. |
Tot daar het credo "we hebben het signaal van de kiezer" gehoord.
... Niet joué BDW , alweer een auto sabotage regering. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
De 'multiculturele samenleving' echter is dan weer apartheid in de praktijk. |
Citaat:
|
Hoe ze er bij NVA mee ingestemd hebben om die kerel minister van samenleven te maken is mij een compleet raadsel. Hij is even erg als een sos.
|
Citaat:
Misschien kan "wij eisen enkel maar ministers die wij goed vinden" in de Canon? Dan moet Weyts er wel uit. |
Citaat:
Maar je hebt gelijk, nu geen ze hem de gelegenheid om te pogen zijn "model" aan gans Vlaanderen op te dringen. |
Citaat:
|
lol uit een wereldwijd Ipsos Mori onderzoek in 2016 bleek dat slechts 11% van de bevolking in België vond dat immigratie een positieve uitwerking had op de samenleving. Bron.
Bulletlening Bartje en zijn cijfers. Die vent is helemaal heen. Die pipo denkt dat omdat slechts de helft van de Vlaamse bevolking op het Vb en de NVA stemt dat de rest voorstander is van de omvolking. Ik ken 'Turken' en 'Marokkanen' die tegen de open grenzen zijn omdat ze inzien dat onze cultuur, welvaart en welzijn het op deze manier niet gaan redden. Die hebben evenmin zin om hier in een nieuwe middenoostenafrikaachtige samenleving terecht te komen. |
In plaats van multicultureel, is het eigenlijk multicrimineel geworden.
noot: een multiculturele samenleving is geen na te streven doel, net zomin als een monoculturele samenleving dit zou zijn. Tenzij voor sommigen die in het ene of in het andere electoraal gewin zien. Ik hang onze Vlaamse cultuur aan, die openstaat voor zachte evolutie, en dan borg staat voor openhartigheid en zorgzaamheid voor iedereen die het goed meent. |
Citaat:
Alleen wij moeten hier alles opgeven. Hoe lang nog? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:50. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be