Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Crevits :"CD&V stapt niet in regering die de klok terugdraait" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=250996)

Eduard Khil 30 november 2019 09:31

Crevits :"CD&V stapt niet in regering die de klok terugdraait"

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...aait~a31c05e4/

Citaat:

CD&V zal niet in een nieuwe federale regering stappen als de verwezenlijkingen van de vorige regering, zoals de verhoging van de pensioenleeftijd naar 67 jaar, teniet worden gedaan.

allemaal praat voor de vaak natuurlijk. Dit is immers het belangrijkste uit dit interview

Citaat:

Zomaar een paars-groene coalitie depanneren, is dus geen evidentie voor CD&V.
Lees: geef ons nog het een en het ander en we doen wel mee.

Als Magnette geld geeft voor Arco is het beklonken denk ik

Jan van den Berghe 30 november 2019 09:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9182512)
allemaal praat voor de vaak natuurlijk. Dit is immers het belangrijkste uit dit interview

"...verwezenlijkingen..." De verhoging van de pensioenleeftijd beschouw ik niet als een "verwezenlijking". Wel een besparingsmaatregel op de kap van de oudere werkende klasse.

Hollander 30 november 2019 10:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9182543)
"...verwezenlijkingen..." De verhoging van de pensioenleeftijd beschouw ik niet als een "verwezenlijking". Wel een besparingsmaatregel op de kap van de oudere werkende klasse.

Het betaalbaar houden van het systeem lijkt me wel een verwezenlijking, zeker met de exponentieel stijgende levensverwachting in ogenschouw.

50% van de meisjes en 30% van de jongetjes die vandaag geboren worden gaan de 100 jaar halen, heb ik gisteren op de radio gehoord.

Eduard Khil 30 november 2019 10:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9182543)

ze moeten vooral de pensioen van de ambtenaren verlagen en de pensioenleeftijd optrekken, te beginnen bij de leerkrachten

Jan van den Berghe 30 november 2019 10:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hollander (Bericht 9182562)
Het betaalbaar houden van het systeem lijkt me wel een verwezenlijking, zeker met de exponentieel stijgende levensverwachting in ogenschouw.

50% van de meisjes en 30% van de jongetjes die vandaag geboren worden gaan de 100 jaar halen, heb ik gisteren op de radio gehoord.

En u gelooft die onzin?

Natuurlijk moet het systeem betaalbaar worden gehouden, maar de vorige regering heeft nagelaten om een andere belofte waar te maken. Er werd indertijd immers aangekondigd om de verhoging van de pensioenleeftijd te laten sporen met allerlei maatregelen "werkbaar werk". En van dat laatste is er niets in huis gekomen.

Jan van den Berghe 30 november 2019 10:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9182572)
ze moeten vooral de pensioen van de ambtenaren verlagen en de pensioenleeftijd optrekken, te beginnen bij de leerkrachten

En waarom "moeten" ze dat?

marie daenen 30 november 2019 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9182582)

Omdat die veel te duur zijn... Vroeger kon men dat verkopen daar de ambtenaren in het algemeen minder goed betaald werden dan de werknemers in het privé... Maar die tijd is lang voorbij en dus dat verhoogd pensioen is regelrecht diefstal tegenover de andere gepensionneerde...

Eduard Khil 30 november 2019 10:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9182582)

omdat die veel te veel krijgen.

Jan van den Berghe 30 november 2019 10:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 9182589)
Omdat die veel te duur zijn... Vroeger kon men dat verkopen daar de ambtenaren in het algemeen minder goed betaald werden dan de werknemers in het privé... Maar die tijd is lang voorbij en dus dat verhoogd pensioen is regelrecht diefstal tegenover de andere gepensionneerde...

Wees dan consequent en klaag de "regelrechte diefstal" aan bij de huidige verloning. Bij ambtenaren wordt immers een deel van het maandelijks loon afgehouden om later te gebruiken voor het pensioen. Lager pensioen betekent dus hoger maandelijks loon. Daarnaast is het dan normaal dat ambtenaren ook recht krijgen op allerlei bijkomende voordelen die in de private sector gebruikelijk zijn. Anders is er ook sprake van "diefstal".

Gelijke monniken, gelijke kappen.

Jan van den Berghe 30 november 2019 10:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9182617)
omdat die veel te veel krijgen.

Cijfers?

Eduard Khil 30 november 2019 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9182622)
Cijfers?

de gemiddelde pensioenen van ambtenaren, werknemers en zelfstandigen zijn minzaam bekend.

Xenophon 30 november 2019 12:02

Citaat:

Mijn vader zal al ouder worden dan dat, enkel om mij te kloten.

Verder, het systeem is al wel iets langer onbetaalbaar. Men ziet dat o. a. aan het groter wordende begrotingstekort en de stijgende schuld.

Dat dit dan nog eens gebeurde in een periode van hoogconjunctuur voorspeld enkele probleempjes voor de afzienbare toekomst.

Tavek 30 november 2019 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9182621)
Wees dan consequent en klaag de "regelrechte diefstal" aan bij de huidige verloning. Bij ambtenaren wordt immers een deel van het maandelijks loon afgehouden om later te gebruiken voor het pensioen. Lager pensioen betekent dus hoger maandelijks loon. Daarnaast is het dan normaal dat ambtenaren ook recht krijgen op allerlei bijkomende voordelen die in de private sector gebruikelijk zijn. Anders is er ook sprake van "diefstal".

Ja, en die afhouding is lager dan in de prive....

Xenophon 30 november 2019 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9182792)
Ja, en die afhouding is lager dan in de prive....

En dan het aantal werkuren per week.

Rahowa 30 november 2019 12:20

Citaat:

[url]

Dat zal wel,maar daar geloof ik niet in.

Rahowa 30 november 2019 12:21

Citaat:

Op diezelfde radio hoorde ik in 2012 dat de zelf rijdende auto er tegen 2017 zeker zou zijn.

Xenophon 30 november 2019 12:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 9182801)
Dat zal wel,maar daar geloof ik niet in.

Magnette zal dat van zijn spaarboekske halen.

Rahowa 30 november 2019 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9182572)

Pff,als je fysiek zwaar werk doet dan zie je dat mensen die tegen de 60 aanlopen niet meer mee kunnen en de boel zelfs ophouden.

Rahowa 30 november 2019 12:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 9182621)

Pff,de lonen in de ambtenarij liggen nu al hoger dan in de private sector.Bovendien werken veel ambtenaren maar 36 uur voor een full-time.Op een volle loopbaan scheelt dat meer dan 2 jaar.

Henri1 30 november 2019 12:25

Citaat:

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...aait~a31c05e4/

Wie gelooft die van CD&V nog ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be