Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Luc De Vos (https://forum.politics.be/showthread.php?t=250988)

quercus 29 november 2019 20:30

Luc De Vos

Reeds verschillende avonden tijdens de voorbije week werd weer iets aangekondigd over de 5 jaar geleden overleden zanger Luc De Vos. Ik herinner me nog vijf jaar geleden hoe Martine Tanghe met een diepe lijkbidders-stem,als eerste (en blijkbaar "belangrijkste") item in het nieuws, de dood van Luc De Vos aankondigde. De manier waarop Tanghe het bericht kond maakte was opvallend met veel pathos. Het was alsof een waar cataclysme Vlaanderen had getroffen. Dat vond ik toen nogal eigenaardig. Wat mij nog meer opviel was dat er met geen woord werd gerept waaraan de dood van De Vos te wijten was. Ik kreeg zo een beetje een omerta gevoel. Deze avond werd er opnieuw de aandacht op gevestigd want morgen is het vijf jaar geleden dat de man gestorven is. Opnieuw geen woord over de doodsoorzaak.

Nu stel ik mij toch de vraag wat er eigenlijk zo bijzonder aan die Luc De Vos was. Goed, hij had enkele leuke meezingertjes op zijn repertoire. Maar zo zijn er naast De Vos ook nog ettelijke andere geweest. Wat was er nu toch zo "speciaal" aan die man? En mogen we nu eens weten hoe het komt dat hij zo jong het tijdelijke met het eeuwige heeft geruild?

Anna List 29 november 2019 20:33

Hij is gevonden met een zware overdosis heroïne, den dikke Lu ...ik dacht eigenlijk dat dit wel algemeen geweten was.

Bobke 29 november 2019 20:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9182230)
Reeds verschillende avonden tijdens de voorbije week werd weer iets aangekondigd over de 5 jaar geleden overleden zanger Luc De Vos. Ik herinner me nog vijf jaar geleden hoe Martine Tanghe met een diepe lijkbidders-stem,als eerste (en blijkbaar "belangrijkste") item in het nieuws, de dood van Luc De Vos aankondigde. De manier waarop Tanghe het bericht kond maakte was opvallend met veel pathos. Het was alsof een waar cataclysme Vlaanderen had getroffen. Dat vond ik toen nogal eigenaardig. Wat mij nog meer opviel was dat er met geen woord werd gerept waaraan de dood van De Vos te wijten was. Ik kreeg zo een beetje een omerta gevoel. Deze avond werd er opnieuw de aandacht op gevestigd want morgen is het vijf jaar geleden dat de man gestorven is. Opnieuw geen woord over de doodsoorzaak.

Nu stel ik mij toch de vraag wat er eigenlijk zo bijzonder aan die Luc De Vos was. Goed, hij had enkele leuke meezingertjes op zijn repertoire. Maar zo zijn er naast De Vos ook nog ettelijke andere geweest. Wat was er nu toch zo "speciaal" aan die man? En mogen we nu eens weten hoe het komt dat hij zo jong het tijdelijke met het eeuwige heeft geruild?

Dat hij dood is.
Bij leven sprak niemand over de man.

Libro 29 november 2019 20:39

Van de doden geen kwaad maar De Vos kon niet zingen en zijn teksten sloegen nergens op. Ik vermoed dat de idolatrie voor hem eerder met zijn politieke voorkeuren en vriendjespolitiek te maken heeft.

Xenophon 29 november 2019 20:57

En wie is dat?

SDX 29 november 2019 21:01

Ik heb ook moeten googlen.

kiko 29 november 2019 21:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9182233)
Hij is gevonden met een zware overdosis heroïne, den dikke Lu ...ik dacht eigenlijk dat dit wel algemeen geweten was.

Was eerder alcohol-gerelateerd.

Guinevere 29 november 2019 21:09

Zag die daarnet op 't journaal nog 'mia' kwelen en wordt er pas door dit topic weer aan herinnerd dat hij dood is. :oops:

Maar idd, waarom die na z'n dood nog nationaal nieuws moet zijn, is me ook een raadsel.

