![]() |
Groot schandaal: Griekse bushbacks aan EU grens
Wat betekent vandaag de dag een grens nog?; nu is het terugsturen van illegaal overstekende migranten over een rivier (grens Turkije-Griekenland) ook al een pushback. Die moeten gewoon aan een grenspost oversteken en daar asiel aanvragen of hun legale papieren laten zien:
https://www.knack.be/nieuws/belgie/s...l-1544093.html De definities worden altijd maar opgerekt, lijkt me! |
Citaat:
|
Citaat:
Maar laat eens het achterste van je tong zien. Terzake nu: ik denk dat de wetgeving zo in mekaar zit: iemand die zich aanbiedt aan de grens, en verklaart dat hij politiek asiel zoekt, binnen gelaten moet worden, zodat in alle veiligheid onderzocht kan worden of hij/zij in aanmerking komt. Het enige wat verkeerd is: dat onderzoek duurt te lang. Vb. als er een Koerd is die uit Turkije vlucht, dan kan dat terecht zijn. Of een Turkse opposant. Voor alle andere nationaliteiten is volgens mij Turkije een veilig land. Dus op een uurtje tijd, moet dat beklonken kunnen zijn. |
Citaat:
|
ik weet niet of het aan de Griekse grens is, maar bush back is een feit.
![]() |
Citaat:
Gelukkig heeft Theo al heel wat werk verzet, bijvoorbeeld met die vakantiegangers naar hun zogezegd onveilige land van oorsprong. |
Kunnen we de overigens gesmaakte natuurfoto's behouden voor de luchtigere draden in het juiste soepforum?
|
Citaat:
Geen Gilette? Geen asiel. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
cfr het arrest over die Syrische familie. |
Citaat:
|
Citaat:
Geef mij die 'onbewerkte' juffrouw dan maar. :rofl: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ook veel 'kinderarbeid' precies in sommige reclameboodschappen of is dat nieuw want ik kijk nog maar raar of zelden TV. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:52. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be