![]() |
fietsers parkeergeld laten betalen?
Tja, waarom betalen fietsers eigenlijk geen parkeergeld?
Met dit geld kunnen dan betere fietspaden worden aangelegd ter nut van 't algemeen, dus feitelijk is dit een win-win situatie voor iedereeen. Betere fietspaden => meer fietsgebruikers => meer belastingsinkomsten en dus goed voor het milieu. Gemakkelijk uit te voeren. Voorzie elke fiets van een kenteken met unieke identificatie, plaats wat parkeermeters en vervolgens kunnen wij parkeerwachters inschakelen om er op toe te zien of de fietser zijn parkeergeld heeft betaald. Zo kunnen we ook het wildparkeren (fietsen plaatsen naast de stalling of nog erger zelfs op het voedpad of tegen gevels en bomen) eindelijk eens aanpakken. |
1 Bijlage(n)
Citaat:
|
Fietsers: het stinkt hier omdat de daklozen de fietsenstalling als toilet gebruiken.
Oplossing: we maken de fietsenstalling betalend, dan zijn er middelen voor controle Fietsers: dat ziet ge van hier dat ik daarvoor ga betalen. |
Citaat:
Is dat geld tellen of zoiets? |
dat is precies het enige idee waar die politiekers kunnen opkomen ... de burger meer laten betalen. :roll:
als we nu eens alle politici zonder originele ideeën minder betalen? |
Auto's betalen ook voor infrastructuur, waarom fietsers niet?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
"yes, ik ben er deze keer niet bij!...ja, waarom zouden die fietsers niet moeten betalen?!" terwijl de reactie voor elke betaalmaatregel zou moeten zijn : no way, t is al dik genoeg geweest! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Is die belasting niet vervangen door de provinciale belasting waarin begrepen fietsen,honden paarden enz.
|
Nee. Maar ze mogen wel eens wat kordater optreden tegen roekeloze fietsers en pedelecs in winkelstraten zoals o.a op de Meir, dat is om gek te worden.
|
1 Bijlage(n)
Citaat:
|
Ik betaal graag een correcte prijs voor elke service die ik mag ontvangen.
In mijn appartement hier heb ik drie (genummerde) plaatsen voor fietsen (en een overdekte autoparkeerplaats, en een niet-overdekte). Daar heb ik voor betaald, en nog straffer, dat is vermeld in de aankoopakte. Nog straffer: dat wordt meegeteld in de bepaling van het KI. In een stad lijkt het me erg interessant om over een goed gelegen, propere en vooral diefstalbeveiligde fietsparking te kunnen beschikken. |
Citaat:
![]() |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:05. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be