Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Hoe zou de dag van een arbeider eruit zien? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=250952)

Vrijheideerst 27 november 2019 10:54

Hoe zou de dag van een arbeider eruit zien?

Of in den volksmond ook "werkman" genoemd.

Ik vraag me dat al jaren af.

:?

Universalia 27 november 2019 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9179388)

Iemand die 's morgends in de vroegte zijn thermos/brooddoos aangereikt zal krijgen door lief of vrouwlief, die hem dan vriendelijk uitwuift en daarna 'from 9 to 5' haar 'winkeltje' open doet.

Of is dat te seksueel getint en veel te ver gezocht???

Bwa, het is kassa kassa hé. :rofl:

p.s.

Alle gekheid op een stokje heb ik er eigenlijk ook totaal geen idee van. 8-)

Vrijheideerst 27 november 2019 11:07

Ja het kan best zo zijn. En als hij de nacht heeft gedaan zich gaan uitleven op een forum om zijn frustraties te kunnen botvieren.

Marie van de koster 27 november 2019 11:11

Citaat:

Wat voor werkman?
Doet hij shiften? Doet hij vuil uren? Werkt hij in de bouw, den ellentriek, is hij schilder, behanger, bezetter, schrijnwerker, mekanieker, vuilnisman, straatveger …? Is hij fabrieksarbeider, zo ja, wat voor soort fabriek : autofabriek, chemie, textiel …? Of is hij havenarbeider? Of is hij plongeur?

Vrijheideerst 27 november 2019 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 9179423)
Wat voor werkman?
Doet hij shiften? Doet hij vuil uren? Werkt hij in de bouw, den ellentriek, is hij schilder, behanger, bezetter, schrijnwerker, mekanieker, vuilnisman, straatveger …? Is hij fabrieksarbeider, zo ja, wat voor soort fabriek : autofabriek, chemie, textiel …? Of is hij havenarbeider? Of is hij plongeur?

Nee, de werkman van het forum. ;-)

Elio di Supo 27 november 2019 17:04

Citaat:

Toen ik nog als jobstudent bij den Inza werkte zag mijn dag er als volgt uit. Opstaan om 5u, douchen en aankleden en dan op mijn brommerke zo'n 20 minuten rijden om er dan om 6u te arriveren.

Kleedkamer binnen, werktenue aantrekken en aanmelden bij de ploegbaas. Ik werkte met 2 andere jobstudenten aan de lopende band waar de kartonnen met karnemelk toekwamen. Mijn job was om de gevulde kratten te stapelen op paletten, 6 kratten breed en 5 kratten hoog. Per dag werkte ik zo'n 40 paletten af.

Soms lieten ze mij iets anders doen zoals verspilde melk of yoghurt naar 't stort voeren. Dat stort wemelde van de ratten. In het midden stond daar een grote verroeste container. Ik gaf er een stamp tegen en er kwamen zo'n 20 ratten van onder die naar alle kanten stoven.

Per dag kreeg je zo'n half uur pauze. Je kreeg ook gratis chocomelk en appelsap. Tip: combineer die twee nooit tesamen of je brengt iets langer tijd door op het WC dan je gepland hebt. Zo zie, een gewone werkdag voor den werkmensch.

Libro 27 november 2019 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9179857)
Toen ik nog als jobstudent bij den Inza werkte zag mijn dag er als volgt uit. Opstaan om 5u, douchen en aankleden en dan op mijn brommerke zo'n 20 minuten rijden om er dan om 6u te arriveren.

Kleedkamer binnen, werktenue aantrekken en aanmelden bij de ploegbaas. Ik werkte met 2 andere jobstudenten aan de lopende band waar de kartonnen met karnemelk toekwamen. Mijn job was om de gevulde kratten te stapelen op paletten, 6 kratten breed en 5 kratten hoog. Per dag werkte ik zo'n 40 paletten af.

Soms lieten ze mij iets anders doen zoals verspilde melk of yoghurt naar 't stort voeren. Dat stort wemelde van de ratten. In het midden stond daar een grote verroeste container. Ik gaf er een stamp tegen en er kwamen zo'n 20 ratten van onder die naar alle kanten stoven.

