![]() |
De politieke pyromanen van de jaren 30 zijn terug van weggeweest
In het Vlaams Parlement verweet Filip De Winter (Vlaams Belang) minister Bart Somers (Open VLD) een "politiek pyromaan" (brandstichter, red.) te zijn. Het is maar de vraag in welke hoek we de pyromanen moeten zoeken. Herman Van Goethem kijkt vanuit een historische focus terug op de brandstichting in het asielcentrum van Bilzen op 10 november. Een analyse over politiek massageweld.
De brand in het asielcentrum vond dag op dag plaats op de verjaardag van de politiek zo nabije "Reichskristallnacht". In de nacht van 9 op 10 november 1938 werden in Duitsland meer dan duizend synagogen in brand gestoken en nog veel meer winkels vernield, terwijl mensen werden mishandeld, soms ook vermoord, en vele duizenden in een gevangenis belandden. Minister Joseph Goebbels zweepte de massa op, maar van bij de eerste vonk borrelde het geweld ook verbijsterend spontaan op, van overal. De Joodse slachtoffers werden als "volksvreemden" afgeschilderd, als profiteurs, onderkruipers en parasieten. De timing klopt in ieder geval....... ![]() ![]() https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/11...eke-pyromanen/ |
Citaat:
|
Citaat:
Hij maakt zich altijd weer belachelijk, net zoals Closeted Dries en Flup Dezomer. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb het al dikwijls gezegd hé. Het VB, dat helemaal nog lang niet bestond ten tijden van de oorlog, wordt aangewreven dat ze nazi's zijn. Maar die zelfde zogezegd correcte politici die het VB blameren, lopen zelf stuk voor stuk allemaal heel hoog op met hun zo fantastische Europa waar voor een groot deel de Duitsers, en het waren toch Duitsers die tijdens de oorlog aan Jodenvervolging deden, de Scepter zwaaien. Begrijpen wie 't begrijpen kan.
En kom me nu niet vertellen dat dat komt omdat Duitsland zo voornaam is hé want waren het zo geweest dat ze hun schuld hadden moeten terugbetalen was er van heel dat Duitsland nog amper sprake nu. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maak jezelf toch niets wijs. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Iets bij aan het leren witte ? |
:cheer::cheer:De jaren '30!:cheer::cheer:
|
Citaat:
|
Goed dat je dit post Henri... ik was namelijk niet zo mee, hoewel ik vd Kristallnacht afwist viel m'n € pas met het lezen van je topic dat dit id nacht v 9 op 10 nov was.
Viele dank Henri tchuss! :-):-) |
Citaat:
Jaja... |
Citaat:
Op de IJzerwake geven ze elk jaar nog een sterk staaltje gymnastiek en catch (lute romaine) ten beste. |
Citaat:
|
Citaat:
Somers en Van Goethem lijken hier graag hetzelfde te willen doen ... De brand in een leegstaand pand gebruiken om VB en uiterst rechts te dehumaniseren. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:42. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be