![]() |
BMW i4 pas in 2021
De clickbait-media zinspeelt alweer over Tesla.
Maar ik vrees dat in 2 jaar Tesla toch weer een stukje verder staat, zeker qua batterijtechniek en drivetrain. Tesla blijft nooit stilstaan. Wel positief dat BMW er nu eindelijk serieus aan begint. Citaat:
|
Het zou natuurlijk om WLTP-rijbereik gaan, m.a.w. 70 tot 110 km aftrekken imho
(naargelang kwaliteit stroomverbruikers vooral airco en verwarming) 2021 is natuurlijk laat voor een merk zoals BMW. Volgens enkele bronnen is het 80 kWh-batterijpack nog altijd ~70 kg zwaarder dan het batterijpack van Tesla model 3 anno 2017... (bruto 80,5 kwh) Citaat:
Citaat:
|
Waarom zou je veel EV bouwen als er niet veel laadpunten zijn?
Dat is hetzelfde als smartphones verkopen waar geen verbinding is. |
En ook.
De BMW i Hydrogen Next Development Vehicle toont de evolutie van het merk op waterstofvlak. Als je dacht dat ze de piste na de 7 Hydrogen verlaten hadden heb je het mis, want BMW wil in 2022 een heel aanbod aan waterstofmodellen in het gamma hebben. De techniek van de i Hydrogen Next Development Vehicle zou echter pas in 2025 in de modellen van het merk te zien moeten zijn. Daardoor is het niet verwonderlijk dat BMW ons nu een model laat zien dat de tongen los moet maken, maar vooral gelijkenissen vertoont met de huidige X5. Dat zal tegen dan ook nog zo zijn, want BMW wil gewoon een aangepaste X5 van waterstof voorzien. Veel sneller opgeladen dan die duracel rommel. |
1) Een fuel cell is ook een zeer kostelijke zaak.
2) Waterstof wordt vaak uit aardgas gemaakt en is dus niet groen. Waterstof uit groene stroom: hopeloos inefficient. Er is wel een doorbraak recent op labo schaal, maar eer dat dat zijn weg vindt naar de praktijk zijn we 10-15 jaar verder. 3) Het is een onzinnige tussenstap in alle gevallen. Waterstof: forget it, voor personenvervoer, allesinds. Voor vracht en schepen, zie ik het wel een nut hebben. |
Citaat:
https://de.wikipedia.org/wiki/BMW_Hydrogen_7 lol Daarom: https://forum.politics.be/showpost.p...6&postcount=16 En daarom: Citaat:
De evolutie van nog betere batterijen is nog maar begonnen => Jeff Dahn |
We zullen het wel zien.
Als men ons intussen geen spuitje geeft tenminste. |
Citaat:
Citaat:
|
Een Tesla kost dubbel zo veel als een diesel en je kan 120% aftrekken, dat zou 250% moeten zijn.
De overheid pusht de burger om vuile auto's aan te schaffen. Begrijpelijk als je zien wat ze binnenrijven aan accijnzen. |
Citaat:
Tja hoe dan ook waar investeer je eerst in? Eerst overal laad mogelijkheid of eerst overal wagens. De kip of het ei. |
Citaat:
De meeste merken zijn rechttijdig gestopt of kwamen niet verder dan concepten of prototypes: https://en.wikipedia.org/wiki/List_o..._cell_vehicles Citaat:
Citaat:
FCEV kun je enkel daar tanken... Duitsland heeft nu nog redelijk wat H2-stations (75) (gans EU = 125), maar de FCEV geraken niet meer verkocht, ook niet aan dumpingprijzen. ADAC spreekt er zelfs niet meer over bij de maandelijkse inschrijvingen oktober 2019, maar wel over 125 LPG-wagens... : Citaat:
vwala: Citaat:
|
RTLZ Z
Business Fossiele industrie gaat miljarden extra in waterstof pompen 18 januari 2017 11:22 Beeld © ANP Dertien bedrijven die je niet direct associeert met schone technologie gaan de krachten bundelen om waterstof de brandstof van de toekomst te maken. Ook Shell is van de partij. Ad Dat maakten de bedrijven, vanaf nu verenigd in de 'Hydrogen Council' (waterstofraad), bekend tijdens het World Economic Forum in Davos. In de Hydrogen Council nemen naast Shell ook automakers als Toyota, Daimler, Honda en BMW plaats. 9,5 miljard aan investeringen Samen geven de multinationals op dit moment naar eigen zeggen 1,4 miljard euro per jaar uit aan de ontwikkeling en het uitrollen van waterstoftechnologie. In de komende vijf jaar willen de leden dat opschroeven naar minstens 1,9 miljard euro per jaar. Dat komt neer op 9,5 miljard in de periode 2018 tot en met 2022. Met het gebruik van waterstof willen de bedrijven hun bijdrage leveren aan het verlagen van de CO2-uitstoot. Overigens past het wel om het bedrag van 1,9 miljard per jaar in perspectief te plaatsen. De bedrijven hebben een gezamelijke jaarlijkse omzet van ruim 1 biljoen euro. De investering in waterstof komt neer op krap 2 promille van dat bedrag. Lobbyclub De Hydrogen Council moet verder vooral ook gaan werken als een enorme lobbyclub. Zo roept het overheden op om fors te investeren in de noodzakelijk infrastructuur die gebruik van waterstof mogelijk moet maken. Voor de volledigheid nog even alle deelnemende bedrijven op een rijtje: Air Liquide, Alstom, AngloAmerican, BMW, Daimler, Engie, Honda, Hyundai, Kawasaki, Shell, The Linde Group, Total en Toyota. |
Citaat:
9,5 miljard maar? Dat is peanuts of 2 promille... Daimler heeft een bestelwagen en een bus op H2 Citaat:
De rest is die hypocriete tankstationslobby die wat pluimen verliezen omdat EVs nooit tanken. Citaat:
Citaat:
|
Tja komt daar natuurlijk ook bovenop dat diezelfde ongeveer ook eigenaar zijn van ionity.
|
Citaat:
Tesla haten ze natuurlijk, die hebben hun eigen laadnetwerk. Vergeet niet dat de oliebedrijven bij H2-bevoorrading vooral aan bussen en vrachtwagens denken. Personenwagens? Vergeet het. |
Citaat:
Die steekt bij elke laadbeurt geld in hun lade. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Probeer nog eens. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:03. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be