Per dag kreeg je zo'n half uur pauze. Je kreeg ook gratis chocomelk en appelsap. Tip: combineer die twee nooit tesamen of je brengt iets langer tijd door op het WC dan je gepland hebt. Zo zie, een gewone werkdag voor den werkmensch.

Ik heb ooit eens een paar dagen in het magazijn van Saupiquet gewerkt. Het gezelligste waren de palletten waar dozen met kapotte blikjes vis op stonden :mrgreen:

Vrijheideerst 27 november 2019 18:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 9179965)
Ik heb ooit eens een paar dagen in het magazijn van Saupiquet gewerkt. Het gezelligste waren de palletten waar dozen met kapotte blikjes vis op stonden :mrgreen:

Ge zou van minder gefrusteerd posten op een forum :-o

Libro 27 november 2019 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9179972)
Ge zou van minder gefrusteerd posten op een forum :-o

Dat was inderdaad https://www.youtube.com/watch?v=S2QkgmarRhQ

Vrijheideerst 27 november 2019 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 9179982)

:thumbsup:

Well, as long as the KKK didn't take your baby away... ;-)

kojak 27 november 2019 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 9179965)

Oooeeeeeee......

Dat moet plezant geweest zijn.
Komt dan 's avonds thuis en vraagt uw lief waar je weer gezeten hebt. :mrgreen:

Zucht 27 november 2019 18:52

Hier zit em.
https://www.youtube.com/watch?v=9qrQN874hd8

Libro 27 november 2019 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9180000)
Oooeeeeeee......

Dat moet plezant geweest zijn.
Komt dan 's avonds thuis en vraagt uw lief waar je weer gezeten hebt. :mrgreen:

De vis in die blikjes was goed gegist, ja :mrgreen: Ik herinner me vooral de zwarte smurrie die door de verpakking drong. De herinnering aan de geur heb ik verdrongen, denk ik.

kojak 27 november 2019 18:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 9180005)
De vis in die blikjes was goed gegist, ja :mrgreen: Ik herinner me vooral de zwarte smurrie die door de verpakking drong. De herinnering aan de geur heb ik verdrongen, denk ik.

Ook de smaak ? :lol:

kojak 27 november 2019 19:01

Oeps.... sorry. 't is juist etenstijd geweest, of moet je nog gaan eten ? :oops:

Libro 27 november 2019 19:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9180008)
Ook de smaak ? :lol:

Zo zot was ik niet ;)

Mambo 27 november 2019 19:43

Het belangrijkste dat een werkman moet kunnen is doen of hij er verstand van heeft en doen alsof hij druk bezig is.

Rahowa 27 november 2019 19:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9180045)
Het belangrijkste dat een werkman moet kunnen is doen of hij er verstand van heeft en doen alsof hij druk bezig is.

Allez,jij bent duidelijk geen werkman.Denk je dat je kunt doen alsof je verstand hebt van metselen?Denk je dat je kunt doen alsof je druk bezig bent aan een lopende band?

Rahowa 27 november 2019 20:08

Citaat:

Opstaan om 7 uur,tegen 7.24 de fiets op om te arriveren om 7.27 (luxe zo dicht bij het werk wonen).Om 7.30 de sleutel van de hangar oppikken in het bureel en kijken of er geen bestelbonnen liggen.Beginnen met de lichten aan te steken en de perslucht inschakelen.Indien er geen bestellingen liggen beginnen met voorraden paardenvoeder te maken,stock van grondstoffen bijhouden,stock van voorraden in het oog houden,visuele controle en ook ruiken aan vers binnenkomende grondstoffen,papierwerk voor binnenkomende grondstoffen en uitgaande bestellingen,netjes houden van hangar en machines (zeker 5 a 6 uur per week),lichten uitdoen en perslucht afschakelen.16.30 op de fiets naar huis.

Al 30 jaar the same fuckin shit in winterkoude en zomerhitte.Het loon is een gewoon arbeidersloon,maar ik bof wel met de daguren en op vrijdag heb ik al om 12.30 gedaan :-o

Vrijheideerst 27 november 2019 20:12

Jullie zijn échte werkmannen.

:hug:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be