Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Magnette opent aanval op bedrijfswagens (https://forum.politics.be/showthread.php?t=250933)

Universalia 26 november 2019 07:34

Magnette opent aanval op bedrijfswagens

Magnette opent aanval op bedrijfswagens: enkel nog elektrische bedrijfsauto’s vanaf 2023.

Citaat:

Uit Magnettes nota, staat dat bedrijven op termijn enkel nog nul-emissiewagens op een fiscaal interessante manier voor hun personeel kunnen leasen. Het gaat om auto’s die geen CO2-uitstoten, omdat ze volledig elektrisch zijn of op waterstof rijden.
Kwam ik het volgende artikel tegen op het net waar men zich de vraag stelde:

Stoot een elektrische auto evenveel CO2 uit als diesel?

Anna List 26 november 2019 07:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9177849)

Citaat:

Bedrijfswagens – extra last heeft communautair gehalte De extra last op bedrijfswagens heeft een hoog communautair gehalte: 70% van de geviseerde bedrijfswagens rijdt immers in Vlaanderen rond. Trends (14.10.2006) merkte op dat deze maatregel niet alleen communautair gekleurd is, maar tevens een lastenverhoging
https://www.vlaamsbelang.org/wp-cont...dossier_12.pdf

Hypochonder 26 november 2019 07:48

Als Magnette niet over het communautaire wil praten dan moet hij inderdaad gewoon zwijgen over de bedrijfswagens.

reservespeler 26 november 2019 07:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 9177860)
Als Magnette niet over het communautaire wil praten dan moet hij inderdaad gewoon zwijgen over de bedrijfswagens.

Tut tut tut.

Hij heeft overschot van gelijk, de Vlaming moet boeten voor iedere stem die rechts kreeg. En de Linkse Vlamingen steunen hem daarin.

Schelfie 26 november 2019 09:41

Achterlijke mongool. Wat ben ik met een firmawagen dat maar 170 km kan rijden?

Als ik van Temse naar Kortrijk rij voor werfbezoeken geraak ik al niet meer terug.

Gaat de firma dan mij betalen terwijl ik 45 minuten tot een uur met mijn vingers draai terwijl ik wacht dat mijn auto is opgeladen?

dpg 26 november 2019 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie (Bericht 9177934)
Achterlijke mongool. Wat ben ik met een firmawagen dat maar 170 km kan rijden?

Als ik van Temse naar Kortrijk rij voor werfbezoeken geraak ik al niet meer terug.

Gaat de firma dan mij betalen terwijl ik 45 minuten tot een uur met mijn vingers draai terwijl ik wacht dat mijn auto is opgeladen?

15 Minuten, want ge gaat uw trip zo plannen dat die tijdens uw pauze aan het laden is.

De schoofzak 26 november 2019 09:56

Minder salariswagens, betekent minder loon voor die betere werknemers die zo'n wagen kregen van hun werkgever.
Minder loon moet gecompenseerd worden.

Ernstige onderhandelaars zullen vragen hoe Magneet dat gaat betalen.

Micele 26 november 2019 09:57

Magnette heeft groot gelijk.

In 2023 ga je EVs kunnen kiezen met 800 km rijbereik.

Naja als de onwetenden maar kunnen bleiten dan zijn ze content.

Dadeemelee 26 november 2019 10:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9177960)
Minder salariswagens, betekent minder loon voor die betere werknemers die zo'n wagen kregen van hun werkgever.
Minder loon moet gecompenseerd worden.

Ernstige onderhandelaars zullen vragen hoe Magneet dat gaat betalen.

De betere werknemers die geen wagen kregen van hun werkgever tonen aan dat men kan leven zonder salariswagen.

Micele 26 november 2019 10:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9177849)
Kwam ik het volgende artikel tegen op het net waar men zich de vraag stelde:

Stoot een elektrische auto evenveel CO2 uit als diesel?

En heb je het wetenschappelijk antwoord ook begrepen?

Of lees jij die antwoorden niet?

Of ben je jaren geleden dit artikel nooit tegengekomen?

‘Vuile’ elektriciteit blijft schoner dan diesel

Anna List 26 november 2019 10:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9177975)
De betere werknemers die geen wagen kregen van hun werkgever tonen aan dat men kan leven zonder salariswagen.

je kan leven met t minimumloon ook, vraag is of we dat willen natuurlijk. :roll:

Micele 26 november 2019 10:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 9177860)

Idd, die bedrijfswagens-salariswagens lost zich sowieso vanzelf op door de opgelegde CO2-normen van het nieuw wagenpark na 2023.
(ook voor bestelwagens: https://www.consilium.europa.eu/nl/p...icter-limits/# )

Magnette zal dat wel weten, maar hij wil wslk een beetje stoken.

Tavek 26 november 2019 10:32

Dit is letterlijk een VLD wetsvoorstel (van Lachaert).

Dit is geen aanval op de bedrijfswagens, in tegendeel, een stevige vergroening van het bedrijfswagenpark door electrificatie is essentieel voor onze luchtkwaliteit, onze CO2 normen te halen & kan de EV's in ons land een gigantische boost geven.

