Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   It's okay to be white (https://forum.politics.be/showthread.php?t=251282)

Truder 19 december 2019 09:30

It's okay to be white

In schotland is er veel ophef ontstaan over de stickers 'it's okay to be white' Die stickers hangen namelijk doorheen de stad Perth in Schotland.
En de linkse politieke meute is daar razend om.

Kan iemand mij vertellen waarom links zich zo druk maakt over deze stickers en niet over de stickers 'black is beautiful' of 'proud to be black'. Is blank zijn dan een schande volgens links?

Bron: Sceptr

patrickve 19 december 2019 09:35

Geniaal :lol:

Anna List 19 december 2019 10:09

:rofl:

en met twee voeten erin, natuurlijk! :lol:

Stultitiae 20 december 2019 02:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Truder (Bericht 9201247)
In schotland is er veel ophef ontstaan over de stickers 'it's okay to be white' Die stickers hangen namelijk doorheen de stad Perth in Schotland.

Kan iemand mij vertellen waarom links zich zo druk maakt over deze stickers en niet over de stickers 'black is beautiful' of 'proud to be black'. Is blank zijn dan een schande volgens links?

Dat heeft niks met links of rechts te maken.
Doordat blanke samenlevingen over het algemeen hoogontwikkeld zijn, zijn ze een bedreiging/concurrentie voor hen die óók hoog aan de top willen staan.
En dat zijn in dit geval geen moslims of Chinezen. Zeggen wie wel is 'haattaal'.
Een tactiek is om de blanke van zijn eigenwaarde te beroven of blanke samenlevingen te verdunnen met lager-ontwikkelden die wel mogen tonen 'hoeveel ze waard zijn'.
'The Great Replacement' is geen samenzweringstheorie, al zullen sommige sullen hier zeggen van wel.

De BBC neemt uiteraard deel aan de hersenspoeling die stelt dat het gruwelijk fout is om een goed gevoel te hebben bij een blanke afkomst, "want zoiets leidt gegarandeerd naar een holocaust."
Citaat:

"It's sickening and disgusting to know that people think like this."

John Swinney, who is also MSP for Perthshire North, said the "atrocious" stickers had "no place in Perth or any other part of our country."

Police Scotland said it was "currently looking into the matter." Geen klacht ingediend, maar toch onderzoek; verspilling van middelen en mankracht, en dat voor tienduizenden van zulke zaken per jaar!

Posting on Twitter, Mr Swinney said: "We must stand together to resist this unacceptable material."
"It's sickening and disgusting to know that people think like this."

https://www.bbc.com/news/uk-scotland...ntral-50821872

Truder 20 december 2019 09:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stultitiae (Bericht 9201866)

De SNP, Schotse Nationale Partij is een sociaaldemocratische linksnationalistische onafhankelijkheidspartij (wiki)

En het is juist die SNP die razend is bij name van John Swinney vicepremier. Het valt wel op dat alleen links laaiend is en niet de partijen aan de rechterkant van het politieke spectrum. De SNP is zelfs linkser dan Labour. Voor de rest heb je gelijk ivm 'The Great Replacement'.

Citaat:

“Het is OK om blank te zijn”. De eerder passieve boodschap schiet bij de leidende linkse SNP-politici echter in het verkeerde keelgat. De Schotse vicepremier, John Swinney (SNP), heeft de stickers al veroordeeld." Sceptr

TheFourHorsemen 20 december 2019 11:34

Hoe kan men zo'n boodschap nu veroordelen?

Zijn degenen die tegen de stickers zijn dan van oordeel dat het niet oké is om blank te zijn?

Hoomer 20 december 2019 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 9202015)

Zijn degenen die tegen de stickers zijn dan van oordeel dat het niet oké is om blank te zijn?

Weet jij dan niet dat het racistisch is blank te zijn. Jij bent WIT en ik ben roomkleurig (maar das door den ouderdom ;-) )

Anna List 20 december 2019 12:47

Citaat:

Wat schuldgevoel zou toch gepast zijn.

metten 20 december 2019 13:19

Mijn grootmoeder werkte als alleenstaande moeder met twee dochters in een Duits 'patattenlager' om haar kinderen eten te kunnen geven. Zij was dus een blanke (witte) zwarte. :lol:

Guinevere 20 december 2019 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stultitiae (Bericht 9201866)
Doordat blanke samenlevingen over het algemeen hoogontwikkeld zijn, zijn ze een bedreiging/concurrentie voor hen die óók hoog aan de top willen staan.
En dat zijn in dit geval geen moslims of Chinezen. Zeggen wie wel is 'haattaal'.
Een tactiek is om de blanke van zijn eigenwaarde te beroven of blanke samenlevingen te verdunnen met lager-ontwikkelden die wel mogen tonen 'hoeveel ze waard zijn'.
'The Great Replacement' is geen samenzweringstheorie, al zullen sommige sullen hier zeggen van wel.

