Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Steeds meer valse bumpers op auto's (https://forum.politics.be/showthread.php?t=250839)

reservespeler 19 november 2019 13:48

Steeds meer valse bumpers op auto's
 
Vroeger diende ne bumper om de auto te beschermen.
In de loop der tijd werd de bumper steeds minder en minder stevig.
Het nut van de bumpers, op de huidige wagens, mag in vraag gesteld worden.

Ze beschermen het koetswerk nog een heel klein beetje tegen heel zachte aanrijdingen.

Maar de bumper loopt dan beschadigingen op die veel, heel veel geld kosten.

Meer en meer mensen voelen zich bedrogen door de autoconstructeurs.

Maar ja, de bumper is meer en, meer geïntegreerd in het koetswerk en, en het oog moet ook iets hebben natuurlijk.

Gelukkig komt zo ne bumper het design ten goede.
Toch nog ne goede zet van de construvteurs.

reservespeler 19 november 2019 17:47

https://www.mvwautotechniek.nl/bumper/

brother paul 19 november 2019 17:52

volgens mij: een kreukelzone kreukelt en absorbeert de schok
terwijl zo'n ouderwetse bumper terugveert. Het gevolg is dat uw auto eerst met 3 g bvb stilkomt te staan en dan terugveert met evenveel plezier of dat je bvb 6g versnelling ondergaat, wat dan volgens sommige niet goed is voor uw brains. (onder voorwaarde dat je die hebt, kwakken ze als puddingske)

Micele 19 november 2019 17:52

Ik mis iets...

Niet alleen om de wagen... maar vooral om de botsgevolgen bij kwetsbare weggebruikers te verminderen.

ff ggl...
Citaat:

Numerous developments, improvements in materials and technologies, as well as greater focus on functionality for protecting vehicle components and improving safety have changed bumpers over the years. Bumpers ideally minimize height mismatches between vehicles and protect pedestrians from injury. Regulatory measures have been enacted to reduce vehicle repair costs and, more recently, impact on pedestrians.

Pedestrian safety

Bumpers are increasingly being designed to mitigate injury to pedestrians struck by cars, such as through the use of bumper covers made of flexible materials. Front bumpers, especially, have been lowered and made of softer materials, such as foams and crushable plastics, to reduce the severity of impact on legs.[15]

https://en.wikipedia.org/wiki/Bumper_(car)
Valse bumpers -zonder functie- naast verborgen echte bumpers? Ik ken gene...

reservespeler 19 november 2019 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9172004)
Ik mis iets...

Niet alleen om de wagen... maar vooral om de botsgevolgen bij kwetsbare weggebruikers te verminderen.

ff ggl...

Met een snelheid van 50 of 70 per uur zal het niet veel uithalen, ik vrees dat zelfs 30 per uur al teveel is.

Micele 19 november 2019 17:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9172008)
Met een snelheid van 50 of 70 per uur zal het niet veel uithalen, ik vrees dat zelfs 30 per uur al teveel is.

Dat is evident. Maar dat is evenzo voor de wagen zelf...

Valse bumpers -zonder enige functie- naast verborgen echte bumpers? Ik ken eigenlijk gene...

brother paul 19 november 2019 17:59

ah mijn dochter heeft hier gewoon achteruit gemaneuvreerd gehaperd aan een paaltje, de politie stond erop te kijken, maar paaltje stond nog recht, en hé een neepje in de bumper . En ti's 1200 euro om teherstellen...

Micele 19 november 2019 18:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 9172014)
ah mijn dochter heeft hier gewoon achteruit gemaneuvreerd gehaperd aan een paaltje, de politie stond erop te kijken, maar paaltje stond nog recht, en hé een neepje in de bumper . En ti's 1200 euro om teherstellen...

Tja daarvoor heb je o-verzekeringen...

Buigzame thermoplastbumpers zouden tot 4 kmh of meer? aankunnen zonder deuken (hoogstens krasje), toch als de lak niet te oud is.

? https://www.jstor.org/stable/4465069...n_tab_contents

reservespeler 20 november 2019 07:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 9172014)
ah mijn dochter heeft hier gewoon achteruit gemaneuvreerd gehaperd aan een paaltje, de politie stond erop te kijken, maar paaltje stond nog recht, en hé een neepje in de bumper . En ti's 1200 euro om teherstellen...

Inderdaad, met zo'n stevige stootbaar was er niets aan de hand geweest, niet aan de bumper en niet aan het paaltje.

reservespeler 20 november 2019 07:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9172018)
Tja daarvoor heb je o-verzekeringen...

Buigzame thermoplastbumpers zouden tot 4 kmh of meer? aankunnen zonder deuken (hoogstens krasje), toch als de lak niet te oud is.

