Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Groot schandaal: Griekse bushbacks aan EU grens (https://forum.politics.be/showthread.php?t=251236)

Less is more 16 december 2019 17:02

Groot schandaal: Griekse bushbacks aan EU grens

Wat betekent vandaag de dag een grens nog?; nu is het terugsturen van illegaal overstekende migranten over een rivier (grens Turkije-Griekenland) ook al een pushback. Die moeten gewoon aan een grenspost oversteken en daar asiel aanvragen of hun legale papieren laten zien:

https://www.knack.be/nieuws/belgie/s...l-1544093.html

De definities worden altijd maar opgerekt, lijkt me!

Anna List 16 december 2019 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Less is more (Bericht 9198794)
Wat betekent vandaag de dag een grens nog?; nu is het terugsturen van illegaal overstekende migranten over een rivier (grens Turkije-Griekenland) ook al een pushback. Die moeten gewoon aan een grenspost oversteken en daar asiel aanvragen of hun legale papieren laten zien:

https://www.knack.be/nieuws/belgie/s...l-1544093.html

De definities worden altijd maar opgerekt, lijkt me!

Ik heb al uw berichten sinds 2007 gelezen.

De schoofzak 16 december 2019 17:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9198832)
Ik heb al uw berichten sinds 2007 gelezen.

En onthouden ook?
Maar laat eens het achterste van je tong zien.

Terzake nu:
ik denk dat de wetgeving zo in mekaar zit: iemand die zich aanbiedt aan de grens, en verklaart dat hij politiek asiel zoekt, binnen gelaten moet worden, zodat in alle veiligheid onderzocht kan worden of hij/zij in aanmerking komt.

Het enige wat verkeerd is: dat onderzoek duurt te lang.
Vb. als er een Koerd is die uit Turkije vlucht, dan kan dat terecht zijn. Of een Turkse opposant.
Voor alle andere nationaliteiten is volgens mij Turkije een veilig land. Dus op een uurtje tijd, moet dat beklonken kunnen zijn.

kwantum 17 december 2019 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9198844)
...
ik denk dat de wetgeving zo in mekaar zit: iemand die zich aanbiedt aan de grens, en verklaart dat hij politiek asiel zoekt, binnen gelaten moet worden, zodat in alle veiligheid onderzocht kan worden of hij/zij in aanmerking komt.

...

En dan als ze asiel krijgen krijgt ge ze nooit meer terug buiten. Dat is toch ook niet de bedoeling van asiel geven?

Anna List 17 december 2019 11:27

ik weet niet of het aan de Griekse grens is, maar bush back is een feit.

De schoofzak 17 december 2019 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kwantum (Bericht 9199353)
En dan als ze asiel krijgen krijgt ge ze nooit meer terug buiten. Dat is toch ook niet de bedoeling van asiel geven?

Inderdaad, ook dat moet gewijzigd worden.
Gelukkig heeft Theo al heel wat werk verzet, bijvoorbeeld met die vakantiegangers naar hun zogezegd onveilige land van oorsprong.

De schoofzak 17 december 2019 11:44

Kunnen we de overigens gesmaakte natuurfoto's behouden voor de luchtigere draden in het juiste soepforum?

Skobelev 17 december 2019 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9199401)
ik weet niet of het aan de Griekse grens is, maar bush back is een feit.
]

Dat zou nog eens een criterium kunnen zijn.

Geen Gilette? Geen asiel.

Jay-P. 17 december 2019 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9199442)
Kunnen we de overigens gesmaakte natuurfoto's behouden voor de luchtigere draden in het juiste soepforum?

Zegt ge dat nu met je nieuw crocskes aan je tenen?

Anna List 17 december 2019 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9199442)

reclamaties bij de TS graag.

Dadeemelee 17 december 2019 13:48

Citaat:

En onthouden ook?
Maar laat eens het achterste van je tong zien.

Terzake nu:

Vb. als er een Koerd is die uit Turkije vlucht, dan kan dat terecht zijn. Of een Turkse opposant.
Voor alle andere nationaliteiten is volgens mij Turkije een veilig land. Dus op een uurtje tijd, moet dat beklonken kunnen zijn.

Ik denk dat ze zich op het grondgebied van het land moeten bevinden vooraleer ze asiel kunnen aanvragen.
cfr het arrest over die Syrische familie.

N-VA 9 maart 2021 00:39

Citaat:

Een Koerd of een Turks opposant kan terecht zijn, andere nationaliteiten moeten direct worden teruggestuurd. 1 uur? 1 seconde duurt dat!

Universalia 10 maart 2021 09:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9199450)
Dat zou nog eens een criterium kunnen zijn.

Geen Gilette? Geen asiel.

De huidige vele reclameboodschappen nog niet gezien?

Geef mij die 'onbewerkte' juffrouw dan maar. :rofl:

Skobelev 10 maart 2021 12:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9624378)
De huidige vele reclameboodschappen nog niet gezien?

Geef mij die 'onbewerkte' juffrouw dan maar. :rofl:

Tja reclame....als het geen negers of bruin mannen zijn is het niet goed meer vandaag. :?

De schoofzak 10 maart 2021 16:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kwantum (Bericht 9199353)

Asiel zou inderdaad moeten gelden tot de situatie veiliger is in zijn eigen land, of dat de zoeker naar een veilig buurland van zijn oorspronkelijk land gebracht kan worden.

Universalia 28 maart 2021 09:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9624539)
Tja reclame....als het geen negers of bruin mannen zijn is het niet goed meer vandaag. :?

De reclamejongens- en meisjes werken zo de omvolking in de hand of is dat gewoon brainwashing?

Ook veel 'kinderarbeid' precies in sommige reclameboodschappen of is dat nieuw want ik kijk nog maar raar of zelden TV.

Skobelev 28 maart 2021 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 9641349)
De reclamejongens- en meisjes werken zo de omvolking in de hand of is dat gewoon brainwashing?

Ook veel 'kinderarbeid' precies in sommige reclameboodschappen of is dat nieuw want ik kijk nog maar raar of zelden TV.

Door de overheid en de EU opgedrongen. Meer moet je er niet achter zoeken.

Vlad 19 november 2021 16:25

Citaat:

De Griekse minister voor Migratie, Notis Mitarachi (Nea Demokratia), nam het Duitse en West-Europese migratiebeleid op de korrel naar aanleiding van de groeiende migratiedruk uit Afghanistan naar Griekenland en van een door Wit-Rusland geprovoceerde mensensmokkel van migranten naar de EU.

Mitarachi liet verstaan dat vluchtelingenstromen naar haar land worden aangedreven door “West-Europese sociale uitkeringen”. Bron.
Maw de landen aan de grens van de Europese unie vragen de kernlanden om te stoppen met ocmw voor de hele wereld te willen spelen.

Universalia 21 november 2021 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9641360)
Door de overheid en de EU opgedrongen. Meer moet je er niet achter zoeken.

Naar alle waarschijnlijkheid inderdaad opgedrongen. :?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be