En als ge u zorgen maakt over range: zelfs de kleinste en goedkoopste deftige EV, de e-corsa heeft 300 km range. Als leasebak zult ge u wel iets mogen nemen a la XC40 electric of Model 3 long range, veronderstel ik he ?

Anna List 26 november 2019 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9178022)
Dit is letterlijk een VLD wetsvoorstel (van Lachaert).

Dit is geen aanval op de bedrijfswagens, in tegendeel, een stevige vergroening van het bedrijfswagenpark door electrificatie is essentieel voor onze luchtkwaliteit, onze CO2 normen te halen & kan de EV's in ons land een gigantische boost geven.

En als ge u zorgen maakt over range: zelfs de kleinste en goedkoopste deftige EV, de e-corsa heeft 300 km range. Als leasebak zult ge u wel iets mogen nemen a la XC40 electric of Model 3 long range, veronderstel ik he ?

en wie gaat het prijsverschil tussen de EV en de diesel/benzinewagen betalen? :roll:

70% van de bedrijfswagens bolt voor Vlaamse bedrijven.

Mambo 26 november 2019 10:44

Nog een beter idee is om zoveel mogelijk bedrijven te sluiten.
De luchtkwaliteit zal er mee zoveel beter worden.

Heel veel bvba spelen al geruime tijd met dat idee trouwens.

Micele 26 november 2019 11:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9178032)
en wie gaat het prijsverschil tussen de EV en de diesel/benzinewagen betalen? :roll:

Welk prijsverschil in 2023? (TCO zal de EV goedkoper zijn)

Citaat:

70% van de bedrijfswagens bolt voor Vlaamse bedrijven.
Bij mijn weten stappen die nu al deels over naar EV, in 2023 is het hek al lang open.

morte-vivante 26 november 2019 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9178095)
Welk prijsverschil in 2023? (TCO zal de EV goedkoper zijn)

Bij mijn weten stappen die nu al deels over naar EV, in 2023 is het hek al lang open.

bij de herziening van onze car policy dit jaar is dit voorstel om over te stappen naar EV afgeketst wegens de kostprijs. Misschien dat het met het voorstel van Magnette wel doenbaar is. Ik ben voorstander van deze maatregel

Nu nog een laadpunt op kosten van de werkgever, en een powerwall 8-)

Micele 26 november 2019 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante (Bericht 9178103)
bij de herziening van onze car policy dit jaar is dit voorstel om over te stappen naar EV afgeketst wegens de kostprijs. Misschien dat het met het voorstel van Magnette wel doenbaar is. Ik ben voorstander van deze maatregel

Zo is het. 8-)

Powerwall ook? very 8-)

Anna List 26 november 2019 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante (Bericht 9178103)

:lol:

optimism is a moral duty. :p

Micele 26 november 2019 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9178110)
:lol:

optimism is a moral duty. :p

Geen optimisme voor nodig, en vandaag zonder het voorstel van Magnette:

Citaat:

https://www.hln.be/in-de-buurt/poper...ager~a8816178/

Poperingse firma geeft medewerkers elektrische bedrijfswagen: “CO2-uitstoot ligt vijftien keer lager”

LBR 26 september 2019

De Poperingse firma IT-Care vergroent haar wagenpark en geeft haar medewerkers elektrische bedrijfswagens. Zo wil het bedrijf tot vijftien keer minder CO2 uitstoten. “We speelden al een tijdje met het idee, maar het was wachten op een elektrische wagen die snel kon opladen en ver genoeg kon rijden met één laadbeurt. Dankzij de komst van de Tesla Model 3 konden we nu de stap zetten”, zegt directeur Serge De Geyter.

Bij het Poperingse bedrijf heeft ongeveer de helft van de dertig medewerkers een bedrijfswagen en hun klanten bevinden zich over heel het land. IT-Care probeert echter haar ecologische voetafdruk zo klein mogelijk te houden.“We proberen het aantal kilometers te verminderen. Zo vindt een groot deel van onze meetings online plaats en als we echt ter plaatse moeten gaan, proberen we zoveel mogelijk te carpoolen”, zegt directeur Serge De Geyter van IT-Care. “Nu gaan we nog een stap verder en vergroenen we ons wagenpark. We hebben verschillende alternatieven bekeken: aardgas, elektrisch, hybride.

De elektrische wagens bieden de grootste toekomstperspectieven en genereren geen uitstoot. Het was echter wachten op een wagen die snel kon opladen en ver genoeg kon rijden met één laadbeurt. Dankzij de komst van de Tesla Model 3 konden collega’s hun eerdere bezwaren definitief opbergen.”
Citaat:

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20191003_...-bedrijfswagen
vrijdag 4 oktober 2019

De elektrische wagen is vooral een bedrijfswagen

Ruim drie op de vier elektrische auto’s die in de eerste acht maanden van dit jaar werden ingeschreven, waren bedrijfswagens. Dat blijkt uit cijfers van sectororganisatie Febiac.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be