? https://www.jstor.org/stable/4465069...n_tab_contents

Op Ford Genk werden die getest op 25km/u.
Normaal gezien kunnen die een botsing van 8km/u aan zonder schade.
Vereiste is wel dat de aanrijding niet gebeurt tegen een scherp voorwerp (bijvoorbeeld de rib van een vierkant paaltje).

Henri1 20 november 2019 08:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9171839)
Vroeger diende ne bumper om de auto te beschermen.
In de loop der tijd werd de bumper steeds minder en minder stevig.
Het nut van de bumpers, op de huidige wagens, mag in vraag gesteld worden.

Ze beschermen het koetswerk nog een heel klein beetje tegen heel zachte aanrijdingen.

Maar de bumper loopt dan beschadigingen op die veel, heel veel geld kosten.

Meer en meer mensen voelen zich bedrogen door de autoconstructeurs.

Maar ja, de bumper is meer en, meer geïntegreerd in het koetswerk en, en het oog moet ook iets hebben natuurlijk.

Gelukkig komt zo ne bumper het design ten goede.
Toch nog ne goede zet van de construvteurs.

Dat is in de regel voor de verzekering.

reservespeler 20 november 2019 08:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9172331)
Dat is in de regel voor de verzekering.

Voor welke verzekering is dat precies?

Henri1 20 november 2019 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9172357)
Voor welke verzekering is dat precies?

Omnium.

Micele 20 november 2019 10:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9172320)
Inderdaad, met zo'n stevige stootbaar was er niets aan de hand geweest, niet aan de bumper en niet aan het paaltje.

Straf. En bij een voetganger?

reservespeler 20 november 2019 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9172481)
Omnium.

En die heeft natuurlijk iedereen en meer dan waarschijnlijk ook nog eens zonder vrijstelling.

Let op: Ik heb steeds een omnium op de Mondeo en de Ranger, dit omdat die wagens niet oud worden bij mij (2 tot 3 jaar).

reservespeler 20 november 2019 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9172489)
Straf. En bij een voetganger?

Seg, die kan ook aangepast worden zodat ie geen scherpe kanten en dergelijke heeft.

reservespeler 20 november 2019 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9172489)
Straf. En bij een voetganger?

Niet vergeten dat de kunststof er niet gekomen is voor de voetganger hé.
Dit heeft veel meer met het gewicht te maken.

Dadeemelee 20 november 2019 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 9172014)
ah mijn dochter heeft hier gewoon achteruit gemaneuvreerd gehaperd aan een paaltje, de politie stond erop te kijken, maar paaltje stond nog recht, en hé een neepje in de bumper . En ti's 1200 euro om teherstellen...

Met plastic is het meestal: nieuwe bumper.

Johan Daelemans 20 november 2019 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9171839)
Vroeger diende ne bumper om de auto te beschermen.
In de loop der tijd werd de bumper steeds minder en minder stevig.
Het nut van de bumpers, op de huidige wagens, mag in vraag gesteld worden.

Niet alleen het nut van de bumpers, de hele opzet om de auto industrie uit de rode cijfers te houden moet men in vraag stellen.
Indien je de alle onderdelen die ondergebracht zijn in de eerste 25 cm van uw wagen dient aan te kopen ben je vandaag 50% van je aankoopprijs kwijt.
Koplampen aan 2000€ t'stuk, plastieken rommel die uit elkaar knalt bij het raken van een muurtje aan 15 km/uur, dure onderdelen plaatsen daar waar bij een wagen de meeste klappen vallen... Ik heb hier nog een pinker liggen van een KIA Picanto ... +400€ voor een stukje plastiek met wat led's van 100 gram...

En de naïeveling die denkt dat omnium verzekeringen dat betalen mag ook even verder kijken dan dat zijn neus lang is. Na de eerste levensjaren zou zo'n omnium onzinnig moeten zijn gezien de restwaarde van de wagen.

De wagens zijn vanaf de jaren 90' technisch zo goed geworden dat ze tientallen jaren kunnen meegaan. Het is dus absoluut noodzakelijk om deze , voor constructeurs nadelige kwaliteit te counteren met .... hmm .... gefoefel.

Volstouwen met onherstelbare digitale rommel - extreem dure vervangingsonderdelen - en niet te vergeten de onzin over lage emissiezones
die enkel tot doel hebben om de armsten onder de stadsgenoten HUN stad uit te jagen.

Johan Daelemans 20 november 2019 11:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 9172014)
ah mijn dochter heeft hier gewoon achteruit gemaneuvreerd gehaperd aan een paaltje, de politie stond erop te kijken, maar paaltje stond nog recht, en hé een neepje in de bumper . En ti's 1200 euro om teherstellen...

Hier doet al 3 jaar een Renault R5 dienst als 'reserve'.
Koste 500€ en verzekering en rijtaks heb je voor ergens 300€.
Och ja, verbruik ergens 5 liter p honderd, ... je ziet, dat kon 35 jaar geleden ook al.
Et en plus, de waarde zit in stijgende lijn.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be