![]() |
DHL - Vlaams Blok Standpunt
Wat me niet duidelijk is, is de positie van het Vlaams Blok (excuseer Belang) in de DHL-kwestie. Een eis van DHL opdat ze zou blijven was het aantal nachtvluchten opschroeven (naast de mogelijkheid tot uitbreiding, enz.)
Aan de kant van de onzekere arbeiders van DHL was de positie van het VB "DHL MOET BLIJVEN". Aan de kant van de door nachtvluchtengetergde buurtbewoners klonk het dan eerder "STOP DE NACHTVLUCHTEN". Misschien kan iemand me toch eens verduidelijken wat het standpunt van het Vlaams Blok hierin is... Om mogelijke spammers tegen te gaan, zal ik nog eens herhalen wat de vraag is: "Wat is het standpunt van het Vlaams Blok inzake DHL?" Dank u. |
Citaat:
|
Citaat:
Enkele VB parlementsleden verschilende dan ook met deze mening gaande van geen enkele nachtvlucht meer tot het onbeperkte uitbreiden. |
Citaat:
had Guynocchio geen 200.000 banen beloofd? zijn cijfer komt in die richting, enkel in negatieve zin |
Citaat:
Het VB had hier niks beter kunnen doen. Citaat:
|
Citaat:
ocharme die omwonenden denk je mss, maar het waren er hoogstens een paar honderd die van hun neus maakten: de luchthaven daar bestaat al langer dan het gros van de bewoners aldaar.. goedkope bouwgrond, ok, maar de lasten niet willen meepakken, bovendien bestaat er ook iets als geluidsisolatie.. Citaat:
|
meer info vind je in http://forum.politics.be/showthread.php?t=21178, http://forum.politics.be/showthread.php?t=20743 en http://forum.politics.be/showthread.php?t=20713&page=1
het dhl-standpunt van het vb is een toonbeeld van populisme. |
Citaat:
Zeker als ze op debatten met de andere partijen geweerd worden. |
Antwoord op Vlaams Blok standpunt
Citaat:
Citaat:
Dank u. |
Citaat:
Trouwens, het is juist door het door de flaminganten gewilde confederale België van vandaag (zes regeringen) dat we tot zulke wantoestanden zijn gekomen. De Vlaams-nationalisten zijn dus mede-verantwoordelijk voor het jobverlies. |
Citaat:
Méér nog, het VB heeft schrik van de echte debatten. Ze verkiezen zich te wentelen in hun slachtofferrolletje. |
Citaat:
Hebt gij trouwens al eens in detail geantwoord op de gestelde vraag. Van een voorzitter kan dat anders wel verwacht worden. |
De grote bedrijven in dit land (Siemens, Philips, Ford, ...) hebben een gezamelijke brief gestuurd naar de regering dat, als de loonlasten niet drastisch verlagen (en dan spreek ik niet over een percentje of twee), ze hun biezen pakken en verhuizen.
Wat blijkt, de drie bovengenoemde, evenals diverse anderen zijn hun productie capaciteit aan het verhuizen naar het buitenland. Zo weet ik dat Siemens z'n gehele R&D in België aan het verplaatsen is naar India, en hun productie naar Polen. Op termijn zal er van hen niets meer overblijven in België. Voor de anderen zal wel iets analoogs aan de gang zijn. Resultaat: De ene na de andere grote fabriek die sluit, iedere keer met een sociaal drama als gevolg. Nu komt er dan eens een internationaal bedrijf op de proppen dat zegt dat ze duizenden jobs willen maken, op voorwaarde dat ze naar hartelang kunnen nachtvliegen.... In plaats van dat te grijpen met beide handen zeggen we: "Neen, wij willen slapen", en ook DHL gaat nu dezelfde toer op van verhuizing. Om sommigen hier even een realiteitcheck te geven, Populisme is beweren: "Wij gaan 300.000 jobs bijcreeren" in een tijd dat door dezelfde partijen (VLD & SP-A) de industrie van België aan het leeglopen is. |
Discussie ten gronde aub ...
Citaat:
Ik vraag naar de standpunten van het vlaams blok inzake DHL. Ik krijg 1 stuk informatie van de vlaams blok site (tot daar toe), en al de rest zevert er maar op los zonder ten gronde te debateren (eigenlijk is kibbelen een beter woord). Ik weerleg nu het VB standpunt (volgens hun site). Gelieve op basis hiervan verder te werken. En beter nog, gelieve uw EIGEN mening te formuleren, of is het misschien zo dat een Vlaams Blokker steeds moet kijken op de VB website vooraleer hij/zij weet welke zijn/haar EIGEN MENING is??? Ik hoop van niet. |
Citaat:
|
Citaat:
En DHL vertrekt niet naar het buitenland het gaat NIET uitbreiden in brussel. Er blijft nog steeds een "hub" in belgie, spijtig genoeg kleiner dan ervoor. Het VB had niet meer kunnen doen dat de huidge regering dat zei ik en daar heb je nog niks op gezegd. Zeg me eens welke de mirakel oplossing van het VB was? Citaat:
|
Citaat:
Het VB zit in het parlement het zou oplossingen moeten naarvoor brengen niet stemmen proberen winnen. |
Citaat:
zou wel es een debat willen zien tussen FDW en één van de BUBbelkes, wedden dat die belgicist tegen het eind van de uitzending met een ei in zijn broek zit?! |
Citaat:
er zijn genoeg belangrijke thema's, maar dat migrantenstemrecht heeft wekenlang, zoniet maandenlang het nieuws gedomineerd was dat een idealistische maatregel die de allochtonen moest helpen inburgeren? nee, bedoeling was om zoveel mogen extra stemmen te winnen voor de PS, om hun almacht in de regering te kunnen versterken |
Citaat:
Zo moeilijk is dat toch niet ? Vragen wij aan u om het standpunt van het CD&V, de SP.a of VLD uit te leggen ? De discussie is hier trouwens reeds gevoerd toen het nog actueel was. Doe u de moeite om ze te lezen en daar op verder te borduren. Nu zijn het vijgen na pasen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:53. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be