![]() |
Schotten mogen geen referendum houden over onafh.
De Schotten krijgen geen referendum om voor hun onafhankelijkheid te stemmen.
Later meer |
Natuurlijk gaan ze dat niet krijgen. Johnson heeft het klaar en duidelijk gezegd.
|
Citaat:
Er is geen Guardia Civil in Schotland. :-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
De Schotse nationalisten willen doen wat ze Johnson al jaren verwijten: een referendum houden met een simplistische ja / nee vraagstelling, zonder te weten wat de verdere gevolgen van die beslissing zijn.
Als ze consequent zijn, onderhandelen ze eerst met de UK (en de EU) over de toekomstige scheiding om vervolgens met een concreet akkoord naar de kiezer te trekken zodat die geïnformeerd een beslissing kan nemen. |
Citaat:
die organiseren gewoon hun referendum en geen Boris zal dit kunnen tegenhouden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Op grond van artikel 30 hebben de Schotten toestemming nodig van Westminster. Duidelijke taal lijkt mij. Boris en zijn getrouwe Engelse vazallen zullen nooit ja zeggen. Nicola Sturgeon kan een voor de Engelsen een nietszeggend referendum houden. Zij gaf al aan dat zij de officiële weg volgt. Denk dat ook zij heeft geleerd van de Catalaanse situatie ??
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En wat voor referendum? Een bindend referendum? Een referendum georganiseerd door wie? En een zogenaamd referendum zonder toelating, als het zo bestaat, is er dan een specifieke straf op gesteld? (ik bedoel: in onze grondvod staat dat de stemming verplicht is. Maar als gij 't kotteke binnengaat en niet stemt: nergens strafbaar) En mag de Schotse regering voor dat referendum gebruik maken van Schots belastingsgeld? Zo neen, mogen ze zich laten sponsoren? Ik heb een indruk van de UK dat ze hun vrijheden en burgerrechten veel hoger inschatten dan die Europees-halfgebruinden van langs de Middellandse Zee. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:01. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be