Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Je bent hier niet in Marokko! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=251272)

andev 18 december 2019 15:53

Je bent hier niet in Marokko!

Citaat:

De uitspraken van Filip Dewinter (Vlaams Belang) over ‘de verkeerde soort nieuwe Antwerpenaars’ van maandagavond, zinderden dinsdag nog na in de gemeenteraad. Tijdens een terechtwijzing door SP.A-fractieleider Hicham El Mzairh reageerde Sam Van Rooy (Vlaams Belang) fel. ‘Je zit niet in Marokko, dus doe dat vingertje weg.’
Na de tussenkomsten over de meerjarenbegroting en de antwoorden van de schepenen maandag, kregen de fracties dinsdagavond het laatste woord. Al snel keerden de raadsleden zich tegen elkaar. Vooral Vlaams Belang-fractieleider Filip Dewinter kreeg de wind van voor. Hij herhaalde dinsdag wat hij maandag al had gezegd.
De Antwerpse SP.A-fractieleider Hicham El Mzairh beschuldigde Dewinter van polariserende taal. ‘Voor mij is dit een speciale periode’, aldus El Mzairh. ‘Woensdag is het 21 jaar geleden dat ik hier in Antwerpen ben aangekomen vanuit Marokko. Ik ben nu fractieleider van SP.A en uw grootste nachtmerrie. Als het aan u had gelegen, was ik hier niet geweest.’
Dat pikte Vlaams Belang-gemeenteraadslid Sam Van Rooy, die in januari fractieleider wordt, niet. ‘Je zit niet in Marokko, dus doe dat vingertje weg’, riep hij.
uit DS online
Heeft niets te maken met voor of tegen het VB maar die meneer die uit Marokko is gekomen 21 jaar geleden en naar eigen zeggen nu onze grootste nachtmerrie is heeft gelijk: ze waren beter allemaal ginder gebleven!
Nu zijn ze al zo ver dat ze ons ook in de politiek de les gaan spellen? We kunnen natuurlijk blijven onze kop in het zand steken en doen alsof we niet weten dat het binnen een aantal jaren inderdaad zo zal zijn! Dan hebben we geen VB meer maar een almachtige en gevaarlijke islampartij...

Skobelev 18 december 2019 15:58

Hij IS hier ook niet in Marokko. Probeer dat maar te ontkennen.

Guinevere 18 december 2019 16:54

Je bent hier ook niet meer in Bokrijk!

andev 18 december 2019 16:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 9200761)

Bedoel je dat sommige nieuwkomers, bepaalde in het bijzonder, onze maatschappij komen moderniseren en ons naar de 22st eeuw leiden?
Misschien zaten we beter nog in Bokrijk...

Bobke 18 december 2019 17:04

Citaat:

Bokrijk was dan nog 1000 jaar moderner dan uw profeet.
Zij wisten al dat de zon niet onderging in een waterige sibstantie.

Guinevere 18 december 2019 17:06

We zitten hier echt met de verkeerde soort oude Antwerpenaars.

cookie monster 18 december 2019 17:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 9200774)
We zitten hier echt met de verkeerde soort oude Antwerpenaars.

Leg eens uit , aub ??

Dadeemelee 18 december 2019 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 9200709)
Heeft niets te maken met voor of tegen het VB maar die meneer die uit Marokko is gekomen 21 jaar geleden en naar eigen zeggen nu onze grootste nachtmerrie is heeft gelijk: ze waren beter allemaal ginder gebleven!
Nu zijn ze al zo ver dat ze ons ook in de politiek de les gaan spellen? We kunnen natuurlijk blijven onze kop in het zand steken en doen alsof we niet weten dat het binnen een aantal jaren inderdaad zo zal zijn! Dan hebben we geen VB meer maar een almachtige en gevaarlijke islampartij...

Bart De Wever heeft Sammy op zijn plaats gezet. En terecht.
Dikke :thumbsup: voor Bart De Wever.

fred vanhove 18 december 2019 18:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9200806)
Bart De Wever heeft Sammy op zijn plaats gezet. En terecht.
Dikke :thumbsup: voor Bart De Wever.