De BBC neemt uiteraard deel aan de hersenspoeling die stelt dat het gruwelijk fout is om een goed gevoel te hebben bij een blanke afkomst, "want zoiets leidt gegarandeerd naar een holocaust."

Als ik zo om me heen kijk, vind ik de gemiddelde witte nu niet pakken hoogontwikkelder dan mij. Alleen soms misschien rijker, hebzuchtiger, losbandiger, meer geneigd tot excessen... of wereldvreemder. En dat is dus volgens mij niet beter ontwikkeld.

marie daenen 20 december 2019 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 9202374)
Als ik zo om me heen kijk, vind ik de gemiddelde witte nu niet pakken hoogontwikkelder dan mij. Alleen soms misschien rijker, hebzuchtiger, losbandiger, meer geneigd tot excessen... of wereldvreemder. En dat is dus volgens mij niet beter ontwikkeld.

U wil zeggen dat ze in uw landen, waaruit u gevlucht bent beter ontwikkeld zijn??? Beter ontwikkeld in wat??? De mensen op de vlucht jagen???

Guinevere 20 december 2019 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Truder (Bericht 9201247)

Moesten die stickers 'it's okay to be black' er nu ook nog hangen, he? Maar nee, zo lijkt het wel eenzijdige rassenverheerlijking.

Guinevere 20 december 2019 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 9202375)
U wil zeggen dat ze in uw landen, waaruit u gevlucht bent beter ontwikkeld zijn??? Beter ontwikkeld in wat??? De mensen op de vlucht jagen???

Het verschil in ontwikkeling heeft volgens mij niet zozeer met ras, dan wel met religie (of de afwezigheid ervan) te maken. De witten gooiden religie overboord wat tot enorme excessen heeft geleid, waardoor ze zich ongegeneerd hebben ontwikkeld, vaak op de kap van andere beschavingen die door hen werden gekoloniseerd. Religie tempert de ontwikkelingsdrang omdat er een groter moralistisch besef is bij wat men wel of niet doet (met invloed op of ten koste van een ander).

Trouwens, anno 2019 zijn het weldegelijk niet meer de witten die zich aan sneltempo ontwikkelen. Zie idd Chinezen, zuid-oost Azië of Arabieren.

Xenophon 20 december 2019 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 9202376)
Moesten die stickers 'it's okay to be black' er nu ook nog hangen, he? Maar nee, zo lijkt het wel eenzijdige rassenverheerlijking.

- lol -

DewareJakob 20 december 2019 19:56

Citaat:

Er is toch een stevig nuanceverschil tussen 'black is beautiful' of 'proud to be black' en 'It's okay to be white'. Daar zijn wat enorme oogkleppen voor nodig om dat niet te zien.

Bach 20 december 2019 20:41

Citaat:

Niet meer dan mensen die zeggen "I'm proud to be black" toch. Of ziet u dat anders?

No Apologies 20 december 2019 21:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 9202379)
Het verschil in ontwikkeling heeft volgens mij niet zozeer met ras, dan wel met religie (of de afwezigheid ervan) te maken. De witten gooiden religie overboord wat tot enorme excessen heeft geleid, waardoor ze zich ongegeneerd hebben ontwikkeld, vaak op de kap van andere beschavingen die door hen werden gekoloniseerd. Religie tempert de ontwikkelingsdrang omdat er een groter moralistisch besef is bij wat men wel of niet doet (met invloed op of ten koste van een ander).

Trouwens, anno 2019 zijn het weldegelijk niet meer de witten die zich aan sneltempo ontwikkelen. Zie idd Chinezen, zuid-oost Azië of Arabieren.

Het is algemeen geweten dat religie inderdaad een sterk beperkende invloed kan hebben op de ontwikkeling van mensen.

No Apologies 20 december 2019 21:39

Citaat:

Blijkbaar wel. Wat een racisten zeg.

Guinevere 20 december 2019 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bach (Bericht 9202434)
Niet meer dan mensen die zeggen "I'm proud to be black" toch. Of ziet u dat anders?

Ik zie het toch een beetje anders. Op zich storen die stickers mij niet. Als witten die willen ophangen of zich daar goed bij voelen, mij niet gelaten. Het zijn trouwens andere witten zelf die ze blijkbaar storend vinden.

Maar 'i' m proud to be black' is vaak een statement dat werd/wordt gebruikt bij onderdrukking van zwarten in een regio met witte meerderheid. Dus ik vraag me af hoe onzeker je je als witte nu kan voelen in een omgeving waar je niet wordt gediscrimineerd of in de meerderheid bent...?

Guinevere 20 december 2019 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies (Bericht 9202473)
Het is algemeen geweten dat religie inderdaad een sterk beperkende invloed kan hebben op de ontwikkeling van mensen.

Dus we kunnen ons afvragen of ongebreidelde ontwikkeling wel zo goed is voor de mens. ;-)

Om van de planeet nog maar te zwijgen...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be