patrickve |
23 december 2019 05:59 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus
(Bericht 9203480)
Begin misschien met lijsten in te dienen, met al die kandidaten die je ongetwijfeld al hebt ?
|
Kijk, dat is wat maakt dat het een zelf-bestendigend systeem is, he. Je kan onmogelijk als voorstel hebben om de staat op te doeken. Zelfs al zou 90% van de bevolking dat willen. Want alvorens je die 90% van de bevolking ook voor 90% in het parlement kan vertegenwoordigen, moet je een gans legertje hebben aan mandatarissen, en gans de machinerie die erbij hoort.
Je kan niet aan het volk zeggen: *IK* stel voor van de staat op te heffen. Die 90% die met U akkoord gaan, zullen niet voor MIJ mogen stemmen. Om dat parlementair om te zetten in representatief gewicht, ben ik verplicht om een legertje mandatarissen op de been te brengen. Tegen dat ik 90% van het parlement zou veroveren met mijn mandatarissen, heb ik een gans leger aan profiteurs op de been moeten brengen, die nadien natuurlijk zo gek niet zullen zijn om hun eigen job en vetpot te vernietigen he. Ik zal uit mijn eigen partij gebonjourd worden. Mijn mandatarissen zullen niet allemaal Farages zijn die zo moedig zijn om hun eigen mandaat op te heffen, he.
Maw, het systeem is tegen zijn eigen ondergang beveiligd: de enigen die er iets tegen zouden kunnen doen, moeten eerst talrijk genoeg zijn als vetzakken. En eens men talrijke vetzakken heeft, is de kans dat die hun eigen vetpot zullen opdoeken, zo goed als nul.
Maar dat is zelfs zo voor eenvoudiger dingen, zoals het invoeren van "het volk als parlement". Om dat in te voeren, moet je dus een parlement vol krijgen met mensen die hun eigen macht willen opdoeken. Zelfs al zijn ze daarmee naar de kiezer gegaan, dat zullen ze nooit in grote getallen doen.
|