Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Federale politiemensen moeten geld voor LEZ vignetten zelf voorschieten. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=251247)

Dadeemelee 17 december 2019 14:18

Federale politiemensen moeten geld voor LEZ vignetten zelf voorschieten.
 
In het kader van Belgenmoppen:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20191217_04771193

Citaat:

Speurders van de federale politie die met hun verouderde en dus vervuilende dienstwagen een lage-emissiezone binnenrijden, moeten zelf een dagpas voorschieten. Op de terugbetaling moeten ze soms meer dan een jaar wachten. Dat schrijven Het Laatste Nieuws en De Morgen dinsdag.
Als tussenoplossing zouden ze hun vervuilende wagens in andere regio's laten rijden.

Anna List 17 december 2019 14:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9199623)
In het kader van Belgenmoppen:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20191217_04771193



Als tussenoplossing zouden ze hun vervuilende wagens in andere regio's laten rijden.

LEZ terug afschaffen, wegens geen effect, zoals in Rotterdam.

Dadeemelee 17 december 2019 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9199624)
LEZ terug afschaffen, wegens geen effect, zoals in Rotterdam.

Wat ik me nu afvraag: moeten Gentse en Antwerpse politiemensen ook vignetten kopen?

Anna List 17 december 2019 14:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9199626)
Wat ik me nu afvraag: moeten Gentse en Antwerpse politiemensen ook vignetten kopen?

in Antwerpen hebben hulpvoertuigen, OV en leger etc gewoon een uitzondering.

Antwerpen zou de federale entiteiten daar idd best zo snel mogelijk uithalen. :p

Micele 17 december 2019 14:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9199624)
LEZ terug afschaffen, wegens geen effect, zoals in Rotterdam.

LEZ verstrengen vind ik beter, waarom dagpasjes? In welk land bestaat zoiets?

In Sossenland?

Ofwel koop je veel minder vuil of je - wagen - blijft buiten. :-D

Dadeemelee 17 december 2019 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9199633)
in Antwerpen hebben hulpvoertuigen, OV en leger etc gewoon een uitzondering.

Antwerpen zou de federale entiteiten daar idd best zo snel mogelijk uithalen. :p

Ik zie het al. Iedereen gelijk voor de wet, behalve als het niet goed uitkomt. :lol:

Anna List 17 december 2019 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9199642)
Ik zie het al. Iedereen gelijk voor de wet, behalve als het niet goed uitkomt. :lol:

behalve als ge de wet maakt, je zou haast gaan denken dat ze menselijk zijn daar in Antwerpen. :p

Micele 17 december 2019 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9199642)
Ik zie het al. Iedereen gelijk voor de wet, behalve als het niet goed uitkomt. :lol:

Dat is in andere landen ook niet anders.

Maar in andere landen hebben ze wel geen onnozele dagpasjes.
Only watjesland Belgium.

Anna List 17 december 2019 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9199635)
LEZ verstrengen vind ik beter, waarom dagpasjes? In welk land bestaat zoiets?

In Sossenland?

Ofwel koop je veel minder vuil of je - wagen - blijft buiten. :-D

in Rotterdam (niet toevallig ook met zeehaven tot in de stad) was de wetenschappelijke conclusie dat het gros van de vervuiling komt aanwaaien en dat de LEZ vd stad geen significante invloed heeft (zelfs zonder dagpasjes).

Anna List 17 december 2019 14:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9199648)
Dat is in andere landen ook niet anders.

Maar in andere landen hebben ze wel geen onnozele dagpasjes.
Only watjesland Belgium.

die dagpasjes zijn een sociale maatregel, maar laat Groen gerust een heel streng beleid voorstellen in de volgende campagne. 8-)

heb je poen, stem dan groen! ;-)

Micele 17 december 2019 14:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9199651)
die dagpasjes zijn een sociale maatregel, maar laat Groen gerust een heel streng beleid voorstellen in de volgende campagne. 8-)

heb je poen, stem dan groen! ;-)

Hoezo? een dagpasje kost toch geld, dus asociaal.

Landen zonder dagpasjes - dus allemaal - zijn socialer. :-)

Dadeemelee 17 december 2019 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9199651)
die dagpasjes zijn een sociale maatregel, maar laat Groen gerust een heel streng beleid voorstellen in de volgende campagne. 8-)

heb je poen, stem dan groen! ;-)

Mensen laten betalen voor iets waar ze niet op voorhand van verwittigd waren is een sociale maatregel? Onlangs op tv een leverancier van kerstbomen. Voor elk van zijn camions moest hij 800 euro per jaar betalen.

