![]() |
Weerzinwekkend tafereel
https://m.standaard.be/cnt/dmf201911...=3402437416340
Britse universiteit verwijderde historisch Vlaams schilderij op vraag van vegetarische studenten Een zeventiende-eeuwse schilderij van de Antwerpse barokschilder Frans Snijders werd verwijderd uit de eetzaal van de universiteit van Cambridge, op vraag van enkele vegetarische studenten die het tafereel ‘weerzinwekkend’ vonden. ![]() Zo zie je maar. Wat voor de een pure Vlaamse kunst is, is voor de ander een walgelijk tafereel. :) |
Wat voor de ene eten is, geeft de andere aan zijn konijnen.
|
Ik begrijp dat gelovigen elke vorm van censuur graag verwelkomen. We leven in het sneeuwvlokjes tijdperk waar elk dissonant geluid in de kiem wordt gesmoord zodat men lekker in zijn veilige bubbel kan blijven.
Laat de menselijke soort toch lekker uitsterven. |
Ik ben pro. Dieren met pels en veren opeten is niet gezond.
|
Citaat:
|
Een werk van een schilder die niet genoeg oog had voor schoonheid.
|
Citaat:
|
Belachelijk. Terwijl we bezig zijn, laten we de geschiedenis volledig wissen totdat deze zo saai of onbestaand is dat het onmogelijk iemand kan beledigen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar ongelovige moeten natuurlijk hun bakkes houden , of .... Awel , weg met geloofsstukken want zij zijn een ware belediging voor de mensheid !! Ik ben het eens met Indomitable !! |
Citaat:
|
Citaat:
Enkele voorbeelden : ![]() ![]() ![]() |
Jezus aan het kruis genageld is ook een walgelijk tafereel. Het toont het lijden van een persoon die een van de meest gruwelijke folteringen moet doorstaan. Nu moeten we alle schilderijen met dit tafereel alsook alle kruisbeelden gaan verhuizen naar discretere plaatsen want anders zou de indruk kunnen ontstaan dat we foltering gedogen.
|
Citaat:
|
Citaat:
![]() |
Hoezo niet ??
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:19. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be