![]() |
Is dit de maatschappij waar u wil in leven?
Een kleine greep uit:
Gewelddadige homejacking in Sinaai: koppel vastgebonden en kinderen opgesloten. Betrapte zwartrijder valt MIVB-controleur thuis aan. ’De MIVB zegt in La Capitale van niets te weten. ‘Maar wij nemen alle gevallen van agressie tegen ons personeel heel ernstig. Van dit feit zijn we niet op de hoogte.’ Lindsay (13) schrijft emotionele brief aan haar school: “Ik hoop dat jullie kunnen garanderen dat ik weer veilig naar huis en school kan” Stof om over na te denken en er uiteindelijk eens paal- en perk aan te stellen en diegenen die het niet zo hoog op hebben met hoe de samenleving er eigenlijk juist uit ziet, hun eigen ding maar doen, eens serieus op het matje te roepen, te beboeten, celstraffen geven. :roll: |
Ik heb inderdaad liever dat de samenleving harder optreedt tegen "zware" misdrijven.
Welke zijn dat voornamelijk? Alle geweldsmisdrijven. Misdrijven waar het slachtoffer zeer diep getroffen wordt, vb. een inbraak in je woning. Misdrijven met ernstige gevolgen, vb. een diefstal van een kabel van 100 euro, maar die een halve dag problemen geeft op de helft van het spoorwegnet. En gene zever met die halfbakken would be straffen zoals een werkstraf. Een verdubbeling van de gevangeniscapaciteit is nodig, en om dat betaalbaar te houden: alle gevangenen die geen sociaal gevaar inhouden, kunnen in een sobere ocmw-blok gestoken worden, met de boodschap: als je toch ontsnapt dan krijg je het dubbele, in de "grote" gevangenis. |
Citaat:
Gisteren hebben ze een herdenkingsmuur opgericht van politiemensen die gestorven zijn bij het uitvoeren van hunne job. |
Citaat:
p.s. Iets waar stakers en andere niet over nadenken tijdens het gevecht met de Politie/ordediensten waar dan ook ter wereld is dat er bij de ordediensten misschien wel mensen bij zijn die tot op bepaalde hoogte akkoord met wat stakers de stakers proberen gedaan te krijgen maar zij op dat ogenblik instaan voor de veiligheid van andere mensen die bijvoorbeeld een winkel hebben die soms door stakers volledig in de vernieling geslagen is geweest of er zaken uit gestolen zijn. Stakingen: palletten verbranden, hesjes, plastieken fluitjes en andere toeters- en bellen, vergen vuil achterlaten, winkels stukgeslagen, bus- en tramhaltes kapot geslagen ... ellenlange lijst. Dat laatste kunnen we zelfs plaatsen bij milieuverontreiniging. |
Error in mijn bovenstaande tekst: paletten ware beter geweest. :roll:
Dit even volledig 'terzijde' zijnde over naar ... Paul Verhaeghe, hoogleraar psychologie: 'We kweken psychiatrische patiënten bij de vleet' Ik kan de hoogleraar psychologie géén ongelijk geven. |
Citaat:
Ik geloof niet dat de gemiddelde Belg tegen migratie is. Aziaten, Noord of Zuid - Amerikanen.. het zou allemaal werken. Maar moslims moeten bewust worden buiten gehouden omdat 1600 jaar geschiedenis ons leert dat ze overal voor problemen zorgen. Noem mij gerust een conspiracy nut, maar ik geloof dat dit met opzet gebeurt. Er is totaal geen draagvlak voor de import van zoveel Islamieten uit het Midden Oosten, maar de EU drukt ondanks alle protest zijn agenda door. Het schip moet en zal zinken |
Citaat:
En bij uitbreiding: slachtoffers die per definitie weerloos of weerlozer zijn, zoals kinderen, gehandicapten, ouderlingen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
en op de vraag : Is dit de maatschappij waar u wil in leven? Neen. |
Citaat:
En ze in een ocmw-blok samen proppen kost ons ook handenvol geld om ze te kweken en te bewaken, en we zorgen daarbij nog voor een bom die dan wel eens ontploft! |
Citaat:
Ik heb pletsen gegeven en ook gekregen....en ik ben hier nog en ben zelfs niet getraumatiseerd. Maar ja in de ogen van mijn ouders was ik een doorsnee snotneus vlegel en geen Unieke Prins. |
Citaat:
|
Citaat:
Zelfs de doodstraf lijkt niet zo veel om te zeggen niks nada 0,0 uit te halen als we even over de grote plas kijken ....dus wat ziet U als volger van een gemeenschapspartij aan oplossingen ? Uw partij neemt toch graag de trein naar het hoge Noorden dacht ik ? Awel ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
en nog meer voordelen !! En de slachtoffers .... ontploft !!!! Politiek correct is dit toch ok ?? Lang leve de politieke correctheid !! 8-) Lees mijn bijdrage geheel in sarcasme !! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:46. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be