![]() |
Ben Weyts (N-VA) geeft Walen koekje van eigen deeg
Volgend academiejaar kunnen er aan de Vlaamse universiteiten 1.276 studenten geneeskunde en 180 studenten tandheelkunde starten aan een opleiding.
Dat zijn er meer dan voorzien in de federaal bepaalde quota. Die laten maar 929 kandidaat-artsen en 136 kandidaat-tandartsen toe. Volgens Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) liggen die quota echter te laag om de zorgnoden in Vlaanderen op te vangen.... De federale overheid beperkt de toegang tot de opleidingen geneeskunde en tandheelkunde aan Vlaamse universiteiten. Die quota zijn al jaren een communautair getinte twistappel. Terwijl aan Vlaamse kant gewerkt werd met een instroombeperking via een toelatingsexamen, werden de quota aan Franstalige kant veelvuldig overschreden.:roll: De federale overheid dreigde telkens om geen RIZIV-nummers toe te kennen aan alle afgestudeerden, maar ging elk keer weer overstag. In Vlaanderen is intussen een achterstand ontstaan. “De balorige leerling werd keer op keer beloond, de brave leerling keer op keer bestraft”, zegt Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts. “In dat spel spelen we niet meer mee.” Vlaanderen verhoogt nu zélf de artsenquota :-) https://www.hln.be/nieuws/binnenland...nnen~abf4e261/ Goed gedaan Ben:-) Niet alleen de Walen vegen hun voeten aan de federale wetten ,ook de Vlamingen kunnen dat. Alweer een ferme klap voor het prestige van de federale overheid. |
Zo hoort het!
Ik hoorde gisteren van mijn ziekenfonds dat de Walen 250euro méér krijg voor een scootmobiel dan de Vlamingen. Het is de hoogste tijd dat Vlaanderen zélf schulden gaat maken in plaats van te besparen om de Waalse putten te helpen vullen! |
Citaat:
De Vlamingen blijven niet langer onderdanig knikken , terwijl de Walen ,zoals steeds , hun voeten vegen aan de wetten als het hun niet uitkomt. |
Hoe betreurenswaardig: zo weinig federale loyauteit !
Mijn kloten !!!!! |
Als de federale overheid riziv nummers inhoudt kunnen die allemaal iets anders gaan doen na hun studie of naar de hollander gaan.
Ik zou hier als student in ieder geval ook absoluut op tegen zijn, maar we weten al dat de vlaamse overheid die hun stem niet hoort (de mensen waarover het gaat). |
Citaat:
|
Citaat:
De Block wéét dat, en zij IS de bevoegde federale minister. |
Citaat:
Of je werkt positief samen of je werkt niet samen zo hoort het wel. Indien dat niet lukt spijtig maar dan delen we de boedel. En indien het mij zou overkomen zou ik dat ook geen 20x herhalen na "'max" 3 x was het zo ver, zo blijft de schade beperkt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
"Bekwaam" en doortastend is een ander paar mouwen, ik zoek de 1ste nog .... |
Citaat:
Een karaktereigenschap van wetenschappers dat egoïsme ? :-P |
Dergelijke ongelijkheid en puur profitariaat van de Walen bestaat al decennia lang en gaat veel verder dan dit. Laat Pano daar eens een reportage over draaien.
|
Citaat:
|
Citaat:
Het had heel gemakkelijk een land van melk en honing kunnen zijn en zie wat ze ervan gemaakt hebben... |
Citaat:
Waarom zou ze dat dan ook voor de Vlaamse afgestudeerde studenten niet doen ? |
Citaat:
|
Citaat:
Met te weinig dokters geen probleem studeren maar, met te veel dokters betaald de ziekenkas (wij, afremmen dus) Een ingenieur zonder werk moet toch ook ander werk zoeken met zijn kennis of hij zit aan de dop? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:37. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be