![]() |
Luc De Vos
Reeds verschillende avonden tijdens de voorbije week werd weer iets aangekondigd over de 5 jaar geleden overleden zanger Luc De Vos. Ik herinner me nog vijf jaar geleden hoe Martine Tanghe met een diepe lijkbidders-stem,als eerste (en blijkbaar "belangrijkste") item in het nieuws, de dood van Luc De Vos aankondigde. De manier waarop Tanghe het bericht kond maakte was opvallend met veel pathos. Het was alsof een waar cataclysme Vlaanderen had getroffen. Dat vond ik toen nogal eigenaardig. Wat mij nog meer opviel was dat er met geen woord werd gerept waaraan de dood van De Vos te wijten was. Ik kreeg zo een beetje een omerta gevoel. Deze avond werd er opnieuw de aandacht op gevestigd want morgen is het vijf jaar geleden dat de man gestorven is. Opnieuw geen woord over de doodsoorzaak.
Nu stel ik mij toch de vraag wat er eigenlijk zo bijzonder aan die Luc De Vos was. Goed, hij had enkele leuke meezingertjes op zijn repertoire. Maar zo zijn er naast De Vos ook nog ettelijke andere geweest. Wat was er nu toch zo "speciaal" aan die man? En mogen we nu eens weten hoe het komt dat hij zo jong het tijdelijke met het eeuwige heeft geruild? |
Hij is gevonden met een zware overdosis heroïne, den dikke Lu ...ik dacht eigenlijk dat dit wel algemeen geweten was.
|
Citaat:
Bij leven sprak niemand over de man. |
Van de doden geen kwaad maar De Vos kon niet zingen en zijn teksten sloegen nergens op. Ik vermoed dat de idolatrie voor hem eerder met zijn politieke voorkeuren en vriendjespolitiek te maken heeft.
|
En wie is dat?
|
Ik heb ook moeten googlen.
|
Citaat:
|
Zag die daarnet op 't journaal nog 'mia' kwelen en wordt er pas door dit topic weer aan herinnerd dat hij dood is. :oops:
Maar idd, waarom die na z'n dood nog nationaal nieuws moet zijn, is me ook een raadsel. |
Citaat:
|
Artiesten he.
|
Citaat:
|
Citaat:
Lieve kleine piranha is een pareltje. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Veel mensen zijn opgegroeid met zijn muziek en teksten, en vooral in Gent en omstreken was hij een heel bekend iemand. Zijn toegankelijkheid en totaal gebrek aan kapsones, gecombineerd met het feit dat hij enkele heel mooie liedjes schreef, maakte hem heel populair. Toegegeven, hij is ietwat overschat. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar Gorki was idd degelijke Vlaamse kleinkunst. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:33. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be