![]() |
Steeds meer valse bumpers op auto's
Vroeger diende ne bumper om de auto te beschermen.
In de loop der tijd werd de bumper steeds minder en minder stevig. Het nut van de bumpers, op de huidige wagens, mag in vraag gesteld worden. Ze beschermen het koetswerk nog een heel klein beetje tegen heel zachte aanrijdingen. Maar de bumper loopt dan beschadigingen op die veel, heel veel geld kosten. Meer en meer mensen voelen zich bedrogen door de autoconstructeurs. Maar ja, de bumper is meer en, meer geïntegreerd in het koetswerk en, en het oog moet ook iets hebben natuurlijk. Gelukkig komt zo ne bumper het design ten goede. Toch nog ne goede zet van de construvteurs. |
|
volgens mij: een kreukelzone kreukelt en absorbeert de schok
terwijl zo'n ouderwetse bumper terugveert. Het gevolg is dat uw auto eerst met 3 g bvb stilkomt te staan en dan terugveert met evenveel plezier of dat je bvb 6g versnelling ondergaat, wat dan volgens sommige niet goed is voor uw brains. (onder voorwaarde dat je die hebt, kwakken ze als puddingske) |
Ik mis iets...
Niet alleen om de wagen... maar vooral om de botsgevolgen bij kwetsbare weggebruikers te verminderen. ff ggl... Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Valse bumpers -zonder enige functie- naast verborgen echte bumpers? Ik ken eigenlijk gene... |
ah mijn dochter heeft hier gewoon achteruit gemaneuvreerd gehaperd aan een paaltje, de politie stond erop te kijken, maar paaltje stond nog recht, en hé een neepje in de bumper . En ti's 1200 euro om teherstellen...
|
Citaat:
Buigzame thermoplastbumpers zouden tot 4 kmh of meer? aankunnen zonder deuken (hoogstens krasje), toch als de lak niet te oud is. ? https://www.jstor.org/stable/4465069...n_tab_contents |
Citaat:
|
Citaat:
Normaal gezien kunnen die een botsing van 8km/u aan zonder schade. Vereiste is wel dat de aanrijding niet gebeurt tegen een scherp voorwerp (bijvoorbeeld de rib van een vierkant paaltje). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Let op: Ik heb steeds een omnium op de Mondeo en de Ranger, dit omdat die wagens niet oud worden bij mij (2 tot 3 jaar). |
Citaat:
|
Citaat:
Dit heeft veel meer met het gewicht te maken. |
Citaat:
|
Citaat:
Indien je de alle onderdelen die ondergebracht zijn in de eerste 25 cm van uw wagen dient aan te kopen ben je vandaag 50% van je aankoopprijs kwijt. Koplampen aan 2000€ t'stuk, plastieken rommel die uit elkaar knalt bij het raken van een muurtje aan 15 km/uur, dure onderdelen plaatsen daar waar bij een wagen de meeste klappen vallen... Ik heb hier nog een pinker liggen van een KIA Picanto ... +400€ voor een stukje plastiek met wat led's van 100 gram... En de naïeveling die denkt dat omnium verzekeringen dat betalen mag ook even verder kijken dan dat zijn neus lang is. Na de eerste levensjaren zou zo'n omnium onzinnig moeten zijn gezien de restwaarde van de wagen. De wagens zijn vanaf de jaren 90' technisch zo goed geworden dat ze tientallen jaren kunnen meegaan. Het is dus absoluut noodzakelijk om deze , voor constructeurs nadelige kwaliteit te counteren met .... hmm .... gefoefel. Volstouwen met onherstelbare digitale rommel - extreem dure vervangingsonderdelen - en niet te vergeten de onzin over lage emissiezones die enkel tot doel hebben om de armsten onder de stadsgenoten HUN stad uit te jagen. |
Citaat:
Koste 500€ en verzekering en rijtaks heb je voor ergens 300€. Och ja, verbruik ergens 5 liter p honderd, ... je ziet, dat kon 35 jaar geleden ook al. Et en plus, de waarde zit in stijgende lijn. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:48. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be