![]() |
Nieuwe beweging: Hate the rich
Er is weer een nieuwe beweging opgestart, heil mezelf, :-)
The hate the rich movement https://www.wired.com/story/why-are-...eople-so-mean/ |
I hate the rich until I have enough money myself.
|
Citaat:
Het is wel grappig dat men dat openlijk kan. Ik vraag mij af of "Hate the Jews" op evenveel succes zou kunnen rekenen. Was trouwens min of meer hetzelfde idee door associatie. Lees Mein Kampf. |
Citaat:
P&C - Stad van de eeuwige nacht.(blz 316/317) Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het is zwans te zeggen dat de sterkste per definitie wint... want tegenover het individu staat meestal een gemeenschap, die veel minder dwaas is dan wij, verstandige mensen denken... Hier geeft je nu wel duidelijk aan waar het corrumptieve van het verstand ligt. Niet de inborst van de primitieve mensen, maar hun verstand heeft alles gecorrumpeerd... |
Citaat:
|
Ach, zoals hij het zelf ook schrijft:
I was in India the first time it occurred to me that I, too, was a rich asshole. |
Citaat:
Loopt er op huidig ogenblik geen programma op tv steenrijk/straatarm? |
Een paar standpunten die aan de basis liggen van mensen met een hate the rich - mentaliteit:
- Denken dat rijken die nog rijker worden, de armen arm houden. Ik zie niet hoe iemand die huurinkomsten verwerft uit een reeks appartementen, de armen armer maakt. Heeft volgens mij geen invloed. - Vinden dat rijke mensen gigantische belastingen moeten betalen. Ik zie belasting als iets dat elke burger in de zelfde mate moet betalen. Jan met de Pet die 20 euro inkom betaalt in een voetbalstadion, net zoals de ingenieur en de dokter. Het idee dat iemand die meer verdient dan ook maar meer moet afgeven noem ik asociaal en demotiverend. Ik overweeg momenteel al om maar halftijds te gaan werken omdat ik anders toch maar gigantische belastingen moet betalen |
enkel linkse losers zijn anti-rijken., meestal uit pure afgunst
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Geen gezeik, iedereen rijk! :cheer:
|
Citaat:
10% of meer van de bevolking die doodvalt door ontbering op een slecht jaar, dat was zelfs niet het geval tijdens de grote depressie van de jaren 1930... Nu is iemand arm als die geen smartphone kan regelen... |
Citaat:
Ik vind een mensenklassement, zoals "the rich", een klassement gemaakt door hetzij figuurlijke blinden hetzij asociaal tuig dat te lui is om te helpen en degenen die wel helpen bestelen. Prestatie leidt tot rijkdom en de uitzonderingen zijn het asociaal tuig. Het is geen toeval dat de schaal van prestatieloze rijkdom en de schaal van overheidsbeslag hand in hand lopen. Er is evenmin zoiets als "totale rijkdom". Rijkdom als gevolg van prestatie maakt het "totale". Niet omgekeerd. Dieven verschuiven rijkdom enkel van eigenaar, en hebben dus geen invloed op het "totale". Het zou beter "Nieuwe beweging: Hate the government" zijn. Want het is net die laatste die onverdiend rijken mogelijk maakt. |
Er is blijkbaar (bijna) geen enkele van de posters hier die het artikel gelezen heeft en enig benul heeft waarover het gaat.
Lees het eens, het is grappig. ;-) |
Citaat:
Het gaat niet om goedheid; het gaat om de noodzakelijkheid van de groep, niet het individu, om te overleven... |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:54. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be