Weer een deuk in de Forza Flandria.
Daar beginnen echt kosten aan te komen.:-)

Hypochonder 18 december 2019 18:07

Zo’n bruinzak mag een grote muil opzetten maar blanke man mag niks terugzeggen?? Onnozel.

fred vanhove 18 december 2019 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 9200813)
Zo’n bruinzak mag een grote muil opzetten maar blanke man mag niks terugzeggen?? Onnozel.

Die blanke man mag wel iets terugzeggen zelfs een grote muil opzetten. Dat mag zeer zeker.

Vlad 18 december 2019 18:19

Ik ken verschillende mensen van Marokkaanse en Turkse afkomst, 2de en 3de generatie, die zich nog steeds in de eerste plaats Marokkaan of Turks noemen. Waarom zou je hen er niet mogen op wijzen dat ze hier niet in Marokko of Turkije zijn. Het is dikwijls duidelijk dat ze dat nog niet goed door hebben.

Zo sloeg een aantal weken een dronken man zijn vrouw omdat ze niet vlug genoeg zijn sigaretten gaf. Ik kom tussen en hij antwoord me dat hij Marokkaan is en dat mag. De Vlaming moet dan zwijgen of hij is racist.

Man man. Ik zou wel eens in een omgekeerde wereld willen leven. Een Europese minderheid in het midden oosten die dreigt een meerderheid te worden. Ze kan maar beter goed gewapend zijn zoals de joden want wat we hier nu meemaken, daar ben ik vrij zeker van, dat zou je ginds niet zien.

Ik heb al dik spijt dat ik op de Wever gestemd heb. De collaborateur.

En hoe kan het in godsnaam dat hier nog steeds nieuwe Marokkanen binnen komen ? Hoe is dat mogelijk!?

De schoofzak 18 december 2019 18:27

Er is vrije meningsuiting.
Zeker voor iemand die door een ander met een belerend vingertje de les wordt gelezen.
Maar ook voor de burgemeester.
Bijvoorbeeld als die vindt dat in een gemeenteraad het er iets beleefder aan toe moet gaan.

Ik herinner me het filmpje in het Brusselse parlement waar de Vlaams Belanger een jong broekje van de sossen zodanig irriteerde dat hij begon te flippen.
De reactie van de Belanger: als ge daar niet tegen kunt, dan moet ge niet in de politiek gaan.

Zo ook nu.

Zipper 18 december 2019 18:34

Citaat:

We staan idd "aan de vooravond" dat ze ons hier de les gaan spellen. Wacht maar "you ain't seen nothing yet".

Hoofdstraat 18 december 2019 19:53

Citaat:

Dat opgestoken vingertje is iets van de Islam, iets mat 1 god ofzo. En dat zit in de SPA die zogezegd tegen Kerk en godsdienst is. Het is erg geworden. :|

Anna List 18 december 2019 20:10

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9200881)
Dat opgestoken vingertje is iets van de Islam, iets mat 1 god ofzo. En dat zit in de SPA die zogezegd tegen Kerk en godsdienst is. Het is erg geworden. :|

Klassieke groet van IS.

Dadeemelee 18 december 2019 20:18

‘Verkeerde soort nieuwe Antwerpenaars’. Wat bedoelt De Winter daarmee?

Anna List 18 december 2019 20:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9200901)
‘Verkeerde soort nieuwe Antwerpenaars’. Wat bedoelt De Winter daarmee?

IS sympathisanten.

Dadeemelee 18 december 2019 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9200916)
IS sympathisanten.

Ah, ik dacht Rumstenaars. :twisted:

Oeps

Jan van den Berghe 18 december 2019 23:01

Citaat:

Een van mijn voorvaderen is hier "in de tijd van Bokrijk" aangekomen. Uit Oostenrijk. Zijn nakomelingen zijn Vlamingen onder de Vlamingen geworden. Ik ben er één van.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be