Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   “Als je het even niet meer weet, is er de Opvoedingslijn.” (https://forum.politics.be/showthread.php?t=251292)

daiwa 20 december 2019 00:20

“Als je het even niet meer weet, is er de Opvoedingslijn.”

:lol::lol:

http://www.golfbrekers.be/confronterend-2/#respond

Svennies 20 december 2019 00:54

Tja,generation X....kennix,kannix,doetnix en weetnix....

En dat moet kinderen opvoeden...

daiwa 20 december 2019 00:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 9201853)
Tja,generation X....kennix,kannix,doetnix en weetnix....

En dat moet kinderen opvoeden...

Opvoeding is het proces waarin een persoon – meestal een kind – wordt gevormd naar de normen en waarden van diens opvoeder(s)… (Wikipedia)

Svennies 20 december 2019 01:10

Juist,maar als het elke keer op nix eindigt ...

Dan maar terug de bomen in....

Of moet den bompa en de bomma hun fout die ze eerder gemaakt hebben met de generatie X dan zelf gaan herstellen bij hun kleinkinderen....

Zeg het zelf ,en het is ook mijn fout in opvoeding geweest...

We waren te soft,onze kinderen te beschermen tegen de jeugd die wij hebben meegemaakt....

We hebben er eigenlijk watjes van gemaakt die afhankelijk blijven van diegenen die hen hebben opgevoed...

Nix is het orderwoord...

Jay-P. 20 december 2019 02:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Svennies (Bericht 9201859)
Juist,maar als het elke keer op nix eindigt ...Dan maar terug de bomen in....
Of moet den bompa en de bomma hun fout die ze eerder gemaakt hebben met de generatie X dan zelf gaan herstellen bij hun kleinkinderen....
We waren te soft,onze kinderen te beschermen tegen de jeugd die wij hebben meegemaakt. We hebben er eigenlijk watjes van gemaakt die afhankelijk blijven van diegenen die hen hebben opgevoed...
Nix is het orderwoord...

Vwalla: :thumbsup: helemaal mee eens.
Zeg maar dat 'n een boomer het gezegd heeft. :-P

Anna List 20 december 2019 07:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 9201867)
Vwalla: :thumbsup: helemaal mee eens.
Zeg maar dat 'n een boomer het gezegd heeft. :-P

eindelijk een mea culpa van de boomers! :-P

Het Verzet 20 december 2019 07:37

Och, 't zijn niet enkel de jonge gasten, 't is gewoon mensen in't algemeen.
De ouw peekes en meekes kunnen ook een stukske melken, alles is te heet of te koud.
En nul verantwoordelijkheidsgevoel, 't is bij wijze nog de flik zijn fout als ze bezopen in den auto worden tegengehouden.

Gelijk mijn avatar stelde: "When you're born you get a ticket to the freak show. When you're born in America, you get a front row seat."

De mensheid is nu eenmaal achterlijk. Beter daar mee lachen en van genieten, dan er zelf zuur van te worden. Ge kloot er uiteindelijk alleen uzelf mee.

patrickve 20 december 2019 07:42

Citaat:

We waren te soft,onze kinderen te beschermen tegen de jeugd die wij hebben meegemaakt....

Welnee. Door "te soft" te zijn hebben we hen in een voor hen heel harde wereld geplaatst, waardoor we eigenlijk nog verder gegaan zijn in het "harden" dan wij zelf meemaakten. We waren dus indirect goed bezig. Hoe zwakker we ze maken, hoe harder de strijd zal zijn die ze moeten leveren, en dat was uiteindelijk toch de bedoeling: de strijd zo hard mogelijk maken.

patrickve 20 december 2019 07:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 9201905)
De mensheid is nu eenmaal achterlijk. Beter daar mee lachen en van genieten, dan er zelf zuur van te worden. Ge kloot er uiteindelijk alleen uzelf mee.

Bijlange niet. De mensheid is niet achterlijk. Wat achterlijk is, is van te denken dat alles 'goed' moet verlopen. Het is door de strijd dat men vooruitgang boekt. Het is door de dood dat men verbetert. Het is door eliminatie dat het beste komt bovendrijven.
En al die goeie dingen noemen wij "slecht" en "achterlijk" terwijl zij de essentie zijn. Trial and error.

Het Verzet 20 december 2019 07:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9201910)
Bijlange niet. De mensheid is niet achterlijk. Wat achterlijk is, is van te denken dat alles 'goed' moet verlopen. Het is door de strijd dat men vooruitgang boekt. Het is door de dood dat men verbetert. Het is door eliminatie dat het beste komt bovendrijven.
En al die goeie dingen noemen wij "slecht" en "achterlijk" terwijl zij de essentie zijn. Trial and error.

