Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Hoe zal de grootste partij reageren? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=251306)

MORPHEUS 21 december 2019 08:25

Hoe zal de grootste partij reageren?

De grootste partij in België is de partij van blanco stemmers

Hoe zullen deze stemmers reageren de volgende verkiezingen?

Als weer verplicht in dat hokje staan

Dit is momenteel het grootste potentieel om stemmen te winnen

Wat kunnen partijen doen om ze naar hen te lokken?

cato 21 december 2019 08:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS (Bericht 9202655)

Als deze mensen gaan stemmen , dan is het helemaal gedaan met België

MORPHEUS 21 december 2019 08:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cato (Bericht 9202662)
Als deze mensen gaan stemmen , dan is het helemaal gedaan met België

Mag ik aannemen dat u bedoeld dat vooral een Vlaamse partij dit potentieel kan aanboren?
En een Belgische partij niet?

Knuppel 21 december 2019 08:57

De vraag stellen is ze beantwoorden.

MORPHEUS 21 december 2019 09:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 9202668)
De vraag stellen is ze beantwoorden.

De vraag die wij stellen, is hoe we deze kunnen overtuigen om ipv blanco te stemmen. Op N-VA te stemmen

Zonder risico dat we ze overtuigen om uiteindelijk vbl te stemmen

DewareJakob 21 december 2019 12:52

Stemplicht afschaffen. Het zou een juister zicht geven over de werkelijke politieke interesses en engagementen.

MORPHEUS 21 december 2019 18:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob (Bericht 9202877)
Stemplicht afschaffen. Het zou een juister zicht geven over de werkelijke politieke interesses en engagementen.

Gesubsidieerde betogingen van de vakbonden ook afschaffen

Die komen toch maar carnaval vieren in Brussel

Pandareus 21 december 2019 18:09

Citaat:

Fuck them. Dat zijn seriële losers.
Een echte burger gebruikt zijn stemrecht.

MORPHEUS 21 december 2019 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9203152)

Misschien moeten we die losers toeroepen "revolutie! !!!!!!"

En hun overtuigen dat ze deel zijn van de revolutie

Henri1 21 december 2019 21:42

Citaat:

Heb je een link daar die partij haar programma?

N-Vb 22 december 2019 01:59

Citaat:

Ze kunnen zich toch aansluiten bij N-Vb,
de enige democratische partij,
slechts 2 punten:
- 30 urenweek
- vermogensbelasting voor superrijken

N-Vb 22 december 2019 02:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9203266)
Heb je een link daar die partij haar programma?

ja natuurlijk, wat je zelf doet, doe je beter

http://solidaria-democratia.org/flanders/

Erw 22 december 2019 09:55

Citaat:

Welke zin heeft het voor uw "echte burger" om carte blanches voor 4 jaar uit te reiken?
Want, dat is wat een "stem" is in de Belzieke "democratie": gelijk welk bolletje je kleurt erna is het 4 jaar machteloos toezien.
En de typerende "regenboogcoalitie", feitelijk "monsterkartel", alleen wat toffer klinkend.
Het zijn dus de regenboogcoalisten die de seriële losers zijn. Genoopt tot het zingen van K3's Alle kleuren om boze burgers te kunnen blijven afhouden.

Knuppel 22 december 2019 10:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Erw (Bericht 9203411)
Welke zin heeft het voor uw "echte burger" om carte blanches voor 4 jaar uit te reiken?
Want, dat is wat een "stem" is in de Belzieke "democratie": gelijk welk bolletje je kleurt erna is het 4 jaar machteloos toezien.
En de typerende "regenboogcoalitie", feitelijk "monsterkartel", alleen wat toffer klinkend.
Het zijn dus de regenboogcoalisten die de seriële losers zijn. Genoopt tot het zingen van K3's Alle kleuren om boze burgers te kunnen blijven afhouden.

Panda heeft daar geen probleem mee. Hoofdzaak is dat zijn geliefde apenmonarchie blijft bestaan.

patrickve 22 december 2019 10:01

Citaat:

... om een "legitimiteit" te geven aan een clown die daarmee mag doen wat hij wil...

Knuppel 22 december 2019 10:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9203417)
... om een "legitimiteit" te geven aan een clown die daarmee mag doen wat hij wil...

Wat panda en co willen: De Belzieke apenmonarchie in stand houden.

