Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Shift van het geld van de overkapping naar ... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=250990)

De schoofzak 29 november 2019 22:42

Shift van het geld van de overkapping naar ...
 
Morgen ga ik de link geven, ik moet er wat naar zoeken.

Waar las ik ergens:
als men het vele geld dat de overkapping van de ring van Antwerpen zou investeren in het elektrificeren van de automobiel-mobiliteit van de Vlaming, dan zou die overkapping helemaal overbodig zijn.

(doet me denken aan de geschiedenis van de kunst van grote militaire bouwwerken: tegen dat die af zijn, is er andere technologie die die bouwwerken volkomen nutteloos maakte. Een constante in de geschiedenis.)

Zucht 29 november 2019 22:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9182328)
Morgen ga ik de link geven, ik moet er wat naar zoeken.

Waar las ik ergens:
als men het vele geld dat de overkapping van de ring van Antwerpen zou investeren in het elektrificeren van de automobiel-mobiliteit van de Vlaming, dan zou die overkapping helemaal overbodig zijn.

(doet me denken aan de geschiedenis van de kunst van grote militaire bouwwerken: tegen dat die af zijn, is er andere technologie die die bouwwerken volkomen nutteloos maakte. Een constante in de geschiedenis.)

Want alleen Vlamingen rijden over die ring.

PeterCC 29 november 2019 23:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9182328)
Morgen ga ik de link geven, ik moet er wat naar zoeken.

Waar las ik ergens:
als men het vele geld dat de overkapping van de ring van Antwerpen zou investeren in het elektrificeren van de automobiel-mobiliteit van de Vlaming, dan zou die overkapping helemaal overbodig zijn.

(doet me denken aan de geschiedenis van de kunst van grote militaire bouwwerken: tegen dat die af zijn, is er andere technologie die die bouwwerken volkomen nutteloos maakte. Een constante in de geschiedenis.)

Dat vele geld zou beter worden geïnvesteerd in nuttige toepassingen en het elektrificeren van de automobiel-mobiliteit behoort daar niet toe.

brother paul 30 november 2019 01:46

de volledige hetze tegen automobiel is een van de pot gerukte doorgeslagen marketingpendel van de groene

concreet: diesels zijn slecht, doen iedereen switchen naar benzine en het verbruik stijgt

en hopla: nu moet iedereen elektrisch rijden, gaan ze elektr met gascentrales maken: resultaat 50% rendement in centrale = het rendement van een goeie motor in een auto, of je stoot evenveel co2 uit tenzij gewoon in de centrale

het enige dat men bereikt is dat we een stukje op windenergie rijden

moest daarentegen een AUTO GEKOPPELD worden aan een PV CARPORT dan zou de elktromobiliteit bijna een garantie zijn dat we een echte groene omwenteling beleven

en zo modderen we altijd verder


En idd LEZ zones in steden zijn even fout bezig, want NULuitstot bestata niet, en wat de burger in die zone doet is minstens even belangrijk als de auto.. De uitstoot in de stad moet ook aan banden gelegd worden zonder uitzondering en idemdito elektrificerne of anders ben je aan het discrimineren en gigantisch aan het lullen. Dus als LEZ elektriciteit betekent, dan betekent dat je ook elektrisch verwarmt, dat gen geen houtstook meer doet, en dat alle productie, haarden, cassettes, pellets verboden moetne worden, inclusief bbq, en dat overheid ook het voorbeeld moet geven met haar wagenpark etc

En idd projecten zoals overkappen zijn totaal zinloos geldbesteding, tenzij je die oppervlakte verkavelt door appartement te bouwen boven de ring zoals in rotterdam te zien is

brother paul 30 november 2019 01:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 9182341)
Want alleen Vlamingen rijden over die ring.

als binnen 10 jaar 90% van het wagenpark elektrisch wordt, vraag je u idd af, waar dat lawaai en dat stof en die uitstoot van diesels nog zal zijn? En waarom je nog auto's moet verbieden in steden of mobiliteit moet investeren in treinen ?

reservespeler 30 november 2019 08:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 9182431)
als binnen 10 jaar 90% van het wagenpark elektrisch wordt, vraag je u idd af, waar dat lawaai en dat stof en die uitstoot van diesels nog zal zijn? En waarom je nog auto's moet verbieden in steden of mobiliteit moet investeren in treinen ?

Hoeveel krijgt de NMBS extra van de restregering?

brother paul 30 november 2019 09:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9182483)
Hoeveel krijgt de NMBS extra van de restregering?

het spoor via alle indirecte steunmaatregelen van BTWvrij etiket, tot gratis abonnement voor ambtenaren en infrax steun krijgt 5mijard voor 10miljard km of 5ocent/km

een elektrische auto kost 30K, rijdt 200.000km met 4000euro stroom en en kost in bezettingsgraad 1 persoon 16cent/km, en kan zelfs vier mensen vervoeren... De auto's rijden 100miljard km en de overheid investeert geen één miljard in onderhoud van wegen laat staan nieuwe wegen

lijkt mij een verloren strijd ??

Micele 30 november 2019 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 9182430)
de volledige hetze tegen automobiel is een van de pot gerukte doorgeslagen marketingpendel van de groene

concreet: diesels zijn slecht, doen iedereen switchen naar benzine en het verbruik stijgt

Maar niet de CO2 levenscyclus. :magniet:
https://www.transportenvironment.org...rol-cars-study

Nederland heeft veel minder dieselpersonenwagens dan België, en zelfs de CO2 van het NL-wagenpark is veel lager dan dat van België.

Reeds in 2017 :
BE: 57,7 % dieselwagens: https://statbel.fgov.be/nl/themas/mo...enpark#figures
NL: 15,3 % dieselwagens (bron via download)

Bron: JATO

... en in 2018 doet NL het nog veel beter dan BE met de komst van meer EV.

Concreet: alweer een denkfout, die de Duitsers trouwens ook maakten en nu ingezien hebben, zie antwoord op vraag 8 van het milieuministerie:
https://www.umweltbundesamt.de/theme...tworten-diesel

De oorzaak is vooral omdat ze de grote verbruikers zoals de populaire SUVs niet durven aanpakken, en omdat de diesel aan de Duitse pomp veel goedkoper is dan de benzine. Dat is ook een hoofdoorzaak waarom dieselSUVs massaal werden gekocht. En nu zitten ze daar met hun zuipende sjoemelSUVs te bleiten. De NOx en fijnstof krijgen ze gratis meegeleverd.

Micele 30 november 2019 11:57

-

De schoofzak 30 november 2019 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 9182341)
Want alleen Vlamingen rijden over die ring.

Da's redelijk kortzichtig: in het buitenland elektrificeren ze ook, en dat gaan daar wat sneller dan bij ons.

Maar gene paniek: ge moogt er nog door met uwe ouden bak, maar ge gaat tol betalen.

En als nog maar een kwart zo elektrisch passeert, dat gaan wel een groot verschil geven.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be