De strijd :lol:

Anna List 20 december 2019 08:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 9201922)

lol die rosse :lol:

patrickve 20 december 2019 10:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 9201922)

Heerlijk, niewaar ! We zijn nog niet helemaal gedenatureerd. Het zit nog een beetje in ons.

IJsboer 20 december 2019 11:03

Citaat:

Juist,maar als het elke keer op nix eindigt ...

Dan maar terug de bomen in....

We hebben er eigenlijk watjes van gemaakt die afhankelijk blijven van diegenen die hen hebben opgevoed...

Nix is het orderwoord...

Normaal betert dat wel in de grote mensenwereld. Ik ben ook te soft opgevoed, en te lang bij hotel mama gewoond, maar uiteindelijk moet ge wel hard worden om iets te bereiken in het leven en gelukkig te kunnen zijn.

Het is ook belangrijk als ouders om uw kinderen los te laten, zeker als ze volwassen zijn.

Groeten van iemand uit generation X die ondertussen toch ook al de 30 voorbij is.

koe de poing 20 december 2019 13:51

Tijd voor meer Wolven in Vlaanderen.
OF wil er iemand beweren dat Romulus en Remus niet goed opgevoed waren ?

Guinevere 20 december 2019 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet (Bericht 9201905)
Och, 't zijn niet enkel de jonge gasten, 't is gewoon mensen in't algemeen.
De ouw peekes en meekes kunnen ook een stukske melken, alles is te heet of te koud.
En nul verantwoordelijkheidsgevoel, 't is bij wijze nog de flik zijn fout als ze bezopen in den auto worden tegengehouden.

Gelijk mijn avatar stelde: "When you're born you get a ticket to the freak show. When you're born in America, you get a front row seat."

Idd, vroeger was ik soms geshockeerd door wat onze kleine deed of zei, en dat zelfs straffen niet hielp.
Het is zo dat uw kinderen een andere generatie zijn, en wss helemaal anders dan u als kind was. Dat moet je ook gewoon accepteren.
Je kan best af en toe lachen... en relativeren van: ze zijn nog klein, zullen het wel leren of niet - zolang ze voor mij maar de essentie niet uit het oog verliezen: de islam.

Guinevere 20 december 2019 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 9202001)
Normaal betert dat wel in de grote mensenwereld. Ik ben ook te soft opgevoed, en te lang bij hotel mama gewoond, maar uiteindelijk moet ge wel hard worden om iets te bereiken in het leven en gelukkig te kunnen zijn.

Het is ook belangrijk als ouders om uw kinderen los te laten, zeker als ze volwassen zijn.

Groeten van iemand uit generation X die ondertussen toch ook al de 30 voorbij is.

Ondertussen zijn zelfs millenials de 30 voorbij... dan denk ik nu toch meer aan 40 bij generation X.

TheFourHorsemen 20 december 2019 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 9201924)
lol die rosse :lol:

Volgens mij heeft die net een paar concurrenten die voor haar stonden opgegeten.

Guinevere 20 december 2019 19:26

Een oproep voor de lijn.

Daarnet bij het kakken: ik vraag de kleine of ze wat rechter op toilet kan zitten zodat ik beter kan afvegen. Antwoord : "grr. neeeeeee! En als gij oud bent ga ik u op straat laten kakken! "

Daarna zei ze gelukkig wel dat het maar een grapje was.

Help?!

Maar zeg nu zelf boomers, wij waren toch veel braver als kinderen. :lol:

Svennies 21 december 2019 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 9202383)
Een oproep voor de lijn.

Daarnet bij het kakken: ik vraag de kleine of ze wat rechter op toilet kan zitten zodat ik beter kan afvegen. Antwoord : "grr. neeeeeee! En als gij oud bent ga ik u op straat laten kakken! "

Daarna zei ze gelukkig wel dat het maar een grapje was.

Help?!

Maar zeg nu zelf boomers, wij waren toch veel braver als kinderen. :lol:

Als ge daarmee lammer bedoelt ,ja,je hebt eens voor één keer gelijk...:lol:

Libro 21 december 2019 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing (Bericht 9202120)
Tijd voor meer Wolven in Vlaanderen.
OF wil er iemand beweren dat Romulus en Remus niet goed opgevoed waren ?

Hun competenties in conflictoplossing waren nogal ondermaats.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be