Pandareus 22 december 2019 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb (Bericht 9203316)
Ze kunnen zich toch aansluiten bij N-Vb,
de enige democratische partij,
slechts 2 punten:
- 30 urenweek
- vermogensbelasting voor superrijken

Begin misschien met lijsten in te dienen, met al die kandidaten die je ongetwijfeld al hebt ?

Wapper 22 december 2019 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9203480)
Begin misschien met lijsten in te dienen, met al die kandidaten die je ongetwijfeld al hebt ?

Te weinig om een partij boomke-wies te doen :lol:

patrickve 23 december 2019 05:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9203480)

Kijk, dat is wat maakt dat het een zelf-bestendigend systeem is, he. Je kan onmogelijk als voorstel hebben om de staat op te doeken. Zelfs al zou 90% van de bevolking dat willen. Want alvorens je die 90% van de bevolking ook voor 90% in het parlement kan vertegenwoordigen, moet je een gans legertje hebben aan mandatarissen, en gans de machinerie die erbij hoort.

Je kan niet aan het volk zeggen: *IK* stel voor van de staat op te heffen. Die 90% die met U akkoord gaan, zullen niet voor MIJ mogen stemmen. Om dat parlementair om te zetten in representatief gewicht, ben ik verplicht om een legertje mandatarissen op de been te brengen. Tegen dat ik 90% van het parlement zou veroveren met mijn mandatarissen, heb ik een gans leger aan profiteurs op de been moeten brengen, die nadien natuurlijk zo gek niet zullen zijn om hun eigen job en vetpot te vernietigen he. Ik zal uit mijn eigen partij gebonjourd worden. Mijn mandatarissen zullen niet allemaal Farages zijn die zo moedig zijn om hun eigen mandaat op te heffen, he.

Maw, het systeem is tegen zijn eigen ondergang beveiligd: de enigen die er iets tegen zouden kunnen doen, moeten eerst talrijk genoeg zijn als vetzakken. En eens men talrijke vetzakken heeft, is de kans dat die hun eigen vetpot zullen opdoeken, zo goed als nul.

Maar dat is zelfs zo voor eenvoudiger dingen, zoals het invoeren van "het volk als parlement". Om dat in te voeren, moet je dus een parlement vol krijgen met mensen die hun eigen macht willen opdoeken. Zelfs al zijn ze daarmee naar de kiezer gegaan, dat zullen ze nooit in grote getallen doen.

Knuppel 23 december 2019 06:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9203981)
Kijk, dat is wat maakt dat het een zelf-bestendigend systeem is, he. Je kan onmogelijk als voorstel hebben om de staat op te doeken. Zelfs al zou 90% van de bevolking dat willen. Want alvorens je die 90% van de bevolking ook voor 90% in het parlement kan vertegenwoordigen, moet je een gans legertje hebben aan mandatarissen, en gans de machinerie die erbij hoort.

Je kan niet aan het volk zeggen: *IK* stel voor van de staat op te heffen. Die 90% die met U akkoord gaan, zullen niet voor MIJ mogen stemmen. Om dat parlementair om te zetten in representatief gewicht, ben ik verplicht om een legertje mandatarissen op de been te brengen. Tegen dat ik 90% van het parlement zou veroveren met mijn mandatarissen, heb ik een gans leger aan profiteurs op de been moeten brengen, die nadien natuurlijk zo gek niet zullen zijn om hun eigen job en vetpot te vernietigen he. Ik zal uit mijn eigen partij gebonjourd worden. Mijn mandatarissen zullen niet allemaal Farages zijn die zo moedig zijn om hun eigen mandaat op te heffen, he.

Maw, het systeem is tegen zijn eigen ondergang beveiligd: de enigen die er iets tegen zouden kunnen doen, moeten eerst talrijk genoeg zijn als vetzakken. En eens men talrijke vetzakken heeft, is de kans dat die hun eigen vetpot zullen opdoeken, zo goed als nul.

Maar dat is zelfs zo voor eenvoudiger dingen, zoals het invoeren van "het volk als parlement". Om dat in te voeren, moet je dus een parlement vol krijgen met mensen die hun eigen macht willen opdoeken. Zelfs al zijn ze daarmee naar de kiezer gegaan, dat zullen ze nooit in grote getallen doen.

Zo is dat.
Bovendien hebbende machthebbers dubbele beveiligingen ingebouwd zoals de kiesdrempel en het cordon sanitair.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be