NVA socialisme. :lol:

Micele 17 december 2019 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9199656)
Mensen laten betalen voor iets waar ze niet op voorhand van verwittigd waren is een sociale maatregel?

Van de LEZ wisten ze al minstens 3 jaar op voorhand denk ik.

https://www.ikwilvanmijnautoaf.be/bl...ge-emissiezone

Dadeemelee 17 december 2019 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9199658)
Van de LEZ wisten ze al minstens 3 jaar op voorhand denk ik.

Ben je veel mee als je 3 jaar ervoor een auto kocht.

Micele 17 december 2019 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9199661)
Ben je veel mee als je 3 jaar ervoor een auto kocht.

Zeg eens welke. Alvast zeker geen nieuwe wagen of redelijk jonge occasie.

Bovendien kon men in 2008 al denken dat er ook LEZ in België gingen komen.
In Keulen was er al eentje.

Anna List 17 december 2019 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 9199670)
Zeg eens welke. Alvast zeker geen nieuwe wagen of redelijk jonge occasie.

Bovendien kon men in 2008 al denken dat er ook LEZ in België gingen komen.
In Keulen was er al eentje.

en wie koopt noodgedwongen tweedehands en niet zo nieuw?

dat vergt toch niet zo heel veel empathie om te weten welke economische klasse het grootste slachtoffer is van deze omschakeling hé ?! :?

Micele 17 december 2019 16:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9199721)
en wie koopt noodgedwongen tweedehands en niet zo nieuw?

En wie kocht toen een goedkopere benzinewagen ipv een dieselwagen? (tweedehands)

Die oude benzinewagens hebben allemaal geen probleem de LEZ binnen te mogen.

Citaat:

dat vergt toch niet zo heel veel empathie om te weten welke economische klasse het grootste slachtoffer is van deze omschakeling hé ?! :?
De "dommeriken" die zich een diesel lieten aanpraten?

En "de dommeriken" die alhoewel ze het wisten toen (sinds 2013*) na bijna 4 extra jaren nog altijd niet omgeschakeld zijn op een goedkope occassie-benzine?

Citaat:

https://www.standaard.be/cnt/dmf20130913_00739659

Antwerpen gaat oude dieselwagens bannen

13/09/2013 om 17:03 door bvb | Bron: Belga

De Antwerpse binnenstad, van de Scheldekaaien tot de Singel, wordt vanaf 2016 een zogenaamde lage-emissiezone. Daar heeft het schepencollege vrijdag een concrete aanpak voor geformuleerd. Dieselwagens ouder dan vijftien jaar zullen bijvoorbeeld niet langer welkom zijn, dieselwagens ouders dan tien jaar enkel indien ze een roetfilter hebben.

De handhaving van de maatregel zal gebeuren via nummerplaatherkenning. Antwerpen is de eerste stad in Vlaanderen die een lage-emissiezone invoert en werkt voor dit pilootproject samen met de federale en Vlaamse overheid.
Sinds 1 februari 2017 is de LEZ Antwerpen ingevoerd.
Zelfs in 2013 heb ik er een draad voor gestart: https://forum.politics.be/showthread.php?t=191567

brother paul 17 december 2019 16:54

de dienstvoertuigen van de overheid staan bij de uitzonderingen
en hé ik vind dat normaal dat ze geen uitzonderingen maken en dat ze betalen
maar hé een overheid moet zelf het voorbeeld geven
ofwel heeft ze geen voertuigen nodig, ofwel versmalt ze haar vloot

De schoofzak 17 december 2019 17:54

Laat de rijken, die met hun Tesla's, de dagpasjes betalen.
Oeps, die moeten geen dagpasjes betalen.

Wie komt er om uw poen? 't Is paars-groen!

Micele 17 december 2019 18:16

Wie is er tegen spotgoedkope benzinewagens die de LEZ eeuwig binnenkomen?
Citaat:

https://gocar.be/nl/autonieuws/actua...dan-3-000-euro

Welke tweedehandsauto kies je voor minder dan 3.000 euro?

17/06/2019

Eenvoudiger met benzine

Voor wagens die op benzine rijden is de toegang ruimer, want alle voertuigen met minstens de Euro 3-norm mogen nog rijden in Brussel en Antwerpen na 2025. Zelfs met een budget van minder dan 3.000 euro is de keuze gigantisch. Je vindt stadswagens, compacte wagens, breaks, kleine monovolumes en zelfs cabriolets.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be