![]() |
Oude Diesels weer welkom
|
En dé grap is dat Groenlinks daar in het college zit.
Geen enkele Vlaamse groene heeft dit getweet. :rofl: |
Enkel LEZ Rotterdam, vanaf 1 jan 2020.
Toch een heel raar signaal, zelfs de onderborden moeten ze vernieuwen of aanpassen. Euro 3 diesels bouwjaar 2001 en jonger mogen dus niet binnen, euro 3 diesels bouwjaar 2000 dan weer wel, en euro 1 en 2 ook, zelfs nog oudere zonder euronorm. Vanaf euronorm 4 diesel en jonger mag binnen. Citaat:
(Nederland heeft überhaupt zeer weinig dieselpersonenwagens, gezakt naar < 15% aandeel wagenpark. |
Citaat:
Er zullen nog wel meer rare signalen komen.:lol: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nederland zelf heeft weinig oude diesels, maar de toeristen hebben die wel. |
Citaat:
Nemen we nu enkel "de Belg" Want de Duitser zal uiterst zelden met een oude diesel rijden die mag in de meeste Duitse steden sinds 2008 niet meer binnen: https://www.citytrip.be/milieusticke...duitse-steden/ (mss hoogstens een paar verlorene oldtimer Mercedes 300 TD of zoiets) Het gemiddeld wagenpark in Belgie wordt 9 jaar oud volgens Febiac. https://www.febiac.be/public/statist...FID=23&lang=NL En als ik op Febiac de lijst bekijk van wagens die ouder dan 20 jaar zijn is dat ongeveer 9% van het totaal van 5,8 miljoen personenwagens. Citaat:
De meeste die met een diesel rijden doen toch minstens 20.000 km/jaar dus die hebben ook al minstens 400.000 km na 20 jaar, na 30 jaar wie weet >600.000 km. lol En wie rijdt er nu toevallig daarvan met die oude dieselbak als toerist naar Rotterdam? Vlamingen? Brusselaars? Walen? Fransen? Lamenielachen. Wie een citytrip naar stadskern Rotterdam doet kan best het OV nemen, neem ik aan. |
En nee dit is geen samenzwering tegen "de sjoemeldiesels", dit zijn quasi feiten.
Of waarom LEZ überhaupt ingevoerd zijn, sinds ruim 10 jaar. Citaat:
Ja "diesellovers" haal nu maar alweer uw stropoppenarsenaal boven: kachels, schepen, bussen, vrachtwagens,... :-P Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En? Had je liever een NO2 satellietenbeeld van Europa? ![]() https://www.technischweekblad.nl/nie...-is-echt-nieuw Lees vooral de tekst, volgend jaar is het hek van de dam. |
Citaat:
|
Citaat:
En dat verwondert mij niet dat een havenstad zoals Rotterdam andere bronnen van vervuiling heeft |
Citaat:
Het zal dus pakweg 50% zijn. Want vrachtwagens hielden zich wel aan hun euronorm 6, grafiek TNO: https://forum.politics.be/showpost.p...0&postcount=14 Citaat:
En die 10 diesels die daar terug binnenmogen gaat het ook niet maken. Maar pakweg 80% van de grote steden hebben geen of amper schepen. LEZ hebben heus een reden van bestaan, en het groot verminderingseffect op ultrafijnstof is wetenschappelijk aangetoond. Op NOx is het effect veel minder want 99% van de diesels zijn sjoemeldiesels op dat gebied, die mogen allemaal verder binnen in de steden. Tropos Leipzig legt dat wetenschappelijk uit op 75 bladzijden: https://forum.politics.be/showpost.p...0&postcount=22 Dat een LEZ weinig helpt -specifiek bij NOx- is dat alle diesels vanaf euronorm 4 niet geweerd worden. Mss helpt een tekeninkje? ![]() |
Diezelfde astma patiënten wijzen ze ook toe aan de over geïsoleerde huizen heden ten dage.
Conclusie; astma verschijnt en verdwijnt naargelang grafiek. |
Uitzonderingen voor de rijken creëren met hun oldtimers en dure luxeautos. Daar gaat het om. Laat de armen het milieu maar redden. De elite zelf wil zich niet aanpassen.
|
Citaat:
Je betaalt maar ~37 € verkeerstaks. Rijk moet je daarvoor niet zijn. :-P Citaat:
Citaat:
"Rijken" gaan geen citytrips maken met hun zeldene peperdure oldtimers. Die leggen wslk veel minder dan 1000 km per jaar af. Zot zijn die echt niet. Voor rond te rijden/reizen gebruiken ze andere voertuigen/middelen. |
Citaat:
Die uitzonderingen voor de rijken zijn immoreel en tonen dat onze democratie gebrekkig is. Het is door gelobby dat die uitzonderingen voor de elite bekomen worden. Geld en macht bepalen dit soort van wetten, niet de wil van de bevolking. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:15. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be