Micele |
17 december 2019 16:03 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List
(Bericht 9199721)
en wie koopt noodgedwongen tweedehands en niet zo nieuw?
|
En wie kocht toen een goedkopere benzinewagen ipv een dieselwagen? (tweedehands)
Die oude benzinewagens hebben allemaal geen probleem de LEZ binnen te mogen.
Citaat:
dat vergt toch niet zo heel veel empathie om te weten welke economische klasse het grootste slachtoffer is van deze omschakeling hé ?! :?
|
De "dommeriken" die zich een diesel lieten aanpraten?
En "de dommeriken" die alhoewel ze het wisten toen (sinds 2013*) na bijna 4 extra jaren nog altijd niet omgeschakeld zijn op een goedkope occassie-benzine?
Citaat:
https://www.standaard.be/cnt/dmf20130913_00739659
Antwerpen gaat oude dieselwagens bannen
13/09/2013 om 17:03 door bvb | Bron: Belga
De Antwerpse binnenstad, van de Scheldekaaien tot de Singel, wordt vanaf 2016 een zogenaamde lage-emissiezone. Daar heeft het schepencollege vrijdag een concrete aanpak voor geformuleerd. Dieselwagens ouder dan vijftien jaar zullen bijvoorbeeld niet langer welkom zijn, dieselwagens ouders dan tien jaar enkel indien ze een roetfilter hebben.
De handhaving van de maatregel zal gebeuren via nummerplaatherkenning. Antwerpen is de eerste stad in Vlaanderen die een lage-emissiezone invoert en werkt voor dit pilootproject samen met de federale en Vlaamse overheid.
|
Sinds 1 februari 2017 is de LEZ Antwerpen ingevoerd.
Zelfs in 2013 heb ik er een draad voor gestart: https://forum.politics.be/showthread.php?t=191567
|