Tavek |
29 november 2019 15:25 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske
(Bericht 9181989)
Het gaat hier blijkbaar enkel over het remgeld. Dat si het eigen aan deel dat de patiënt moet betalen. Is daar niet inbegrepen: de bijdrage die moet betaald worden om verzekerd te zijn. Ge moet eens vragen aan een Nederlander hoeveel van zijn loon naar de ziekteverzekering gaat. EN vraag dan ook maar waarom zoveel Nederlanders zich in België laten verzorgen. Ga voor de aardigheid in het ZOL te Genk eens in de wachtzaal zitten en luister eens hoeveel patiënten met een Nederlandse tongval ge daar tegenkomt.
PS ge moogt ook eens vragen hoeveel regeringen en ministers+administratie zij hebben.
|
Die 640 euro is zowat de gemiddelde franchise in de zorgverzekering. Dat is het deel dat ze zelf moeten betalen, daarboven dekt de zorgverzekering alles (buiten huisartsen bezoeken, dat is altijd gedekt). In Belgie heb je voor iedere handeling een remgeld en erelonen. In feite moedigt het Nederlands systeem eerder overconsumptie aan.
Nugoed, toen ik in NL werkte betaalde ik 150 euro pm aan zorgverzekering, en daar een huisarts vast krijgen is geen sinercure. Consultaties via telefoon, consultaties bij een verpleger...enz...zijn daar standaard praktijk. Ik prefeer echt wel de Belgische huisarts hier boven hoor.
Maargoed, neemt niet weg, vooral die erelonen kunnen de pan uit swingen. Daar mag iets aan gedaan worden. Artsen worden billijk vergoed voor hun werk hoor.
|