Hoomer 29 november 2019 21:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9182233)

Dacht cocaine, BTW cocaine maakt enorm veel slachtoffer bij 50 plusser den tikker weet je wel, heb wel enkele vrienden weten gaan nadat ze hun neus gepoederd hadden.

Xenophon 29 november 2019 21:26

Artiesten he.

Anna List 29 november 2019 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 9182262)
Was eerder alcohol-gerelateerd.

Toen hij gevonden werd stond hij stijf vd OD heroïne. Punt.

Anna List 29 november 2019 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 9182235)
Dat hij dood is.
Bij leven sprak niemand over de man.

Toch wel ik hou wel van Vlaamse kleinkunst, en zijn teksten mochten er wezen.

Lieve kleine piranha is een pareltje.

Bobke 29 november 2019 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9182282)
Toch wel ik hou wel van Vlaamse kleinkunst, en zijn teksten mochten er wezen.

Lieve kleine piranha is een pareltje.

Over smaken valt niet te twisten.

quercus 29 november 2019 21:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 9182239)
Van de doden geen kwaad maar De Vos kon niet zingen en zijn teksten sloegen nergens op. Ik vermoed dat de idolatrie voor hem eerder met zijn politieke voorkeuren en vriendjespolitiek te maken heeft.

Wel, wanneer je de figuren bekijkt die hem nu nog steeds de hemel inprijzen dan moet ik je gelijk geven.

kiko 29 november 2019 21:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9182276)
Toen hij gevonden werd stond hij stijf vd OD heroïne. Punt.

Bron ?

kiko 29 november 2019 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 9182239)

Gorki is nog altijd een bekende naam in Vlaanderen.

Veel mensen zijn opgegroeid met zijn muziek en teksten, en vooral in Gent en omstreken was hij een heel bekend iemand.

Zijn toegankelijkheid en totaal gebrek aan kapsones, gecombineerd met het feit dat hij enkele heel mooie liedjes schreef, maakte hem heel populair.

Toegegeven, hij is ietwat overschat.

Den Duisteren Duikboot 29 november 2019 22:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9182230)
Nu stel ik mij toch de vraag wat er eigenlijk zo bijzonder aan die Luc De Vos was.

Ik stel mij die vraag ook over een zekere forummer wiens overlijden hier met enige regelmaat wordt gememoreerd. Maar, beste Quercus, ik ga er daarom nog geen zaagtopic over openen. Voor sommige mensen heeft hij blijkbaar veel betekend. Dat volstaat voor mij.

Libro 29 november 2019 22:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9182293)
Wel, wanneer je de figuren bekijkt die hem nu nog steeds de hemel inprijzen dan moet ik je gelijk geven.

Als ik mij goed herinner had hij zich een paar keer ferm anti-Vlaams uitgelaten.

quercus 29 november 2019 22:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 9182319)
Ik stel mij die vraag ook over een zekere forummer wiens overlijden hier met enige regelmaat wordt gememoreerd. Maar, beste Quercus, ik ga er daarom nog geen zaagtopic over openen. Voor sommige mensen heeft hij blijkbaar veel betekend. Dat volstaat voor mij.

Het is net om te vermijden dat het soort azijnzure reacties, zoals die van u, in meer ernstige rubrieken zouden opduiken dat ik het onder "K&K" heb geplaatst.

Anna List 29 november 2019 23:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 9182301)
Gorki is nog altijd een bekende naam in Vlaanderen.

Veel mensen zijn opgegroeid met zijn muziek en teksten, en vooral in Gent en omstreken was hij een heel bekend iemand.

Zijn toegankelijkheid en totaal gebrek aan kapsones, gecombineerd met het feit dat hij enkele heel mooie liedjes schreef, maakte hem heel populair.

Toegegeven, hij is ietwat overschat.

Schreef je nu echt gebrek aan capsones? ... We zullen een andere definitie hanteren denk ik ... :-P

Maar Gorki was idd degelijke Vlaamse kleinkunst.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be