Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Op welke ouderdom was jij voor het eerst strontzat? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=251117)

Dadeemelee 7 december 2019 14:07

Op welke ouderdom was jij voor het eerst strontzat?

14 jarig meisje met 5,2 promille. 8O

https://www.demorgen.be/nieuws/alcoh...ogen~bbfd4e3c/

Citaat:

Al merkt Van Hal hoe niet iedereen dat even problematisch vindt. “Onlangs sprak ik een kinderarts die een meisje van 14 jaar had gezien met 5,2 promille in het bloed. Ze had een glas wodka geproefd en was blijven drinken. ‘So what?’, reageerden die ouders. ‘Kan gebeuren.’”
Op welke ouderdom was jij voor het eerst strontzat?

DewareJakob 7 december 2019 14:08

Nog nooit 'strontzat' geweest.
Nog nooit de noodzaak gezien om mij te 'bewijzen' door overmatig veel te drinken.

Dadeemelee 7 december 2019 14:09

Ik op mijn eerste jaar unif. Dat was onvermijdelijk. :cheer:
18 jaar dus.

Indomitable 7 december 2019 14:13

18 in het leger.

Het Verzet 7 december 2019 14:15

Een jaar of 15-16 waarschijnlijk. Eerste fuifkes.

quercus 7 december 2019 14:23

Ik moet zo een 27 jaar geweest zijn. Met twee collega’s na het werk blijven hangen. En het was iemand die trakteerde met ... whiskey. Het bleef niet bij één borrel. 8O

maddox 7 december 2019 14:25

Jaar of 17. Die halve fles worteghemse ad fundum was er te veel aan.

Maar de dag erna ben ik wel naar mijn weekend werk gegaan. (auch, maar het was dat, of den hof omspitten)

Was ook de laatste keer.

Zipper 7 december 2019 14:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 9189473)
Een jaar of 15-16 waarschijnlijk. Eerste fuifkes.

Hier ook zoiets, en al zeker geen 5,2 pro mille :lol:
Meer dan een pint of zes zal het niet geweest zijn.

Vrijheideerst 7 december 2019 14:58

Een jaar of 16.

Dit was toen "in":

Zipper 7 december 2019 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9189531)
Een jaar of 16.

Dit was toen "in":

Vuiligheid !! :|

maddox 7 december 2019 15:00

Dat die ouders "So what" als vergoeilijking aanhalen omdat hun dochter een halve fles vodka leegzoop is eigenlijk meer een indicatie dat er iets ferm verkeerd is met die ouders.

Ook is de premisse van enkele "geïntervieuwden" in het artikel dat het niet erger of beter is dan "vroegah" fundamenteel verkeerd. Een grote groep van de "huidige jeugd" mag geen alcohol nuttigen. De zuiperts van de jeugd zijn een veel groter deel van de drinkers in verhouding tot het totaal.

Mijn ouders, die opgegroeid zijn in de slechte, gruwelijke oude tijd waar een misstap, pekelzonde of verkeerde opmerking hardhandig en fysiek afgestrafd werden met een oorvijg of een pak billekoek hadden een simpele regel.
Zat thuiskomen was de tuin omspitten, kots en al.
Er was een hoek van de tuin speciaal daarvoor klaargehouden, men kent het wel, die hoek waar zelfs gras niet goed wil groeien.

Gruwelijk toch, die kindermishandeling....
Slechts 1 keer mogen doen in mijn leven met een kater de tuin omspitten (en dan was ik nog niet eens strontzat thuis gekomen).

Dadeemelee 7 december 2019 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9189522)
Hier ook zoiets, en al zeker geen 5,2 pro mille :lol:
Meer dan een pint of zes zal het niet geweest zijn.

Dat is niet strontzat hé. ;-)

Ik bedoel echt wel kotsen. En dat is mij ook maar 2 keer overkomen, daarna wist ik het wel.

Vrijheideerst 7 december 2019 15:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9189533)
Vuiligheid !! :|

Ik heb het al een jaar of 16 niet meer gezopen hoor.

Zipper 7 december 2019 15:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9189535)
Dat is niet strontzat hé. ;-)

Ik bedoel echt wel kotsen. En dat is mij ook maar 2 keer overkomen, daarna wist ik het wel.

Toch wel, ge kunt poepeloere zat zijn zonder te moeten kotsen. Overgeven betekent een slechte vertering.

Vrijheideerst 7 december 2019 15:12

Ja, het is duidelijkd at Dadeemelee enkel azijn met cara pils drinkt.

NieuwNoors 7 december 2019 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 9189534)
Dat die ouders "So what" als vergoeilijking aanhalen omdat hun dochter een halve fles vodka leegzoop is eigenlijk meer een indicatie dat er iets ferm verkeerd is met die ouders.

Ook is de premisse van enkele "geïntervieuwden" in het artikel dat het niet erger of beter is dan "vroegah" fundamenteel verkeerd. Een grote groep van de "huidige jeugd" mag geen alcohol nuttigen. De zuiperts van de jeugd zijn een veel groter deel van de drinkers in verhouding tot het totaal.

Mijn ouders, die opgegroeid zijn in de slechte, gruwelijke oude tijd waar een misstap, pekelzonde of verkeerde opmerking hardhandig en fysiek afgestrafd werden met een oorvijg of een pak billekoek hadden een simpele regel.
Zat thuiskomen was de tuin omspitten, kots en al.
Er was een hoek van de tuin speciaal daarvoor klaargehouden, men kent het wel, die hoek waar zelfs gras niet goed wil groeien.

Gruwelijk toch, die kindermishandeling....
Slechts 1 keer mogen doen in mijn leven met een kater de tuin omspitten (en dan was ik nog niet eens strontzat thuis gekomen).

Mijn broer is 1 keer zat thuisgekomen op zijn 15de en kreeg exact dezelfde straf van mijn vader! Ook had broer eens gerookt toen hij 11 of 12j was. Als straf moest hij van mijn vader 10 sigaretten achter elkaar oproken. Tja, ik sta niet achter zulke straffen en zou ze nooit mijn kinderen opgelegd hebben. En ja; eigenlijk was dat kindermishandeling .

Elio di Supo 7 december 2019 15:59

Eerste maal dronken toen ik 15 was tijdens het carnaval in Mortsel. Zo'n stuk of 7 geuzen gedronken. Strontzat (met kotsen en al) was ik echter niet. Toen ik thuiskwam sliepen mijn ouders al. De eerste maal strontzat was tijdens een kaas- en wijnavond georganiseerd door de faculteit. Ik denk dat de mix van witte en rode wijn en de slechte verluchting in de kelderrruimte de oorzaak waren. Nadien ook nog eens goed ziek geweest tijdens een fuif waar ik stohrum kapte in mijn bier.

Anna List 7 december 2019 16:06

5 wijnproeverij ... 8 artsen aanwezig.

Maar t was zo koddig, die kleine die de klutskes opdronk.

Zipper 7 december 2019 16:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9189589)
5 wijnproeverij ... 8 artsen aanwezig.

Maar t was zo koddig, die kleine die de klutskes opdronk.

Oh, maar als dat ook meetelt :lol:, ik heb, vier of vijf jaar zijnde, ook eens de klutskes van appel-cider opgedronken. Naar het schijnt snurkte ik als een "mager varkentje" :lol:

morte-vivante 7 december 2019 16:32

19, ik zat toen al in de VS waar ge 21 moet zijn om alcohol te mogen kopen...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be