Micele |
12 november 2019 12:10 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee
(Bericht 9165472)
Het is ook maar de vraag wat voor auto's er in 2025 op de markt gaan zijn. Misschien wil iedereen dan wel een krachtige occasie diesel ip van een amechtige benzine.
|
Occasie turbobenzines (ook hybride) die krachtiger zijn dan al die slappe diesels zal dan ook geen probleem zijn. :lol:
De zwaarste sleper is een SUV-benzine in deze lijst:
Citaat:
https://www.suv-cars.de/vergleich/anhaengelast.html
Die SUV & Geländewagen sind nach der maximalen Anhängelast sortiert:
Modell maximale Anhängelast (gebremst bei 12% Steigung)
Cadillac Escalade 3.674 kg Anhängelast
Audi Q8 3.500 kg Anhängelast
Audi Q7 3.500 kg Anhängelast
Isuzu D-Max 3.500 kg Anhängelast
Jeep Grand Cherokee 3.500 kg Anhängelast
Land Rover Defender 3.500 kg Anhängelast
Land Rover Discovery 3.500 kg Anhängelast
Mercedes Benz G-Klasse 3.500 kg Anhängelast
Mercedes Benz GL-Klasse 3.500 kg Anhängelast
Mercedes Benz GLE 3.500 kg Anhängelast
Mitsubishi Pajero 3.500 kg Anhängelast
Nissan Pathfinder 3.500 kg Anhängelast
Porsche Cayenne 3.500 kg Anhängelast
Range Rover 3.500 kg Anhängelast
Range Rover Sport 3.500 kg Anhängelast
VW Touareg 3.500 kg Anhängelast
Toyota Land Cruiser 3.500 kg Anhängelast
SsangYong Rexton 3.500 kg Anhängelast
Ford Ranger 3.350 kg Anhängelast
VW Amarok 3.200 kg Anhängelast
Mitsubishi L200 3.000 kg Anhängelast
Nissan Navara 3.000 kg Anhängelast
|
Er zijn blijkbaar mensen die nog altijd denken dat een turbobenzine minder koppel of pas bij hoger toerental heeft dan een turbodiesel. Die denkfout gaat er blijkbaar niet uit.
ff voorbeeld geven Audi Q8 SUV:
https://www.suv-cars.de/herstellermo...chnische_daten
Technischen Daten:
Benzinmodelle
55 (3.0) TFSI (ab 2019): 6 Zylinder, Hubraum: 2995 cm³, Leistung: 250 kW (340 PS) bei 5000-6400 min-¹, Drehmoment: 500 Nm bei 1370 - 4500
Dieselmodelle
45 (3.0) TDI (ab 2019): 6 Zylinder, Hubraum: 2967 cm³, Leistung: 170 kW (231 PS) bei 3400-4000 min-¹, Drehmoment: 500 Nm bei 2250-3250
De amechtige diesel heeft pas zijn max 500 Nm bijna 900 t/min later dan de turbobenzine, die daarbij zijn max koppel nog 3x zolang vasthoudt.
De amechtige diesel krijgt geen lucht meer... mmh vanaf 2250 t/min pas? daar klopt iets niet ff dubbelchecken, het is minder erg...:-P
https://de.wikipedia.org/wiki/Audi_Q8#Technische_Daten
|