Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   helmot lotti zeer kwaad (https://forum.politics.be/showthread.php?t=25092)

abi 28 november 2004 15:04

helmot lotti zeer kwaad

bron nieuwsblad

Er circuleert de jongste dagen via e-mail een foto van een zichtbaar ,,euforische'' Helmut Lotti die zich, met een Duvel in de hand, welwillend laat omringen door enkele jonge studentes van het NSV, de Nationalistische Studentenvereniging. ,,Een radicale Vlaams-nationalistische studentenvereniging'', zoals ze zichzelf omschrijven.

De foto is onder meer doorgestuurd naar enkele mandatarissen van het Vlaams Belang en in de begeleidende e-mail wordt Lotti omschreven als ,,het nieuwe erelid''.

,,Misbruik'' en ,,een inbreuk op het portretrecht'', reageren de raadslieden van Lotti. Ze kondigen in een inderhaaste reactie gerechtelijke stappen aan. ,,Helmut, vanuit zijn jeugd niet vertrouwd met studentenmiddens, heeft enkele studenten een plezier willen doen door met hen op een fanfoto te staan. Uiteraard niet vermoedend wat de geschiedenis van die tekens 'NSV' inhield of inhoudt

Jan van den Berghe 28 november 2004 15:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abi
,,Misbruik'' en ,,een inbreuk op het portretrecht'', reageren de raadslieden van Lotti. Ze kondigen in een inderhaaste reactie gerechtelijke stappen aan. ,,Helmut, vanuit zijn jeugd niet vertrouwd met studentenmiddens, heeft enkele studenten een plezier willen doen door met hen op een fanfoto te staan. Uiteraard niet vermoedend wat de geschiedenis van die tekens 'NSV' inhield of inhoudt

Hoe kan dat nu "inbreuk op het portretrecht" zijn? Lotti ging zelf op de foto staan met die studentes...

doggy 28 november 2004 15:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Hoe kan dat nu "inbreuk op het portretrecht" zijn? Lotti ging zelf op de foto staan met die studentes...

ja, maar als een foto voor andere doeleinden gebruikt wordt dan afgesproken, is er sprake van inbreuk op het portretrecht. m.a.w: die studentes hadden toestemming aan Lotti moeten vragen om zijn foto in die context te mogen gebruiken.

of dacht je dat je zomaar iemands foto mag gebruiken om bijvb. een advertentie mee te maken?
dat is een tijdje geleden ook gebeurt met een foto van Tanje Dexters, die daar ook (met succes) een zaak van gemaakt heeft.

doggy 28 november 2004 15:13

dubbele topic:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=25080

Lesane 28 november 2004 15:27

Ik heb daarover ook iets gelzen in HBvL. Daar stond evenwel ook bij dat het NSV hier niet van op de hoogte was en dat ze dachten dat 't eerder een studentengrap was. Het NSV heeft niks met Helmut Lotti te maken en andersom ook niet.

Onder ons gezegd en gezwegen, voor de fijnere vleeswaren moet je wel niet bij het NSV zijn.

Jan van den Berghe 28 november 2004 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door doggy
ja, maar als een foto voor andere doeleinden gebruikt wordt dan afgesproken, is er sprake van inbreuk op het portretrecht. m.a.w: die studentes hadden toestemming aan Lotti moeten vragen om zijn foto in die context te mogen gebruiken.

of dacht je dat je zomaar iemands foto mag gebruiken om bijvb. een advertentie mee te maken?
dat is een tijdje geleden ook gebeurt met een foto van Tanje Dexters, die daar ook (met succes) een zaak van gemaakt heeft.

De vraag is of dat wel zo is. Staat die foto op hun webstek? Of is die mail gewoon niet een grapje? Er circuleren heel wat foto's als grap bedoeld...

Jan van den Berghe 28 november 2004 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lesane
Daar stond evenwel ook bij dat het NSV hier niet van op de hoogte was en dat ze dachten dat 't eerder een studentengrap was.

Dat dacht ik ook al.

Ernesto 28 november 2004 15:31

Citaat:

Dat dacht ik ook al.

Je was een regel vergeten :

Citaat:

Onder ons gezegd en gezwegen, voor de fijnere vleeswaren moet je wel niet bij het NSV zijn.

:lol:

doggy 28 november 2004 15:57

Citaat:

De vraag is of dat wel zo is. Staat die foto op hun webstek? Of is die mail gewoon niet een grapje? Er circuleren heel wat foto's als grap bedoeld...

de foto krijgt anders wel genoeg aandacht, en daarom vind ik het zeker gerechtvaardigd dat Lotti erop reageert.

wat als er een bijvb. mail met een foto van Jan van den Berghe zou circuleren met de mededeling "nieuw erelid van de holebi-beweging"?
zou je dat dan ook enkel als grap bezien?

Jan van den Berghe 28 november 2004 16:14

Citaat:

wat als er een bijvb. mail met een foto van Jan van den Berghe zou circuleren met de mededeling "nieuw erelid van de holebi-beweging"?
zou je dat dan ook enkel als grap bezien?

Ja. Het is immers te gek voor woorden.

Ernesto 28 november 2004 16:16

Citaat:

Post dan maar vlug een foto. Kan zo geregeld worden............:-P

abi 28 november 2004 16:16

Citaat:

Nou vleeswaar of niet,bestaat er zo geen pc programma om foto's te veranderen.
Als ik van Helmot was zou ze snel een poets bakken,zou nml effe de studentes helemaal naakt op een foto geplaatst!!

doggy 28 november 2004 16:20

Citaat:

ook als je een meer publieke figuur zou zijn, zoals Lotti, wiens imago en inkomen ermee in de problemen zouden kunnen komen?

voor mijn part heeft Lotti hier groot gelijk.

[SIZE=1](en dat is niet omdat het iets met het NSV te maken heeft; in het geval van Tanja Dexters gaf ik haar ook groot gelijk, en ik kan het verdomde wijf niet rieken of zien! idem dito voor Lotti, trouwens)[/SIZE]

snoodaard 28 november 2004 18:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abi
bron nieuwsblad

Er circuleert de jongste dagen via e-mail een foto van een zichtbaar ,,euforische'' Helmut Lotti die zich, met een Duvel in de hand, welwillend laat omringen door enkele jonge studentes van het NSV, de Nationalistische Studentenvereniging. ,,Een radicale Vlaams-nationalistische studentenvereniging'', zoals ze zichzelf omschrijven.

De foto is onder meer doorgestuurd naar enkele mandatarissen van het Vlaams Belang en in de begeleidende e-mail wordt Lotti omschreven als ,,het nieuwe erelid''.

Dat Helmut Lotti als ex-lid van het VNJ niet zou weten wat het NSV is dat zou mij sterk verwonderen.Misschien kan de piano bevestigen dat pa Lotti(giers) vroeger een VMO-lid was.

Alvader 28 november 2004 22:33

Citaat:

Er is nooit gevraagd naar een gebruik in een bepaalde context. Heb jij trouwens die foto in die "context" al gezien ??? Hebben ze er reklamepanelen van gemaakt ? Duikt hij op in tijdschriften ??

Alvader 28 november 2004 22:34

Citaat:

ook als je een meer publieke figuur zou zijn, zoals Lotti, wiens imago en inkomen ermee in de problemen zouden kunnen komen?

voor mijn part heeft Lotti hier groot gelijk.

[size=1](en dat is niet omdat het iets met het NSV te maken heeft; in het geval van Tanja Dexters gaf ik haar ook groot gelijk, en ik kan het verdomde wijf niet rieken of zien! idem dito voor Lotti, trouwens)[/size]

Het zou mij verbazen ! minstens 25 proc van Vlaanderen stemt VB en er zijn er nog meer die het zouden doen, ware het niet dat de Linkse indoctrinatie hen hiervan weerhoudt.

doggy 29 november 2004 00:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alvader
Er is nooit gevraagd naar een gebruik in een bepaalde context. Heb jij trouwens die foto in die "context" al gezien ??? Hebben ze er reklamepanelen van gemaakt ? Duikt hij op in tijdschriften ??

"bron nieuwsblad"
"De foto is onder meer doorgestuurd naar enkele mandatarissen van het Vlaams Belang en in de begeleidende e-mail wordt Lotti omschreven als ,,het nieuwe erelid''.
lees gewoon dus de eerste post.

als dat nieuws al tot in de gazet geraakt zal de foto niet enkel in een select vriendenclubje zijn opgedoken, hé?!

Citaat:

Het zou mij verbazen ! minstens 25 proc van Vlaanderen stemt VB en er zijn er nog meer die het zouden doen, ware het niet dat de Linkse indoctrinatie hen hiervan weerhoudt.

linkse indoctrinatie? :roll:
misschien gewoon nog niet aan gedacht dat het voor Lotti (commerciëel) interessanter is zich NIET aan een politieke strekking te laten binden op eender welke manier?
't is een entertainer, geen politieker.

Alvader 29 november 2004 18:02

Citaat:

"bron nieuwsblad"
"De foto is onder meer doorgestuurd naar enkele mandatarissen van het Vlaams Belang en in de begeleidende e-mail wordt Lotti omschreven als ,,het nieuwe erelid''.
lees gewoon dus de eerste post.

als dat nieuws al tot in de gazet geraakt zal de foto niet enkel in een select vriendenclubje zijn opgedoken, hé?!

linkse indoctrinatie? :roll:
misschien gewoon nog niet aan gedacht dat het voor Lotti (commerciëel) interessanter is zich NIET aan een politieke strekking te laten binden op eender welke manier?
't is een entertainer, geen politieker.

Wel ik lees de eerste post: een interne mail !!

ingenious 29 november 2004 18:06

Citaat:

Wel ik lees de eerste post: een interne mail !!

en bij het nieuwsblad werkt dan iemand van het nsv? :?

Alvader 29 november 2004 23:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
en bij het nieuwsblad werkt dan iemand van het nsv? :?

Komaan zeg. De NSV heeft deze foto toch niet in de openbaarheid gegooid. Heb jij de foto eigenlijk gezien ???

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be